Uporni građani vratili trolu 19 na trasu
Kao grom iz vedra neba u novembru 2019, posle okončanja rekonstrukcije Trga republike, odjeknula je vest da se trajno ukidaju trolejbusi 19 i 28. Bez prethodne najave, ove linije su preko noći nestale sa mape javnog prevoza, a naknadno nemušto objašnjenje nadležnih za javni prevoz bilo je da druge postojeće linije pokrivaju trasu ukinutih. To, naravno, nije bilo tačno zbog čega su građani, s razlogom, izrazili i organizovali proteste, pa i peticije. Upornost korisnika linije 28, posle duge borbe sa gradskom vlašću, dovela je do vraćanja „dvadesetosmice”, a ovog vikenda dobre vesti stigle su i na Konjarnik jer se od januara i definitivno u ovo naselje vraća trola 19 kao druga koju su u novembru 2019. nadležni nepromišljeno proglasili nepotrebnom. Informacija o vraćanju na trasu „devetnaestice” stigla je posle sastanka žitelja ovog naselja sa zamenikom gradonačelnika Goranom Vesićem. Kako je rekao drugi čovek glavnog grada, stara trolejbuska linija ponovo će biti na trasi od 4. januara, ali više Konjarnik neće povezivati sa Studentskim trgom, nego sa Slavijom, dok će od nje ići nova ekološka linija sa novih deset autobusa.
Vesić je naveo da je to rezultat molbe građana upućene gradu pre nekoliko meseci. Ali, kako žitelji Konjarnika negoduju otkako je ova trola ukinuta, da je bilo iskrene volje u gradu njihov glas i revolt mogli su da čuju još u jesen 2019. Pre će biti ipak da su gradski oci rešili da i ovoj inicijativi građana, koja je samo jedna u nizu brojnih, udovolje i da tu vatru koja već dve godine tinja ugase u susret gradskim izborima.
Pažnju, ipak, više privlači konfuzija koju nadležni uporno godinama unose na temu trolejbusa. Ubrzo pošto je na vlast došao SNS predstavljen je, vreme će pokazati, nikada ostvaren plan o potpunoj transformaciji mreže linija gradskog prevoza koji je, između ostalog, predviđao i velike izmene u trolejbuskoj mreži. Onda su, kao na traci, počele da se smenjuju izjave gradskih čelnika o potpunom ukidanju trolejbusa i njihovoj zameni elektroautobusima, o pomeranju trolejbuskih okretnica iz najužeg centra… Počelo je iznenadno, neplansko ukidanje pojedinih trolejbuskih linija i trajno skraćivanje trasa, a potom i najava da će grad ipak ponovo kupovati trole.
Poslednja vest na ovu temu dolazi od Gorana Vesića koji je najavio da će početkom januara grad raspisati tender za kupovinu 80 trolejbusa. Tenderom će, kako je kazao, grad tražiti autonomiju od 12 kilometara, što znači da će jednim delom moći da se kreću i bez pantografa čime će se omogućiti i produžetak nekih linija. I ovu najavu svakako treba uzeti s rezervom ako se zna ne samo da su nadležni za obećanja naročito inspirisani u susret izborima, nego i zato što se kupovina novih tramvaja i trolejbusa najavljuje već duže vreme.
Подели ову вест




Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.