Ponedeljak, 23.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Beograd uvodi 11 brodova u javni gradski prevoz

Ушће (Фото Анђелко Васиљевић)

Beograd će uvesti sistem javnog linijskog rečnog prevoza čime se nastavlja vizija spuštanja glavnog grada na reke.

„Beograđani će nakon raspisivanja međunarodnog tendera za linijski rečni prevoz, a prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, dobiti mogućnost da koriste rečni prevoz kao sistem javnog linijskog prevoza”, rekao je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.

Ukupna planirana vrednost projekta je četiri miliona evra, a u prvoj fazi predviđene su dve linije - prva je Crvena linija od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra Milan Gale Muškatirović, dok je Plava linija trasirana od Zemuna do Ade Huje.

Rečni prevoz će, kako je dodao gradonačelnik, znatno olakšati kretanje kroz grad, naročito stanovnicima koji žive na obalama Save i Dunava gde će biti postavljena stajališta javnog linijskog rečnog prevoza.

Na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojen je Predlog projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda čime se Beograd pridružuje evropskim gradovima koji su u punom kapacitetu iskoristili potencijal reka na čijim obalama leže.

Gradonačelnik je kazao i da će uvođenje rečnog javnog linijskog prevoza u gradu koji ima više od 100 kilometara obala doprineti ostvarivanju strateških ciljeva Grada, a to je uvažavanje „zelene hijerarhije” i uvođenje ekološki prihvatljivijih vidova prevoza koji će smanjiti saobraćajne gužve u centru grada i uticati na poboljšanje kvaliteta vazduha.

„Građani će istu karticu za prevoz moći da koriste u autobusima, tramvajima, trolejbusima, a uskoro i na brodovima”, najavio je gradonačelnik.

Gradski Sekretarijat za javni prevoz i Sekretarijat za privredu pripremili su projekat javno-privatnog partnerstva rečnog prevoza na teritoriji grada Beograda i dostavili ga vladinoj Komisiji za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno mišljenje, rekao je Radojičić.

Predloženi rok trajanja javno-privatnog partnerstva je 30 godina.

Privatni partner je u obavezi da pusti u rad 11 putničkih brodova, da izgradi marinu i depo za prihvat i njihovo održavanje i servisiranje, a Grad Beograd treba da obezbedi lokacije sa pripadajućom infrastrukturom.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zamunka u Americi
Odlicna inicijativa i treba je podrzati. Sto rece moj Zemunac, nadam se da cu doziveti da se vozim takvim prevozom. Treba rasteretiti grad od automobilia. Zao mi je sto su mnogi komentatori zlonamerni jer autobusi GSP-a su savim OK. Mislim da ljudi ne znaju kako izgleda ziveti na Zapadu, a puna su im usta Zapada.
Земунац
Многи су заборавили трагедију брода ''Ниш'' 9. септембра 1952. године. Догодила се баш на ушћу Саве у Дунав када је олујни ветар брзине око 100 км/х преврнуо брод и од 120 укрцаних путника спасило се само 30. 90 њих је остало у броду или завршило у таласима реке. Једна девојка је испливала, али је умрла после пар минута. Старији Земунци, а нарочито они који су завршили Земунску гимназију, знају за професора Михајла Гркинића, тада гимназијалца, који је преживео трагедију. Због тога сам ја забрину
Ко све тог 5 Ракај Гана?
Од половине 1980-их, када је пропала државна фирма "Беоброд" (расходована 4 руска хидробуса) до данас прошло је скоро четири деценије. За то време нико није озбиљно ни помислио да се обнови речни превоз од Београда до Ђердапа, јер се рачунало (исправно) да је то неисплативо. А путовање хидроглисером од Београда до Кладова зантно је брже и удобније него вожња аутобусом на истој релацији. Сад се неко досетио да понуди приватнику да на 30 година држи локалне београдске бродске линије, само, пошто?
Земунац
Ја опет. Надам се да ћу доживети да видим и то чудо и да они, који буду користили те бродове за превоз, стижу тамо где су и наумили тачно на време, нарочито када дуне кошава или када падне магла. Лед нећу ни да помињем, јер је актуелно глобално отопљавање, па се надам да неће бити леда као што је некад било.
Драган Перић
Потпуно се слажем са вама, само још додајем питање које гласи: Ко ће да управља тим бродовима, пошто за сва половила преко 12 (или 15 метара, не замерите, нисам упућен) треба посебно полагати, а за пловила која превозе више од 7-8 људи истовремено треба обашка посебна дозвола и искуство. Наравно, треба урачунати најмање две такве особе за сваки брод који ће да саобраћа. Искрено... ја ћу код вас у Земун лагано пешке преко моста. Сат лагане шетње не шкоди.
Београђанин
Ово је лепа идеја само нека је изрекламирају и нека је уведу у све туристичке брошуре. Неко ко виси око Бетон хале комотно може ићи реком до Аде посебно јер веза ГСП-ом и није најбоља а и овако се избегну гужве и традиционални чепови као што је Мостар.
Драган Перић
Колико сам схватио, ово ће бити неки вид јавног превоза, баш као аутобуси, трамваји, бео-воз, једном у некој будућности метро... што значи да је улога тога да брзо, лако, јефтино и безбедно превезе грађанина од тачке А до тачке Б, а не туристичко разгледање града, тако да ако, рецимо, на линији 23 не постоји туристичка брошура, зашто би онда била на овим линијама.
Dragan
Samo da to budu brodovi kao sto su po Holandiji, Italiji a ne neke krseve ogromne da stave na reke... Mora da bude dobra prica

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.