Utorak, 25.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Tajne nutricionista - namirnice koje jedu svaki dan

(Pixabay)

Želite da znate kako da jedete zdravije, ali vam mnoge smernice nisu najjasnije, dijete ne prihvatate lako i teško ih sprovodite. Često od prevelikih izbora ne umemo da donesemo pravilnu odluku. Ipak, najbolja smernica za zdraviju ishranu je da poslušate savete nutricionista i stručnjaka iz oblasti ishrane koji svojim primerom promovišu zdravu ishranu.

Orašasti plodovi

Nutricionisti na svom svakodnevnom meniju imaju orašaste plodove i to sa dobrim razlogom. Oni obezbeđuju ljudskom organizmu biljne proteine, masti zdrave za srce i vlakna. Ove namirnice smanjuju faktore rizika od srčanih oboljenja i odličan su saveznik vitke linije.

Stručnjaci preporučuju podjednako orahe, lešnike, bademe, ali i brazilski orah koji je bogat selenom. Naime, jedna studija sugeriše da jedenje dva brazilska oraha dnevno može poboljšati status selena u vašem organizmu.

Zeleno povrće

Bilo da se radi o spanaću ili kelju u smutijima, velikim salatama za ručak ili pečenom prokelju za večeru, zeleno povrće je uvek na dnevnom meniju nutricionista. Bogato je hranljivim materijama kao što su folna kiselina, vitamin B koji je potreban za zdrava crvena krvna zrnca, beta-karoten i lutein za zdrave oči i vitamin K za zgrušavanje krvi.

Takođe, nedavna studija pokazala je da su ljudi koji su jeli najmanje jednu porciju lisnatog povrća na dan imali sporiji pad kognitivnih sposobnosti od ljudi koji nisu.

Bobičasto voće

Nutricionisti vole maline, kupine, jagode i borovnice jer su sve bogate vlaknima i vitaminom C. Nedavna studija objavljena u Europian žurnal of nutrišn otkrila je da su starije osobe koje svakodnevno uzimale jednu šolju svežih borovnica imale bolje rezultate na testovima mozga od ljudi koji nisu jeli ovo voće.

Pasulj

Ne samo da je pasulj bogat vlaknima, već je i bogat biljnim proteinima. Nutricionisti vole pasulj i sočivo jer sadrže razne vitamine i minerale, uključujući vitamine B, gvožđe i cink.

Ove mahunarke su pristupačne što ih čini sjajnim za raznovrsne obroke.

Ovas

Ovas je bogat vlaknima i zauzima posebno mesto u ishrani nutricionista. Pomaže u smanjenju nezdravog nivoa LDL holesterola i odličan je izbor za zdravlje srca i vaskularnog sistema.

Čia semenke

Sa malo ugljenih hidrata i prepuna vlakana, omega-3 masnih kiselina i proteina, čia semenke su izuzetno dobre da vas lako i dugo drže sitim. Čia semenke takođe mogu pomoći u kontroli nivoa šećera u krvi i podsticanju dobrog varenja i zdravog srca.

Jaja

Jaja spadaju, po mišljenju nutricionista, u super namirnice. Nije važni ni kako ih spremate, kao kajganu, omlet ili prženo, bareno- ali je važno da znate da vam ona daju neverovatnu snagu i da su odličan izvor kvalitetnih proteina. Sadrže i holin koji je esencijalni nutrijent važan tokom celog

životnog veka. To je posebno značajno tokom trudnoće i za mamu i za bebu, ali manje od 10 procenata trudnica konzumira dnevni preporučeni unos. Holin pomaže telu da iskoristi druge hranljive materije kao što su omega-3 masne kiseline i vitamini B. Jaja takođe sadrže vitamin D, hranljivu materiju koja je ključna za zdravlje kostiju.

Kiseli kupus

Fermentisana hrana dobija više pažnje u svetu ishrane zahvaljujući svom pozitivnom uticaju na mikrobiom creva. Kišeljenjem kupus koji je prirodno bogat vlaknima i vitaminima C i K, dodatno je obogaćen i glukozinolatima, jedinjenjima koja mogu pomoći u smanjenju upale i potencijalno u borbi protiv raka.

Suve šljive

Kalijum i magnezijum u suvim šljivama održava kosti vitalnim i jakim prema studiji iz 2017. koja je objavljena u časopisu Nutrients. I za razliku od drugog sušenog voća, suve šljive imaju relativno nizak glikemijski indeks što znači da ih telo sporo vari i apsorbuje.

Ekstra devičansko maslinovo ulje

Ovaj ključni sastojak mediteranske ishrane zdrave za srce je dnevni dodatak obrocima dijetetičara. Ono je izvor mononezasicćenih masti, a sadrži i brojne polifenole i povezuje se sa prevencijom nekoliko hroničnih bolesti. Takođe povecćava apsorpciju određenih hranljivih materija.

Tamna čokolada

Svima nam je potrebno malo šećera jer je ova namirnica, iako prilično ozloglašena, zapravo gorivo za naš mozak. A nutricionisti savetuju da uvek budete umereni i da birate tamnu čokoladu. Naime, gram po gram, kakao kojim je bogata tamna čokolada je jedan od najvecćih izvora antioksidanasa.

Osim toga, istraživanja sugerišu da uzimanje štangle crne čokolade četiri puta nedeljno može pomoći u snižavanju krvnog pritiska i poboljšanju funkcije krvnih sudova.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.