Sreda, 26.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Svaki četvrti građanin Srbije prati od 10 do 19 influensera

(Фото Анђелко Васиљевић)

Svaki četvrti građanin Srbije uzrasta od 12 do 60 godina prati između 10 i 19 influensera, a svaki deveti kupuje proizvode koji oni preporučuju, pokazalo je istraživanje koje je sproveo CeSID za program Nova pismenost.

Istraživanje je pokazalo da oni dele i iste stavove kao influenseri koje prate, posebno zato što im uticajni ljudi s interneta slikaju svet "onakav kakvim on jeste".

"U proteklih godinu dana došlo je do povećanja praćenja influensera i influenserki na oba nivoa. Sada 53 odsto građana pasivno prati influensere, u odnosu na 38 posto prošle godine, a njih 13 odsto aktivno. Što su ispitanici mlađi, to aktivnije prate influensere, koji se polako etabliraju kao poseban medij i to vrlo uticajan i značajan", piše u istraživanju, a prenosi Beta.

Vanja Banković iz organizacije "Propulsion" izjavila je da trenutno nastaje "jedna digitalna generacija" i da je tim mladim ljudima potrebna podrška onih članova društva na koje su najčešće upućeni, a to su pre svega roditelji i nastavnici.

"U Srbiji se snažno oseća generacijski jaz u kome su mladi u velikom procentu korisnici društvenih mreža i dobro upoznati sa influenserima, nasuprot populaciji starijoj od 55 godina koja i dalje konzumira tradicionalne medije i za koje su nove mreže, poput Tiktoka, i influenseri udaljeni, a neretko i teško shvatljivi koncepti", rekla je Banković.

Dodala je da samim tim raste nerazumevanje između mladih i roditelja, a strah i stereotipi koji se često gaje prema društvenim mrežama i influenserima čine da se ne razumeju ti novi mediji koji su najmlađima glavni izvor informisanja, formiranja stavova i oblikovanja ponašanja.

"U našim istraživanjima roditelji kažu da najčešće pribegavaju zabranama ili ograničenjima kako bi kontrolisali onlajn sadržaje koji mladi prate. Međutim, tako se samo produbljuje nerazumevanje između generacija. Uputimo se, razgovarajmo jedni sa drugima i prevaziđimo strah kako ne bismo mlade prepustili samima sebi u snalaženju sa ovim novim medijima", istakla je ona.

Influenser je pojam koji se gradio vremenom, onako kako su se menjale okolnosti, medijske navike i tehnologije, piše u istraživanju. Navodi se i da influenseri utiču na 40 odsto mladih, a njihov uticaj se povećava spuštanjem starosne granice, pa 50 odsto mladih između 12 i 14, odnosno 42 odsto mladih između 15 i 18 godina kažu da na njih utiču influenseri.

Program Nova pismenost partnerski vode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i organizacija Propulsion.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Slobodna
Ja isto pratim Kima, Putina, Lavrova i jos nekoliko njih.
Mustafa Aga
E moja bracho Srbi...Pratite neku osobu koja veruje u postojanje nashega Tvorca, Uzvishenog Boga i koja zivi po Bozijim zapovestima...Manite se raznoraznih koji mogu lako da vas skrenu na pogreshni put...
Zoran
20 godina ne gledamo TV u Americi i 5 u Srbiji pre toga. Nismo clanovi nijedne mreze, imamo zajednickli imejl i viber(jedan broj telefona), ja nemam mobilni u Americi, niti sma ga ikad imao, zena samo srpski broj zbog interneta na telefonu i par programa na njemu. Ako mislite da mene tehnika ne interesuje, imam oko 10 , 12 komjutera, nesto u Americi, nesto u Srbiji i radio sam kao C++ programer. Ali TV ne, mobilni ne, jer mi ne treba i u sustini je skoro beskoristan.
Slobodna
Sjedim s prijateljem na klupi, zvoni mu telefon, on vadi onaj na rasklapanje i javlja se. Nakon zavrsenog razgovora ja ga pitam zar ima taj stari telefon. On mi odgovara: "A sta mislis zasto?" Moram napomenuti da dugi niz godina radi u IT industriji.
Zoran
Dragane, ja citam samo naslove, a PISEM. Mozda mi je droga pisanje, ali citanje svakako ne kao i slusanje. A kad bi znao gde ja sve jos pisem...i to dzabe.
Prikaži još odgovora
Страдија- старо српско женско име
"...насупрот популацији старијој од 55 година која и даље конзумира традиционалне медије и за које су нове мреже, попут Тиктока, и инфлуенсери удаљени, а неретко и тешко схватљиви концепти." Није реч о удаљеношћу, нити о тешком схватању концепта, већ је суштина у бесмислености тог концепта. Почетком деведесетих зачеци тог концепта ("Џирло-дјевојка") бивали су подвргнути сатири и јавном исмевању ("Топ листа надреалиста"), а данашње младе генерације су оперисане од сатире и критичког духа. Роботи!
Gentilhomme Vieille Canaille
Taj tvoj "tictok" mozes staviti gde mislim pametnice , imam 70 g i kada sam imao prvi "motorola" 1984 mozda si jos bio misaona imenica . Ako znas da brzo kucas sms-ove ne moras biti tako arogantan i podcenjivati starije . Meni tel sluzi za telefoniranje , i to mi je dovoljno . Daj nam izreciruj koliko si klasika procitao - ako znas da citas ?
staraskolanovimedij
influenser, onaj koji ima uticaj. influence. na dete. ooook... mmmda.... sta to "stariji ne razumeju?" meni se cini da itekako dobro razumeju. i stav je jasn: ZABRANITI. NEZELJENE. POGRESNE.UTICAJE. NA. DETE. BEZ. NADZORA. ODRASLIH. i kraj price. Sta tu ima da se ne razume? protiv ovoga su samo a) influenseri b) njihovi finansijeri ili ideoloski sefovi c) unajmljeni lobisti da propagiraju. zabraniti pojam. vratiti pojam propagandista.
Зоран Маторац
Лепо се пита човек: Šta tu ima da se ne razume? Нисмо ми маторци толико наивни да не разумемо у чему је ствар. А она је проста - како некоме увалити да купи нешто што му заправо не треба.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.