Utorak, 07.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U SUSRET BRZOM VOZU

Kroz Beograd 120, od Batajnice 200 kilometara na sat

Do ovog zemunskog naselja brzi voz imenovan „Soko”, koji bi prve putnike trebalo da preveze u subotu, kretaće se nešto sporije zbog guste naseljenosti, a onda će odatle razvijati najveću brzinu
Железничка станица Нови Београд (Фото: Беоинфо)

Železnički „Soko”, koji bi gvozdeni put između Beograda i Novog Sada sa prvim putnicima trebalo prvi put da savlada u subotu, neće na celoj trasi brze pruge da razvija identičnu brzinu. Kako je u susret otvaranju modernizovanog železničkog koridora između Beograda i Novog Sada juče podsetio Nenad Stanisavljević, pi-ar „Infrastrukture železnice Srbije” (IŽS), manja brzina razvijaće se do Batajnice.

– Zbog guste naseljenosti kroz Beograd, do železničke stanice Batajnica vozovi će saobraćati do 120 kilometara na sat, a potom će razvijati brzinu do 200 kilometara na čas, kako bi celu relaciju prešli za planiranih 36 minuta. Država, grad, „Železnice Srbije” i izvođači uložili su maksimalan napor da bi sve bilo spremno za puštanje u saobraćaj. U toku su simulacije saobraćaja kako će on izgledati kada je u redovnom režimu, 127 prolazaka bez putnika. Na relaciji Beograd – Novi Sad saobraćaće ukupno 36 vozova, po 18 u oba pravca – kazao je Stanisavljević i podsetio da će se „intersiti”, koji će relaciju između dva grada prelaziti za 36 minuta, zaustavljati samo u Novom Beogradu.

„Regio ekspres” voz imaće više stanica i putovanje njime će trajati nešto manje od 50 minuta, a „regio” voz koji će imati najviše stanica stizaće na krajnje odredište za nešto manje od sat vremena.

U susret puštanju u saobraćaj pruge, u „inspekciju” su izašli predstavnici grada i IŽS-a. Kako je ukazano, grad je na železničkim stanicama na teritoriji Beograda uredio oko 40.000 kvadratnih metara novih asfaltnih zastora i pešačkih staza, oko 800 parking-mesta, oko 100.000 kvadratnih metara zelenih površina, više desetina hiljada kubnih metara smeća je odneto, postavljeno je i četrdeset novih rasvetnih tela, a urađeni su i novi zasadi, nova kanalizaciona, vodovodna i elektromreža.
– Samo na železničkoj stanici Novi Beograd završeno je oko 10.000 kvadratnih metara novih asfaltnih površina, tu su novi travnjaci, 270 parking-mesta, slično je i u Kamendinu, kao i na svim ostalim stanicama – ukazao je Goran Vesić, zamenik gradonačelnika. 

Batajnički pružni prelaz ostaje otvoren

Do završetka nadvožnjaka preko pruge postojeći pružni prelaz u Batajnici ostaje otvoren, saopštili su juče iz opštine Zemun. Kako je navedeno, ova opština je od početka projekta izgradnje nadvožnjaka u Batajnici u stalnoj komunikaciji i koordinaciji sa nadležnima, od Direkcije za građevinsko zemljište, preko izvođača radova do IŽS-a, kako bi građani naselja Šangaj do završetka radova na novom nadvožnjaku imali nesmetanu vezu sa centrom Batajnice.

– Sa puštanjem brze pruge Beograd – Novi Sad, pružni prelaz zatvaraće se za saobraćaj u trenutku prolaza vozova. Apelujemo na pešake, bicikliste i vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i da se odgovorno ponašaju kao učesnici u saobraćaju – sugerišu iz Zemuna dodajući da će opština insistirati da se teretni drumski saobraćaj preusmeri na druge pravce da se ne bi stvarale gužve.

Opština Zemun pokrenula je i izgradnju nove saobraćajne veze od Šangaja do centra Batajnice i batajničke petlje koja vodi Belegiškom ulicom u dužini od 3,6 kilometara, navedeno je u saopštenju.

Zvanični cenovnik se još čeka

U poslednje vreme počele su da se pojavljuju nezvanične informacije u vezi sa cenom karata od Beograda do Novog Sada. Tako se može videti da će cena putovanja najbržim vozom u jednom smeru biti 1.000 dinara, a povratna karta 1.600, da će jeftinija jednosmerna karta biti oko 750 dinara, pa čak i da će pojedine karte biti u promotivnom periodu jeftinije od 400 dinara. Ali, prema informacijama do kojih smo juče došli, sve ovo je i dalje na nivou spekulacija jer se zvanični cenovnik i dalje utvrđuje.

Ono što je i bez njega jasno jeste da će „intersiti” biti najskuplji jer će stajati samo na jednoj stanici, dok bi povoljnija cena bila za „regio ekspres” i „regio” vozove koji staju na više stanica.

Stanice na brzoj pruzi

  • „Beograd centar” (Prokop)
  • Novi Beograd
  • Tošin bunar
  • Zemun
  • Zemun-polje
  • Batajnica
  • Nova Pazova
  • Stara Pazova
  • Inđija
  • Beška
  • Čortanovci
  • Sremski Karlovci
  • Petrovaradin
  • Novi Sad

*od vrste voza zavisi na koliko stanica će se zaustavljati

Više kriterijuma za izbor imena i logoa voza

Izbor imena „Soko” za brzi voz izazvao je različite reakcije u javnosti, pa i one u kojima pobedničko rešenje nije naišlo na podršku. Zbog toga se juče oglasio „Srbija voz” kao organizator konkursa. Kako je istaknuto u saopštenju, prvi kriterijum za selekciju rešenja bio je relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike brzih vozova Srbije.

– Od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćima bili „soko” (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), „vihor”, „košava”, „zmaj”, „munja”… Pošto je organizator očekivao i više istih predloga, u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati. Do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo je isključivo zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava – navodi se u saopštenju u kome se dodaje da je jedan od ciljeva konkursa bio i afirmacija kreativnog potencijala Srbije.

– Pobedničko rešenje autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa. Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom „Srbija voza” čini prepoznatljivu i primenljivu celinu – istaknuto je u saopštenju.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aki
Kad prođe kao vetar ima da poskida seljacima šešire što rade na njivama, mnogi će se pitati šta to beše, a kad se uvere sa stvarnošću ima da viču samo Bravo!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.