Kroz Beograd 120, od Batajnice 200 kilometara na sat
Železnički „Soko”, koji bi gvozdeni put između Beograda i Novog Sada sa prvim putnicima trebalo prvi put da savlada u subotu, neće na celoj trasi brze pruge da razvija identičnu brzinu. Kako je u susret otvaranju modernizovanog železničkog koridora između Beograda i Novog Sada juče podsetio Nenad Stanisavljević, pi-ar „Infrastrukture železnice Srbije” (IŽS), manja brzina razvijaće se do Batajnice.
– Zbog guste naseljenosti kroz Beograd, do železničke stanice Batajnica vozovi će saobraćati do 120 kilometara na sat, a potom će razvijati brzinu do 200 kilometara na čas, kako bi celu relaciju prešli za planiranih 36 minuta. Država, grad, „Železnice Srbije” i izvođači uložili su maksimalan napor da bi sve bilo spremno za puštanje u saobraćaj. U toku su simulacije saobraćaja kako će on izgledati kada je u redovnom režimu, 127 prolazaka bez putnika. Na relaciji Beograd – Novi Sad saobraćaće ukupno 36 vozova, po 18 u oba pravca – kazao je Stanisavljević i podsetio da će se „intersiti”, koji će relaciju između dva grada prelaziti za 36 minuta, zaustavljati samo u Novom Beogradu.
„Regio ekspres” voz imaće više stanica i putovanje njime će trajati nešto manje od 50 minuta, a „regio” voz koji će imati najviše stanica stizaće na krajnje odredište za nešto manje od sat vremena.
U susret puštanju u saobraćaj pruge, u „inspekciju” su izašli predstavnici grada i IŽS-a. Kako je ukazano, grad je na železničkim stanicama na teritoriji Beograda uredio oko 40.000 kvadratnih metara novih asfaltnih zastora i pešačkih staza, oko 800 parking-mesta, oko 100.000 kvadratnih metara zelenih površina, više desetina hiljada kubnih metara smeća je odneto, postavljeno je i četrdeset novih rasvetnih tela, a urađeni su i novi zasadi, nova kanalizaciona, vodovodna i elektromreža.
– Samo na železničkoj stanici Novi Beograd završeno je oko 10.000 kvadratnih metara novih asfaltnih površina, tu su novi travnjaci, 270 parking-mesta, slično je i u Kamendinu, kao i na svim ostalim stanicama – ukazao je Goran Vesić, zamenik gradonačelnika.
Batajnički pružni prelaz ostaje otvoren
Do završetka nadvožnjaka preko pruge postojeći pružni prelaz u Batajnici ostaje otvoren, saopštili su juče iz opštine Zemun. Kako je navedeno, ova opština je od početka projekta izgradnje nadvožnjaka u Batajnici u stalnoj komunikaciji i koordinaciji sa nadležnima, od Direkcije za građevinsko zemljište, preko izvođača radova do IŽS-a, kako bi građani naselja Šangaj do završetka radova na novom nadvožnjaku imali nesmetanu vezu sa centrom Batajnice.
– Sa puštanjem brze pruge Beograd – Novi Sad, pružni prelaz zatvaraće se za saobraćaj u trenutku prolaza vozova. Apelujemo na pešake, bicikliste i vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i da se odgovorno ponašaju kao učesnici u saobraćaju – sugerišu iz Zemuna dodajući da će opština insistirati da se teretni drumski saobraćaj preusmeri na druge pravce da se ne bi stvarale gužve.
Opština Zemun pokrenula je i izgradnju nove saobraćajne veze od Šangaja do centra Batajnice i batajničke petlje koja vodi Belegiškom ulicom u dužini od 3,6 kilometara, navedeno je u saopštenju.
Zvanični cenovnik se još čeka
U poslednje vreme počele su da se pojavljuju nezvanične informacije u vezi sa cenom karata od Beograda do Novog Sada. Tako se može videti da će cena putovanja najbržim vozom u jednom smeru biti 1.000 dinara, a povratna karta 1.600, da će jeftinija jednosmerna karta biti oko 750 dinara, pa čak i da će pojedine karte biti u promotivnom periodu jeftinije od 400 dinara. Ali, prema informacijama do kojih smo juče došli, sve ovo je i dalje na nivou spekulacija jer se zvanični cenovnik i dalje utvrđuje.
Ono što je i bez njega jasno jeste da će „intersiti” biti najskuplji jer će stajati samo na jednoj stanici, dok bi povoljnija cena bila za „regio ekspres” i „regio” vozove koji staju na više stanica.
Stanice na brzoj pruzi
- „Beograd centar” (Prokop)
- Novi Beograd
- Tošin bunar
- Zemun
- Zemun-polje
- Batajnica
- Nova Pazova
- Stara Pazova
- Inđija
- Beška
- Čortanovci
- Sremski Karlovci
- Petrovaradin
- Novi Sad
*od vrste voza zavisi na koliko stanica će se zaustavljati
Više kriterijuma za izbor imena i logoa voza
Izbor imena „Soko” za brzi voz izazvao je različite reakcije u javnosti, pa i one u kojima pobedničko rešenje nije naišlo na podršku. Zbog toga se juče oglasio „Srbija voz” kao organizator konkursa. Kako je istaknuto u saopštenju, prvi kriterijum za selekciju rešenja bio je relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike brzih vozova Srbije.
– Od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćima bili „soko” (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), „vihor”, „košava”, „zmaj”, „munja”… Pošto je organizator očekivao i više istih predloga, u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati. Do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo je isključivo zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava – navodi se u saopštenju u kome se dodaje da je jedan od ciljeva konkursa bio i afirmacija kreativnog potencijala Srbije.
– Pobedničko rešenje autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa. Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom „Srbija voza” čini prepoznatljivu i primenljivu celinu – istaknuto je u saopštenju.
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.