Od teskobe do nade u baletskim minijaturama
Na pitanje šta rade naši mladi koreografi i igrači jedan od odgovora može da pruži i nedavno održani 25. Festival koreografskih minijatura u Narodnom pozorištu u Beogradu. Ova manifestacija je međunarodnog karaktera, tako su prvu i drugu nagradu dobili Luka Ostrež iz Slovenije za „Doomsday”(Dumsdej), koji je gracilno vodio dijalog sa svojom senkom i drugim ja, došavši do spoznaje da je kraj, i duo Dora Šesto iz Hrvatske i Dora Sarikaja iz Turske za „Front pejdž” o repetitivnom i pojavnom u našim životima, iza čega postoji još mnogo toga. Treću nagradu ima naša Katarina Ilijašević za „2FUNNY4”, koja poručuje da zabavno i smešno može biti istovremeno gorko na više nivoa.

Naučni i tehnološki napredak je promenio ne samo naše živote već i vizuru, kada je reč o baletskoj umetnosti i doneo nov način posmatranja stvarnosti kroz pokret, a ovi mladi ljudi u svojim minijaturama, koje traju oko desetak minuta sa minimumom scenografije i kostima, govore mnogo. Ukupno je 23. decembra na FKM prikazano devet koreografija koje na različite načine uglavnom pokazuju teskobnost ljudske egzistencije, borbu za bolje sutra i grčevito nastojanje da se iznađe svrha života ili neki cilj koji bi osvetlio naše delovanje. Upravo na tu temu komad „Hibrid” Marine Aranitović iz Novog Sada, igran na muziku domaćih kompozitora Tamare Knežević i Marka Dulića, dočarava tu teskobu i nadu da se može iz nje izaći. Na sceni je šest igrača: Ines Đurđić, Dunja Nikolija Popov, Isidora Subić, Staša Jandrić, Nina Putnik, Tanja Stefanović. Odeveni su i igraju istovetno, uniformno, uz sebe imaju iste kutije kao simbol životnog prtljaga i guraju ih puzeći, uvek usmereni ka svetlosti jedne sijalice. Deluju uigrano i moćno na sceni, sa jasno poslatom porukom da je čovek kao usmeren da traži svrhu, ali da mu ona često izmiče. Ova trupa ima snagu izraza poput izraelskih koreografa i igrača. Upravo je ovom delu pripala nagrada kritike i priznanje „Ohrabrenje” UBUS-a, koji će producirati naredne godine njihovu celovečernju predstavu.
Jak utisak je ostavio par koji čine Anđela Žugić i Predrag Dedić iz naše zemlje, za minijaturu „Iz drugog ugla”, koja je takođe osvojila „Ohrabrenje”, tako da ćemo naredne godine videti i njihovu novu predstavu, uz pomoć UBUS-a. Uz zvuke umetničke i klasične muzike u kojoj dominira klavir, ovi igrači inače poznati po sklonosti ka hip-hopu, dočarali su modernim izrazom dirljivu ljubavnu priču, u kojoj se voli, odlazi, posustaje, pada i ponovo spaja.
Plaketa „Aleksandar Izrailovski” pripala je Mini Ćirić iz Srbije, koja je originalne poruke poslala delom „Ekologija odnosa”, u kom je upozorila da je ekologija i naš odnos prema sebi, i drugima, prema načinu na koji živimo i radimo. Zaključak je na ovom 25. FKM da mladi koreografi i igrači kod nas i u regionu i te kako promišljaju svet i događaje oko sebe, nudeći jednu novu estetiku pokreta.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.