Utorak, 24.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Još 408 registrovanih „juga” vozi američkim drumovima

(Принтскрин)

Iako je od „posla veka” prošlo tri decenije, nekadašnji ponos srpske auto-industrije još uvek se „kotrlja” po američkim putevima, i to u ne malom broju.

Istraživanje kompanije „Eksperian” pokazuje da ih je još 408 preostalo, i to registrovanih. Većina otpada na očuvane kolekcionarske primerke, a značajan udeo ima i najatraktivnija kabrio verzija. U svakom slučaju radi se o pristojnom broju 30-godišnjaka s obzirom na to da su ga mnogi smatrali i proglašavali „najgorim automobilom na svetu”.

Salon „Jugo Amerika" u vreme prodaje u SAD (Foto Fejsbuk)

Koliko je zahtevno i zatvoreno tržište u Americi, pokazuje podatak da od evropskih marki tamo ima 197 „renoa“, 630 „pežoa”, ali i čak 3.135 „opela”, i to navodno većinom GT-a, „manti” i sličnih atrakcija. „Lanča” je zastupljena s 97 primeraka, „trijumf” sa svega 141 primeraka. „Mercedes” i „Folksvagen” su druga priča, ali i japanski i korejski automobile biju bitku da osvoje i ostanu na tom tržištu.

Kada je krenuo naš mališa iz Kragujevca u osvajanje Amerike, u prospektu je bilo odštampano: „Kolumbo je otkrio Ameriku, a Amerika jugo”. Iako je prodaja bila dosta dobra, i u početku vladala prava jagma, Amerikanci nisu bili oduševljeni ovim automobilom i često su govorili da je ovo automobil koji više gurate nego što vozite. Ipak iako je bio na lošem glasu, u Americi je ovo vozilo prodato u 141,651 primeraka.

Osim zapaženih filmskih uloga, doživeo je čak i umetničku izložbu „Jugo Nekst”, a nedavno ga se prisetio i „Njujork Tajms” pričom o vlasnicima koji se danas s ponosom u njemu voze.

Da se stvari menjaju, dokazuje i primer američke aukcijske kuće koja je „jugo” stavila u ponudu i uspešno ga prodala za čak 12.100 dolara. Reč je bilo o modelu GVC kabriolet iz 1990. godine. Samo ih je 75 stiglo u Ameriku, a ovaj je bio posebno čuvan, pa je ukupno prešao tek 592 km.

„Jugo” je često kritikovan zbog kvaliteta, pouzdanosti, nepostojećih bezbednosnih sistema, slabih performansi i relativno visoke potrošnje za svoje dimenzije i zapreminu motora. Sa druge strane, oni koji su ga posedovali, uglavnom su bili zadovoljni posebno kada se pogleda da je početna cena iznosila samo 3.990 američkih dolara, bar hiljadu manje od sledećeg najjevtinijeg.

Inače, američkim drumovima trenutno vozi 283.794.368 automobila. Najviše je „Fordovih”, 43.216.100, sledi „ševrolet” s 39.815.092 primeraka i „tojota” s 35.187.246 automobila.

Komentari16
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Yugocinik
Niko od komentatora ne shvata sustinu. Yugo je bio ~95% srpski proizvod. Motor, menjac, gume, trapovi, stakla, tapacirung, amortizeri, akumulator, karburator, hladnjak, pumpe, instrumenti, farbe..... ma sve, osim alternatora i alnasera koje je pravila Iskra iz Kranja. Srpske fabrike: IMR, IPM, IKL, Teleoptik, FOB, Staklara Pancevo, Duga.... vise ne postoje. Danas ne mozemo sami ni trotinet da napravimo, a pravili smo mlazne avione, kamione, vagone, recne brodove, traktore, kombajne, buldozere...
Đorđe
Данас мотамо жицу између два ексера и хвалимо се индустријализацијом и силним фабрикама, где радимо јефтиније од кинеских радника.
Земунац
Немојте тако. Има их овде међу нама који тврде да су те фабрике производиле маглу и да смо то, по њима, само сањали и да је све то био привид, а да смо у суштини живели од милијарди, које су нам Амери слали.
dusan1
@dr Slobodan Devic . Dali je JEEP Italijanski ili FIAT-500 Američki proizvod (oba Stellantis) ? Nije bitno ! Tačan je vaš opis tamte za kukuriku . Američka privreda (građani zaposleni u njoj) proda 1 borbeni ili civilni avion i kupi na hiljade Mercedesa ili KIA već ko kako voli ili mu treba ! I pretekne im novca za hamburgere i posete muzejima sa YUGO eksponatima !
I don't believe?!
Jeste li taj komentar sami pisali ili Vam je neko pomagao? Koja filozofija, nevjerovatno.
Milanche
To što smo im uvalili Juga je jedan od razloga što su nas bombardovali.
Djape
Мало претенциозни текст без познавања чињеница. Американци су изласали Југа за најгори аута икада направљен. Потражите на нету. Толико о "нашем поносу по америчким друмовима". Постоји само као реквизит, уметинина, експонат, а никако као оперативно возило.
Milentije
Kupite YUGO traje DUGO!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.