Petak, 12.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Postoji li planeta na kojoj ima života?

(Freepik)

Naučnici veruju da možda postoji planeta na kojoj bi mogo da postoji život. Ako bude potvrđeno, ovo bi bio prvi put da je pronađena planeta na kojoj bi mogao da postoji život, koja kruži oko zvezde, nazvane „beli patuljak”.

Planeta je otkrivena u zoni pogodnoj za život, gde nije ni previše hladno ni previše vruće da bi se održao život. Studija je objavljena u mesečniku Kraljevskog astronomskog društva. Profesor Džej Farihi sa Koledža u Londonu, koji je vodio studiju, rekao je da je zapažanje potpuno novo za astronome.

„Ovo je prvi put da je takvo nešto viđeno u nastanjivoj zoni belog patuljka. Postoji mogućnost da postoji život na planeti koji orbitira oko belog patuljka”, rekao je on za Bi-Bi-Si.

Dok se veoma velike zvezde kada potroše svoje gorivo, pretvaraju u crne rupe, a manje, poput našeg Sunca, postaju „beli patuljci”, odnosno zvezde koje su potrošile svo svoje nuklearno gorivo i izgubile svoje spoljašnje slojeve.

Obično su veličine planete i emituju plavkasto-belu svetlost kada se prvi put formiraju. Smatra se da je planeta 117 svetlosnih godina udaljena od Zemlje i 60 puta bliža zvezdi nego što je naša planeta Suncu, prenosi Tanjug. Istraživački tim nema direktne dokaze o postojanju planete, ali kretanje 65 struktura veličine Meseca koje kruže oko nastanjive zone „belog patuljka” sugerišu da ona postoji. Udaljenost struktura jedna od druge se ne menja, što sugeriše da su pod uticajem gravitacije planete u blizini.

„To je bio šok za tim”, rekao je profesor Farihi koji je dodao da su kretanja bila toliko precizna da ne mogu da se izmisle ove stvari.

asinus
Samo u nasoj galaksiji postoji, kazu, 30 miliona planeta sa uslovima i polozajem slicnim kao Zemlja. E, ako smo jedina planeta na kojoj ima zivota, onda smo neprirodna pojava.
veruju, mozda, bi mogao, ako bude potvrdjeno
To sam ucio jos prije 50 godina u osnovnoj skoli.
pjer
I na Zemlji će, kako je krenulo biti ugašen, mislim na život.
Zoran
Ma nem asanse, pogledaj n anebo i vidi koliko zvezda ima, jasno ejkao dan da nema zivota.
Jasna poljana
Postoji li planeta na kojoj ima života? Postoji. Zove se Zemlja.