Sreda, 25.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Na Marsu otkrivene značajne količine vode

(Freepik)

Mars ima svoju verziju Velikog Kanjona, a naučnici su otkrili u njemu „značajne količine vode”.

Voda je otkrivena orbiterom koji kruži oko Marsa, objavila je Evropska svemirska agencija (ESA). Kako prenosi Tanjug, orbiter ExoMars Trace Gas, lansiran 2016. godine u zajedničkoj misiji ESA i ruskog Roskosmosa, detektovao je vodu u dolini Vales Marineris na Marsu.

Taj kanjon je 10 puta duži, pet puta dublji i 20 puta širi od Velikog Kanjona. Voda je otkrivena ispod površine sistema kanjona, pomoću instrumenta koji meri nivo vodonika u prvom metru površine Marsa. Reč je o neutronskom teleskopu velike rezolucije FREND.

Pre toga je voda tražena ispod površine Marsa, gde su otkrivene male količine. Autor studije Igor Mitrofanov, vodeći istraživač na neutronskom teleskopu FREND, izjavio je da se pomoću orbitera može proveriti šta se događa do jednog metra ispod površine Marsa.

„Ono što je najvažnije je da možemo locirati „oaze” bogate vodom koje nisu mogle biti otkrivene ranijim instrumentima”, objasnio je Mitrofanov.

Naveo je da je FREND otkrio područje sa neobično velikom količinom vodonika u kanjonu Vales Marineris.

„Pod pretpostavkom da je vodonik koji vidimo vezan u molekule vode, izgleda da je oko 40 odsto materijala neposredno ispod površine u tom regionu voda”, rekao je Mitrofanov.

Površina tog područja kanjona može se uporediti sa površinom Holandije.

Koautor studije Aleksej Malahov, viši naučnik Instituta za svemirska istraživanja Ruske akademije nauka, objasnio je da se može zaključiti koliko vode ima u zemljištu na osnoivu toga koliko neutrona taj instrument emituje, pošto suvo tle emituje više neutrona nego ono koje je vlažno.

Боро
Литијум? Не јављају ништа?