Petak, 27.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Profit indijske auto kompanije „Maruti Suzuki” pao 48 odsto

(EPA-EFE/DIVYAKANT SOLANKI)

BENGALUR – Najveći indijski proizvođač automobila „Maruti Suzuki” zabeležio je pad neto dobiti u trećem kvartalu od 48 odsto, veći nego što se očekivalo, pošto je globalna nestašica čipova usporila proizvodnju i jer su visoke cene sirovina nagrizle marže.

„Proizvodnja je bila ograničena usled globalnih problema s nestašicom elektronskih komponenti zbog čega nije moglo da bude proizvedeno oko 90.000 vozila”, navodi se u današnjem saopštenju Marutija koji je u većinskom vlasništvu japanske kompanije Suzuki motor, prenosi Rojters.

Prema saopštenju „Marutija”, koji u ukupnoj indijskoj prodaji automobila ima udeo od 50 posto, prodaja je u trećem tromesečju pala na 430.668 vozila sa 495.897 automobila godinu dana ranije.

S druge strane, potražnja za automobilima je bila jaka, što ilustruje podatak da je na kraju trećeg kvartala „Maruti” imao više od 240.000 narudžbina koje tek treba da budu realizovane, prenosi Tanjug.

Dobit je iznosila 10,11 milijardi rupija (135,43 miliona dolara) u tromesečju završenom 31. decembra, u odnosu na 19,41 milijardi rupija godinu dana ranije (259,5 miliona dolara).

Ukupni poslovni prihodi su pali za jedan procenat na 232,46 milijardi rupija (3,1 milijardu dolara).

Cene sirovina i troškovi transporta su skočili zbog poremećaja u lancu snabdevanja, što je uticalo na pad profitnih marže mnogih kompanija koja nastoje da se oporave od uticaja pandemije.

Proizvođači automobila širom sveta pokušavaju da prebace deo tih troškova na kupce kako bi ublažili udarac.

„Maruti je prošle godine povećao cene najmanje četiri puta, dodaje Rojters.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Мали Ђокица
Ја сам возио фртаљ века аутомобиле без чипова и ништа ми није фалило. Могли су накнадно, када чипови буду стварно чип. да уграде.
dusan1
Nažalost uvek se nađe zakon ili rupa u zakonu za borbu protiv konkurencije pa se tako jeftini Maruti automobili uopšte i ne nude na EU tržištu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.