Subota, 28.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Protest biciklista zbog brisanja staze u Uzun-Mirkovoj

Iznenadni nestanak biciklističkog koridora biće i jedna od glavnih tema „Kritične mase” koja će u subotu u 14.30 časova startovati sa Trga Nikole Pašića
(Фото Д. Алексић)

Čini se da gradski čelnici godinama unazad mnogo pričaju o Beogradu za bicikliste i unapređenju biciklističke infrastrukture, ali da im ne ide od ruke da na terenu to i dokažu. Poslednji postupci čak ukazuju da nadležni za organizaciju saobraćaja i javnog prevoza rade suprotno od onog što se već nekoliko godina najavljuje iz Starog dvora – povećanja broja biciklističkih traka. Jer, nova godina za bicikliste je počela vrlo loše. Nauštrb puštanja u saobraćaj ekološke EKO 2 linije od „Beograda na vodi” do Dorćola, u Uzun-Mirkovoj ulici je nestala staza za takođe ekološki i još zdraviji vid prevoza – biciklistički, čijim iscrtavanjem su se gradski oci ne tako davno hvalili. Nije sporno da su mnoge ulice u centru, kojima prolazi prevoz, nedovoljno široke. Ali Uzun-Mirkova, koja je ovih dana ponovo pretvorena u ulicu kroz koju prolazi javni prevoz, od svega što je mogla da izgubi zarad trasiranja EKO 2 linije izgubila je biciklistički koridor. Ako se grad iskreno zalaže za hijerarhiju u kojoj bi pešaci i biciklisti u odnosu na druge vrste prevoza imali prednost, onda su u Uzun-Mirkovoj mogla da se žrtvuju parking mesta ili neka bašta kafića, a ne staza za bicikliste, smatraju pojedini građani koji su ogorčeni zbog ovog poteza gradske vlasti. Neki od njih nisu bili lenji pa su otišli i izbrojali dvadesetak parkinga koji bi mogli da se ukinu, kao i bašta jednog kafića, i da onda ne trpi ni EKO linija ni biciklistička staza.

Ali pošto su u gradu našli drugačije, za bicikliste nepovoljnije rešenje, kao i zbog lošeg početka 2022. za ljubitelje dvotočkaša, brisanje staze u Uzun-Mirkovoj biće i jedna od glavnih tema „Kritične mase” koja će u subotu u 14.30 časova startovati sa Trga Nikole Pašića.

– Oteta nam je biciklistička traka u Uzun-Mirkovoj i mi to moramo da ispravimo. Gradska vlast je umesto da godinu započne novim biciklističkim stazama i trakama, upravo jednu u centru grada ukinula, a za ovu godinu je u budžetu namenila opet čitavih nula dinara za pravljenje novih – podsećaju iz Udruženja građana „Ulice za bicikliste”.

Kako dodaju, to zvuči kao dobar povod da se prvi put ove godine biciklisti okupe na vožnji „Kritična masa” i posle biciklističke ture u širem centru grada završe kod Studentskog trga i Uzun-Mirkove, da pozovu još jednom gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, kao i sve ostale donosioce odluka da odustanu od motorizacije grada i posvete se boljem, humanijem i održivom transportu.

– Tu je bicikl na prvom mestu kao neprikosnoveni kralj zelene urbane mobilnosti – naglašavaju iz ovog udruženja.

Građani koji su se dodatno pozabavili ovom temom podsećaju da javni prevoz kroz Uzun-Mirkovu nije novost, da se on ne tako davno njome odvijao i da treba samo malo dobre volje u gradu i pretresanje ranijih saobraćajnih rešenja u ovoj ulici kako bi se našlo dovoljno prostora na kolovozu za sve učesnike u saobraćaju u ovoj ulici. 

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Anka
Mala digresija: pojavom biciklista sa ogromnim kutijama na ledjima (na stranu sto su prljave), postavlja se pitanje o cemu se tu radi? Ti sa kutijama su potpuno bezobzirni prema propisima i pesacima. Kada se na to dodaju elektricni skuteri koji cak i bez ikakvih dozvola koriste saobracajnice ( po svom nahodjenju , ne hajuci na propise ) dolazi se do kompletnog kolapsa kretanja i pesaka i onih koji imaju vozacke dozvole. Tj, javlja se posebna, treca vrsta korisnika saobracajnica sa "idejama".
ЗА ЕКО ЛИНИЈУ БР 2
Радим на Калемегдану и јако ме је обрадовало увођење еко линије бр. 2, од Теразија до Улице генерала де Мондезира. При томе сам сведок да се бициклистичка стаза практично није користила. Ако би се требало определити између бициклистичке стазе и еко линије са обе руке гласам за аутобус.
Nebojsa pavlovic
Vratite nam stazu.
dusan1
Ne moramo mi da sve ono što dolazi iz EU slepo kopiramo ! Ima tu i mnogo gluposti koje nisu za naše prilike i prostore. Bicikl je u Srbiji još uvek prevozno sretstvo a ne sportski rekvizit ! Kao takav biciklista treba da se smatra učesnik u saobraćaju a ne džoger , skejter ili basketaš pa da mu treba teren-staza . Ponaša se u skladu sa zakonom o bezbednosti saobraćaja i koristi put kao i svako prevozno sretstvo koje se kreće brže od pešaka.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.