Četvrtak, 27.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Potrebno vam je opuštanje - sedam zdravih načina za smanjivanje stresa

(Pixabay)

Pandemijski stres je ono što nas svakodnevno okružuje. U minulim danima socijalne distance, smanjenih kontakata, straha od bolesti i za egzistenciju nedavno istraživanje na 1.540 odraslih pokazalo je da je konzumacija alkohola porasla za 14 odsto u odnosu na pre godinu dana.

Iako ovo možda nije iznenađujuće, svakako je zabrinjavajuće jer alkohol može da vam ugrozi kvalitet života.

„Alkohol će učiniti da se osećamo dobro u prvom trenutku, ali onda dugoročni efekti, pa čak i kratkoročni efekti mogu biti u suprotnosti sa onim što smo nameravali da postignemo”, kaže dr Britani LeMonda, neuropsiholog u bolnici Lenoks Hil u Njujorku.

Slagalice smiruju, a i bojanke pomažu  

Zajedno sa alkoholom, od početka pandemije porasla je i prodaja slagalica. Već u aprilu, neki proizvođači slagalica su zapravo rasprodali svoju ponudu, a jedna kompanija prijavila je neverovatnih 370 procenata povećanja prodaje u odnosu na godinu ranije.

Zašto? Prema profesoru Univerziteta u Torontu Marselu Danesiju, može biti mnogo razloga. Jedna je da slagalice unose red u haos što nam daje osećaj kontrole. Takođe, one nam odvlače pažnju od neizvesnog stvarnog sveta i predstavljaju način da um i telo rade u tandemu. Kada vaša glava i ruke sastavljaju delove, zbunjenost i neizvesnost se povlače.

Dobar izbor su i bojanke za odrasle.

Praktikujte meditaciju

Ako ste mislili da meditacija znači sate sedenja na podu dok vam se noge grče, razmislite ponovo. Studija objavljena 2019. godine u Behavioral brain risrč otkrila je da samo 13 minuta meditacije dnevno tokom osam nedelja diže raspoloženje i odlično je u suzbijanju anksioznosti.

I ne morate da meditirate sami, isprobajte vođenu meditaciju koja može biti pozitivno i oslobađajuće iskustvo.

Udah ili dva

Udah i još duži izdah smiriće vaše misli i učiniće da se opustite. Amanda Biver, velnes dijetetičar preporučuje da ponavljate lagano i duboko disanje dok se ne oslobodite napetosti u ramenima.

Uteha hranom nije dobar izbor

Alkohol nije jedino navodno „brzo rešenje” za pandemijsku anksioznost. Mnogi takođe posežu za hranom, najčešće ne zdravim izborima. Uteha u grickalicama i slatkišima, napraviće samo nov problem oko kilaže koja će podivljati. Zato se hranite zdravo, gledajte i pažljivo birajte šta jedete. Ako vam se nešto gricka da bi vam bilo bolje onda birajte voće i sveće povrće.

Vežbajte

Trčanje uz i niz stepenice ili hodanje oko bloka 10 minuta, malo aerobnih aktivnosti ili vožnja biciklom- sve to može odagnati akumulirani stres. Naime, vežbanje je zdravo za mozak jer se povećava dotok kiseonika, protok krvi i hormoni kvalitetnije rade.

Studija, objavljena 2018. otkrila je da 10 minuta brzog hoda poboljšava raspoloženje u poređenju sa neaktivnošću uopšte.

Zauzmite joga pozu

Mnoge benefite donosi joga, ali važno je da znate da ublažava stres, podiže raspoloženje, poboljšava san, smanjuje bol.

Baš kao što i jedan kvalitetan dah može da promeni vaš način razmišljanja, jedna poza joge može da učini nešto za smanjenje vašeg stresa i opuštanje. Istezanje, kojim joga obiluje,a posebno pre spavanja može pomoći da mirno spavate.

Isključite obaveštenja na telefonu

Važno je da budete u toku sa aktuelnim informacijama, ali preplavljenost vodi u nekontrolisan stres. Naročito kada vas bombarduju upozorenja sa društvenih mreža koja dobijate na telefonu, računaru ili pametnom satu. Najlakši način da izbegnete situacije u kojima se nivo stresa neopravdano diže je da ograničite vreme na društvenim mrežama i vestima i odvojite vreme da izaberete pouzdane izvore vesti.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.