Utorak, 24.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
DVE GODINE POSLE IZNENADNOG TRAJNOG UKIDANjA

Uporni građani vratili trolu 19 na trasu

Trolejbus koji je neočekivano ukinut u jesen 2019, posle okončanja rekonstrukcije Trga republike, ponovo će početi da vozi od januara. – Voziće na trasi Konjarnik–Slavija, odnosno neće kao nekad ići do Studentskog trga
(Фото Д. Јевремовић)

Kao grom iz vedra neba u novembru 2019, posle okončanja rekonstrukcije Trga republike, odjeknula je vest da se trajno ukidaju trolejbusi 19 i 28. Bez prethodne najave, ove linije su preko noći nestale sa mape javnog prevoza, a naknadno nemušto objašnjenje nadležnih za javni prevoz bilo je da druge postojeće linije pokrivaju trasu ukinutih. To, naravno, nije bilo tačno zbog čega su građani, s razlogom, izrazili i organizovali proteste, pa i peticije. Upornost korisnika linije 28, posle duge borbe sa gradskom vlašću, dovela je do vraćanja „dvadesetosmice”, a ovog vikenda dobre vesti stigle su i na Konjarnik jer se od januara i definitivno u ovo naselje vraća trola 19 kao druga koju su u novembru 2019. nadležni nepromišljeno proglasili nepotrebnom. Informacija o vraćanju na trasu „devetnaestice” stigla je posle sastanka žitelja ovog naselja sa zamenikom gradonačelnika Goranom Vesićem. Kako je rekao drugi čovek glavnog grada, stara trolejbuska linija ponovo će biti na trasi od 4. januara, ali više Konjarnik neće povezivati sa Studentskim trgom, nego sa Slavijom, dok će od nje ići nova ekološka linija sa novih deset autobusa.

Vesić je naveo da je to rezultat molbe građana upućene gradu pre nekoliko meseci. Ali, kako žitelji Konjarnika negoduju otkako je ova trola ukinuta, da je bilo iskrene volje u gradu njihov glas i revolt mogli su da čuju još u jesen 2019. Pre će biti ipak da su gradski oci rešili da i ovoj inicijativi građana, koja je samo jedna u nizu brojnih, udovolje i da tu vatru koja već dve godine tinja ugase u susret gradskim izborima.

Pažnju, ipak, više privlači konfuzija koju nadležni uporno godinama unose na temu trolejbusa. Ubrzo pošto je na vlast došao SNS predstavljen je, vreme će pokazati, nikada ostvaren plan o potpunoj transformaciji mreže linija gradskog prevoza koji je, između ostalog, predviđao i velike izmene u trolejbuskoj mreži. Onda su, kao na traci, počele da se smenjuju izjave gradskih čelnika o potpunom ukidanju trolejbusa i njihovoj zameni elektroautobusima, o pomeranju trolejbuskih okretnica iz najužeg centra… Počelo je iznenadno, neplansko ukidanje pojedinih trolejbuskih linija i trajno skraćivanje trasa, a potom i najava da će grad ipak ponovo kupovati trole.

Poslednja vest na ovu temu dolazi od Gorana Vesića koji je najavio da će početkom januara grad raspisati tender za kupovinu 80 trolejbusa. Tenderom će, kako je kazao, grad tražiti autonomiju od 12 kilometara, što znači da će jednim delom moći da se kreću i bez pantografa čime će se omogućiti i produžetak nekih linija. I ovu najavu svakako treba uzeti s rezervom ako se zna ne samo da su nadležni za obećanja naročito inspirisani u susret izborima, nego i zato što se kupovina novih tramvaja i trolejbusa najavljuje već duže vreme.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nebojša Vuković
Trole treba da se izbace. Žice kao paukova mreža, kačanje držača po fasadama, bandere, jedna trola ispadne i sve stane. Umesto njih treba uvesti električne autobuse koji su se pokazali odčično.
Deus
Da je bilo pameti kod trenutnih ali i proslih vlasti trolejbus bi bio dominatno prevozno sredstvo u Beogradu jer je za brdovitu konfiguraciju terena idealan. Tramvajska mreza je i pruzna i elektricna a trolejbuska samo elektricna. Autobusi su i glasni i zagadjuju okolinu. Trolejbus je jeftiniji i od tramvaja (cak i kada se ne racuna izgradnja i odrzavanje sina) i od autobusa. Jednostavniji za odrzavanje i pogodniji za beogradske puteve pune rupa. Kome su trolejbusi smetali?
Betty Boop
Bez obzira na motive politicara, ipak je lepo da gradjani Beograda mogu nesto da ostvare svojim angazovanjem. Ta vrsta drustvenog organizovanja na lokalnom nivou je jako pozeljna da bi se resili problemi koji direktno uticu na zivot gradjana.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.