Sreda, 19.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Proizvodnja automobila u Rusiji se brže oporavlja nego u EU

(Фото Фејсбук)

Proizvodnja vozila u Rusiji povećana je za čak 21 odsto u prvih devet meseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U isto vreme, u EU je proizvodnja automobila rasla skromnih 3,1 posto.

Iako Rusija kao automobilska sila nije na vrhu svetske top  liste i ima tržište na kojem strane kompanije nemaju puno interesa, stvarnost je nešto drugačija. Ruska automobilska industrija je s 1,8 miliona proizvedenih vozila 13. u svetu i zapošljava više od 600.000 radnika što je jedan odsto sve radne snage velike ruske privrede. Gotovo sve velike automobilske svetske kompanije imaju proizvodne pogone u Rusiji uključujući Reno, u čijem je sastavu i najveći domaći proizvođač AvtoVAZ, Folksvagen grupu, Kiju, Hjundai, Tojotu, Mercedes, Ford, Dženeral Motors…

Nakon prošlogodišnjeg usporavanja zbog pandemije korona virusa, novi podaci koje prenosi RusAuto Njuz pokazuju da je proizvodnja vozila u Rusiji povećana za petinu u prvih devet meseci 2021. u odnosu na isto razdoblje prošle godine i da se oporavlja puno brže od proizvodnje automobila na području EU. Koliko je pandemija, pa onda i nedostatak čipova pogodila evropske proizvođače govori podatak da je dosad u 2021. u EU proizvedeno 7,6 miliona vozila što je tri miliona vozila manje nego u isto vreme u 2019. godini.

I prodaja u Rusiji ide dobro. Neke modele kupci čekaju da im se isporuče. Zanimljivo zvuči da je celokupna godišnja proizvodnja najskupljeg ruskog automobila rasprodata u svega nekoliko dana. Reč je o modelu “senat” nove marke Aurus, čija je proizvodnja krenula tokom maja ove godine. Početkom oktobra prvi primerci stigli su u moskovski salon kako bi bili ponuđeni javnosti.

Ubrzo, iz Aurusa su obavestili javnost da je prodato svih 350 primeraka koji će biti proizvedeni ove godine. Stoga su već sada otvorili listu narudžbina za sledeću godinu.

To je automobil koji košta oko 24 miliona ruskih rubalja, oko 290.000 evra.

Inače Aurus Motors je novi ruski brend luksuznih automobila, čiji prvi model, produženi “senat” je zvanična državna limuzina ruskog predsednika Vladimira Putina.

 

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Rade
Prema onome sto je u clanku skontao sam sledece: proizvodnja automobila kompanija sa sedistem u EU se brze oporavlja van matica zemalja - konkretno u Rusiji. Razlog tome moze biti u olakom odnosu Rusije prema pandemiji i vakcinaciji ali nista manje cinjenica je da profit od proizvodnje u Rusiji ubiraju zapadnoevropske kompanije a Ruska drzava je verovatno morala da im plati da otvore svoje pogone u Rusiji.
sestra Cen
3,1% porasta u EU je puno vise nego 21% porasta u Rusiji.
Joca Prca
A u Srbiji se drze fijata ko pijan plota.
Dusan Martinovic
Bio onaj Medvedev u pravu kad je investirao u Automobilsku industriju Vidim Putin ima dobar ukus isti R&R Phantom $300,000 Euro dobra zamena za Mercedes Pulman inace Porche i Bosch razvili SUS motor. Dobro da su zivi od ovih nasih branitelja Rusije koje tvrde da ce svaki Nemac da zaglavi sa glavom nabijenom u led. Demantuju ih sami Rusi lepo je sto se pobrojali sve proizvodjace koji uce Ruse kako se pravi dobar auto.
Ненад
Русија није зависна од увоза и у трговинској размени има суфицит од око 180 милијарди долара, док САД има дефицит од билион долара. Русија је велики извозник алата, а производе зупчанике за Мерцедесове аутоматске мењаче и сам преносни механизам, као и коморе за саогеравање, лопатице и крила за америчке авионе. Цене су ниже за 4 пута у Русији него у Немачкој.
Ненад
То није тачно. Мотор је развио завод НАМИ из Москве, а главни конкструктор је био Игор Анохин. Мотор нема ниједну додирну тачку са Поршеовим моторима, што се види и по растојању између централних оса цилиндара. Друго, мотор који је уграђен у аурус сенат, има цилиндар који може да издржи унутрашњи притисак од 220 бара. На пример, Мерцедесови и Поршеови мотори са 8 цилиндара могу да издрже притисак у цилиндру од 130 бара. Руски мотор може да издржи 650 000 км без ремонта, немачки ни 300 000км.
Prikaži još odgovora
RUS
Samo jedan od nekoliko stotina dokaza da zapadne sankcije ne deluju na rusku ekonomiju
RUS
@Luis Pa Rusija i ne trazi da ih ukinu!
Luis
Pa onda ih nema smisla ni ukidati.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.