Nastavlja se ekspanzija elektronske trgovine
Obim elektronske trgovine u prvih devet meseci ove godine veći je nego u celoj prošloj godini, kada su gotovo duplirani broj i vrednost dinarskih onlajn plaćanja, izjavio je za „Politiku” Uroš Kandić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. – Na početku pandemije mnogi su bili sumnjičavi i pri stavu da će zaokret potrošačkih navika ka elektronskoj trgovini biti privremen. Međutim, nastavak ekspanzije onlajn kupovine u 2021. godini potvrđuje da su se potrošačke navike trajno promenile – ocenjuje Kandić. On je precizirao da je u prva tri tromesečja ove godine realizovano blizu 16 miliona dinarskih elektronskih transakcija, što je za 70 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Pored toga, istakao je da je vrednost pomenutih transakcija u prvih devet meseci iznosila 38 milijardi dinara, što je rast od 80 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U prošloj godini je prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija zabeleženo ukupno 14 miliona dinarskih onlajn plaćanja u vrednosti od 32 milijarde. Raste i broj internet sajtova domaćih trgovaca, kojih je na kraju septembra bilo 2.970, što je povećanje od 47 odsto internet prodavnica u odnosu na pre godinu dana. Prema Kandićevim rečima, korist od elektronske trgovine je obostrana i za trgovce i potrošače jer prvi kroz internet prodaju imaju veće tržište i manje troškove, a drugi pravo na odustanak od kupovine u roku od 14 dana po isporuci robe, što nije slučaj u tradicionalnoj trgovini. Uvidom u Nacionalni registar potrošačkih prigovora, koji vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, za period od 1. januara do 2. decembra 2021. godine evidentiran je, prema njegovim rečima, ukupno 21.081 potrošački prigovor, od čega se 1.099 odnosilo na onlajn trgovinu. Najviše prigovora je bilo na robu, i to na obuću, odeću, belu tehniku, kućne aparate i računare i IT opremu.
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.