Četvrtak, 26.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kako je Evropa otkrila jevtinu „dačiju“

(Фото Pixabay)

Veliki pad prodaje automobila na samom kraju 2021. naterao je stručnjake da potraže uzroke. Uočili su da je uz smanjenu tražnju i sve veći broj kupaca koji se masovno okreću jevtinijim vozilima. Reklo bi se, kriza ima svoje zakone, a ko se tu snađe, pogodi ukus kupaca, može i da računa na uspeh.

Prodaja novih putničkih automobila u Evropskoj uniji pala je tokom 2021. godine za 2,4 posto na 9,7 miliona vozila, pri čemu je samo u decembru pad iznosio čak 22,8 procenata, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača vozila (ACEA). U decembru je širom EU prodato 795.295 putničkih automobila, a to je šesti uzastopni mesec pada.

Na većini tržišta registrovan je dvocifreni pad prodaje u decembru. Većina proizvođača beleži i pad proizvodnje i samim tim i prodaje.

Tako je i primer rumunske Dačije, jer nudi nižu a samim tim i jevtinu robu, kako se dobro „pliva“, čak i uzvodno.

Rumunski proizvođač isporučio je prošle godine 537.095 vozila i jedna je od retkih velikoserijskih automobilskih marki koja je 2021. završila u plusu. Dačija se pohvalila i da je izbila na treće mesto u Evropi kada je reč o prodaji vozila privatnim kupcima, nakon što je dostigla rekordni tržišni udeo od 6,2 odsto. Za ovakav rezultat najzaslužnija su dva ključna modela kompanije na evropskom tržištu – „sandero“ i „daster“.

U 2021. u Evropi je prodato 226.825 primeraka „sandera“, uključujući i „stepvej“ varijantu.

„Daster“ je takođe imao odličnu godinu iza sebe sa 186.001 isporučenim vozilom, čime je ukupna prodaja ovog modela od 2010. godine premašila dva miliona automobila.

Tajna dobre prodaje ovih vozila je niska cena, korektnan izgled, garancija, jeftini delovi, oprema, dovoljno mesta za četiri odrasle osobe, klima, mala potrošnja...

Dok se drugi brendovi tskmiče u tome ko će pre da napusti proizvodnju automobila s unutrašnjim sagorevanjem, kako bi ostvarili viši cilj smanjenja emisija CO2 u atmosferu, Dačija ima sasvim drugu strategiju. Neće se odricati motora s unutrašnjim sagorevanjem sve dok to bude zakonski moguće, ali će na druge načine smanjivati emisiju štetnih gasova.

Pristup je prilično zanimljiv i uspešan a izneo ga je za engleski Autokar izvršni direktor Dačije Denis Le Vot.  U kompaniji koju predstavlja su odlučili pod svaku cenu da smanje težinu svojih vozila, pa onda i potrošnju goriva što dovodi do manjih emisija.

Ima i Dačija čipove, ali one jednpstavnije, koji, zapravo, i jedini služe svrsi, a sve ostalo je „infotejment šminka“, koja se skupo plaća. Samim tim, nema ni problema sa isporukom te „visoke“ tehnologije, koja je ostale brendove koštala ѕastoja i smanjene prodaje.

Zaključak iz svega može da se izvede: evropski kupci se okreću jeftinijm prevoznim sredstvima, a to je često slučaj gde se u porodicama traži drugi ili treći auto. Otud i zaokret prema „dačiji“ koju iako bije glas “istočnog vozila“, i ima mnogo kritičara, nudi više od konkurenata, čak u ceni i 20 do 40 odsto u odnosu na neke važne evropske brendove.

 

Komentari22
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бане
Имао сам Дачију Логан 1,4 бензин. Купљен полован са 40 хиљада. Мене је добро служио 6 година. Комотан простран и удобан. Огроман пртљажник, лепо иде по споредним и земљаним путевима. Одлично вуче кад се натовари. Гута било какво гориво. Мењач савршен. Кратак ход и прецизан. Делови џабе. Ново штоп светло 2000 динара сет квачила 50 евра. Мане су мека лимарија јефтин ентеријер и слабо убрзање. Претицање се мора планирати. Ако ми се укаже повољна прилика купио би ја то опет.
dusan1
Postoji razlika u kulturi i stilu života između Srbije i drugih krajeva Evrope i sveta. I ovde u Italiji Dacia se 'dobro drži' ali iako jeste jeftinija kao nova nije ni malo jeftina za održavanje po sistemu 'Ko ne plati na mostu...' . Još ako se tome doda da baš zbog krize Italijani ili duže voze svoja 'stara' vozila ili za one pare koliko košta nova Dacia kupuju polovne automobile 'čuvenih' marki. Primer 'Kragujevački' 500L košta 50% više od Dacie ali ga sve jedno ima bar duplo više na putevima
Бане
Исто тако је у Немачкој Форд јефтин за одржавање, а у Србији је као да возиш Мајбаха, али то нема везе с културом него са тим да Форд очигледно није заинтересован за ово тржиште. Наравно да ће Италијани више возити ФИАТ јер имају бољу подршку и сервисну мрежу у матичној земљи, али мени је 500Л промашен ауто. Стаје 5 одраслих а пртљажник му је шала, претежак за моторе који се нуде а мењач лош. Ако треба да претекнеш камион на Ибарској килав је као и Дачија. Поента: нема добар ауто за мале паре.
Крле
Имао сам у фирми два Логана МЦВ које смо продали у пристојном стању са преко 300 000 км. На једном је отишо сензор радилице 2 месеца након истека гаранције али је Рено то решио тако што су дали сензор бесплатно а ја сам платио руке. Од 2017 имам два Лоџија који сада газе 150 000 км и презадовољан сам. Тегле алат материјал и људе и не штеде се. Редовно сервисираш сипаш гориво и возиш. Мени од тога више не треба.
Слободан
Нажалост, пет година возим Дачију Сандеро 1.4 бензин из 2009. године. То је празна конзерва на точковима. Безбедност у чеоном судару је на нивоу аутомобила из средине 90-их (направљен је на Рено платформи из 1998.), бочна и задња на нивоу аутомобила из 80-их година. Звучна изолација је никаква. Мотор је бучан и веома слаб, а троши као савремени мотор са дупло више снаге. Позиција за воланом је катастрофа. Ноге су савијене под 90 степени, као и стопала, а волан је далеко. Даље да не пишем...
Dragan Krasnov
To je do Vas, nije do auta. Ispravite naslon i podesite sedište kako treba, pa ćete i dohvatiti volan i imaćete bolju preglednost. Ima razloga zašto je Sandero najeftiniji auto u Evropi a ručka po ceni pljeskavice u lepinji nema nigde. 1.4 multipoint je provereni i pouzdani motor i ima sasvim normalnu potrošnju ako se vozi normalno. Mnogi koji su kupili trocilindrične turbinske motore sa plivajućim zamajcem će tek zakukati za atmosferskim motorima.
Bane
Što znači da sediš pravilno, samo treba da pomeriš sedište napred da dohvatiš upravljač. U auto se sedi, ne leži se. Ja sam prešao baš takvim službenim Sanderom 200.000 kilometara i nisam imao primedbi. Pređem u danu 700 km i uveče mi ništa ne smeta. Sad vozim nešto skuplje i slomljen sam posle celog dana vožnje. Za bezbednost ti nema pomoći. Moraćeš da izbegavaš sudare.
Породица
Имамо Дачију дуже од 10 година. Прави је породични ауто. Пространа унутрашњост, велики гепек, стандардна потрошња,.. Презадовољни. Није фенси, из Румуније је, и то можда некога одбија.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.