Ponedeljak, 24.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Počeli radovi na gradnji autoputa Niš-Merdare

(Фото Танјуг/Зоран Жестић)

MEROŠINA – Kod petlje Merošina danas su svečano počeli radovi na izgradnji autoputa E80 Niš-Merdare od 76,3 kilometara, na prvoj deonici od Niša do Pločnika, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Predsednik je istakao da će taj autoput biti spas, pre svega, za Prokuplje, Kuršumliju, Blace i taj deo zemlje.

Vučić je rekao da bi deonica autoputa do Prokuplja trebalo da bude gotova za oko dve i po godine.

„Ovo je veoma siromašan kraj, koji se sa autoputem podiže. Veoma je važno što ćemo ovde izgaditi autoput”, naglasio je Vučić i dodao da ćemo se tako bolje povezati i sa Prištinom i Gračanicom.

Ovo je veliki pomak za našu zemlju, naglasio je predsednik Srbije i zahvalio EU na finansijskoj pomoći za taj projekat.

„Umemo da poštujemo novac koji dobijamo besplatno – 40 miliona evra poklona od EU samo za ovu deonicu. Mnogo hvala svim poreskim obveznicima EU”, poručio je Vučić.

Početku radova prisustvuje šef delegacije EU u Srbiji Emanuel Žiofre, ministar građevinarstva Tomislav Momirović, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak i drugi.

Vučić je u razgovoru sa Žiofreom rekao da je prvi put o tom projektu razgovarao još 2013. godine sa nemačkom kancelarkom Angelom Merkel.

Kazao je da će autoput doprineti i uspostavljanju bližih odnosa sa Albancima, kao i da će puno značiti za Srbe u Kosovskom pomoravlju i Sirinićkoj župi.

Građevinske mašine kompanije Štrabag počele su zemljane radove na deonici od petlje Merošina kod Niša do Pločnika u dužini 36,3 kilometra.

Deonica Niš-Pločnik je izuzetno kompleksna, jer će imati šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova, zbog čega je podeljena na četiri poddeonice, kažu za Tanjug u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

To su petlja Merošina-Merošina 1 duga 5,5 kilometara, petlja Merošina 1-petlja Prokuplje istok dužine 8,8 kilometara, petlja Prokuplje istok-petlja Prokuplje zapad duga 12,8 kilometara i petlja Prokuplje zapad-petlja Beloljin dužine 5,5 kilometara.

Procenjena vrednost radova je 225 miliona evra, od čega je 185 miliona obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, 40 miliona evra je pomoć EU, a 30 miliona je obezbeđeno iz budžeta Srbije.

Za ostatak autoputa do Merošine u toku je izrada dokumentacije za građevinsku dozvolu, kao i tenderske dokumentacije.

Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. godina.

Na čitavom delu autoputa dugog skoro 77 kilometara do administrativnog prelaza Merdare planirano je 85 mostova, 18 kilometara tunela.

To je deo budućeg autoputa Niš-Priština-Drač dužine 383 kolimetara koji će povezati Srbiju sa najvećom lukom u Albaniji i predstavljaće vezu Koridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje-Priština) i Rutom 2b (Sarajevo-Podgorica-Valona).

Cilj projekta je bolje regionalno povezivanje, ušteda na vremenu putovanja i operativnim troškovima, kao i povećanje bezbednosti saobraćaja.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mikica
Шта је са постојећим магистралним путем Ниш-Мерошина-Прокупље? Годинама је у лошем стању и јако оптерећен саобраћајем а државу не интересује поправка овог магистралног пута иако њим пролази пуно шлепера, аутобуса и већина гастарбајтерске популације са југа. Држава њима наплаћује лепе путарине на ауто-путу. А када сиђу са аутопута само уништавају ову деоницу коју држава не жели да обнови. Сада ће овдашњи народ добити алтернативу у виду аутопута али ћe да плаћа. Толико о помоћи државе...
Doljevcanin
Pa ne moze valjda da se zaustavi saobracaj i obnavlja magistralni put a da jos nema alternativnog autoputa? To nije racionalno. Kad se izgradi autoput onda se na godinu-dve uspori ili zaustavi saobracaj na magistralnom, on se popravi i dalje ga mestani koriste za dzabe. Ne treba izmisljati rupu na saksiji.
MAX
Tito je otvarao granice prema Albaniji da bi citave porodice Albanaca nesmetano ulazile i naseljavale Kosovo i Metohiju. Danas se njihovim potomcima o nasem trosku gradi autoput da brze i lakse prodiru dalje na sever ... do Beograda, Budima i Peste...
MAX
Put za laksu bezaniju Srpskog naroda sa Kosova i Metohije u slucaju novog nasrtaja Albanskih separatista. Mozda i put povratka potomaka proteranih iz Toplickog kraja 1878. godine. Jedno ili drugo, treceg ne moze biti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.