Čišćenje stanica pre puštanja saobraćaja na brzoj pruzi
Na stanicama na trasi brze pruge koja će sutra biti puštena u saobraćaj, posle tri godine od ukidanja svih linija između Beograda i severa zemlje, u toku su finalne pripreme – pranje, čišćenje i sređivanje staničnih površina. Kako je juče ukazao za Tanjug Darko Glavaš, sekretar za poslove odbrane, vanredne situacije, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, u zoni pruge građani bi trebalo da budu oprezni.
– Veliki apel svim sugrađanima jer su svi železnički tokovi bili u prekidu, a građani su navikli, iako je to zabranjeno, da prelaze preko železničke infrastrukture. Trebalo bi da se koriste prelazi koji su za tu namenu, saobraćajna signalizacija i uputstva „Železnice Srbije” kako ne bi došlo do povređivanja na prilazima, prelazima i prolazima – istakao je Glavaš.
Na železničkim stanicama od Beograda do Novog Sada i u njihovoj neposrednoj okolini, naročito na nekima od glavnih, kao što su Novi Beograd i Novi Sad, poslednjih dana i sedmica na više tačaka intenzivirani su radovi. Na Novom Beogradu postavljaju se liftovi, uređuje novo stepenište, pripremaju se kontejneri za prodaju karata, sređuju površine podno staničnog platoa. Na novosadskoj stanici prethodnih nedelja obavljani su radovi u i na staničnoj zgradi, sređivani su koloseci i nadstrešnice najbliži staničnoj zgradi, a postavljane su i informacione table. Ova stanica, kako je još ranije istaknuto, fazno će se sređivati i dalje.
Radovima na brzoj pruzi koji su na pojedinim deonicama počeli još 2017. i koji je, prema prvobitnim najavama, trebalo da budu završeni ranije, nisu podrazumevali izgradnju staničnih zgrada na Prokopu i Novom Beogradu. Ti objekti će se naknadno graditi.
Cena karte na brzoj pruzi u toku promotivnog perioda, za koji se za sada ne zna do kada će trajati, biće 300 dinara, najavio je ministar Tomislav Momirović. To je jeftinije i od karte u jednom smeru na staroj pruzi između Beograda i Novog Sada, koja je koštala nešto manje od 400 dinara. Zato je i nerealno očekivati da promotivna cena bude dugo na snazi. Jer, prema najavama iz republike i železničkih preduzeća, sada će putovanje u zavisnosti od vrste voza trajati između 36 minuta i sat vremena. Pre ukidanja saobraćaja između dva grada putovalo se između sat i 40 minuta, pa i više od dva sata (zbog povremenih kašnjenja, ukrštanja vozova i stanja pruge na pojedinim deonicama).
Zato ko želi da železničku „atrakciju” isproba za male pare bolje da pohita da to što pre uradi jer kada na snagu stupe redovne cene, jasno je da će vožnja biti znatno skuplja nego pre ukidanja vozova.
GRADSKI PREVOZ DO STANICA:
- do ŽS „Beograd centar” (Prokop): direktno: 34, 36 i 38L, nedaleko od stanice: 40 i 41
- do ŽS Novi Beograd: 7, 9, 11, 13, 94 i 95
- do ŽS Zemun: 45, 612 i 709
- do ŽS Zemun-polje: 708 i 709
- do ŽS Batajnica: 73 i 703L1
*kroz ove stanice prolaze i kompozicije „BG voza”
Подели ову вест




Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.