Ponedeljak, 15.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Produžite životni vek, mislite pozitivno i brinite o sebi i drugima

(Freepik)

Neke životne navike mogu da nam pomognu da zbir godina bude daleko veći. Zato osim o svom zdravlju brinite i o bližnjima, družite se i ne zaboravite na životnu energiju i radost. 

Očekujte najbolje

Od 100.000 žena u studiji Inicijative za zdravlje žena, one koje su specijalnim upitnicima ocenjene optimističnim imale su 14 odsto manje šanse da umru tokom prvih osam godina studije nego pesimistkinje. 

Briga za voljene

Uprkos stresu koji je uključen, muškarci i žene koji su najviše vremena posvetili brizi o supružniku smanjili su sopstveni rizik od smrti za 36 odsto u periodu od sedam godina, otkrili su istraživači sa Univerziteta Mičigen u En Arboru. 

Postavite ciljeve

Bez obzira da li verujete da imate neku svrhu koju treba da ispunite na zemlji ili samo planirate putovanje- imate prednost u odnosu na ljude koji nemaju ciljeve. 

Istraživači sa Medicinskog centra Univerziteta Raš u Čikagu koji su intervjuisali više od 1.200 starijih odraslih osoba- stariji ljudi sa planovima i ciljevima upola su imali manje šanse da preminu tokom pet godina. 

Izložite se „vitaminu sunca“

Nizak nivo vitamina D je povezan sa osteoporozom, dijabetesom, hipertenzijom i rakom. Prema novom istraživanju odrasli koji ne dobijaju dovoljno „sunčevog vitamina“ imaju 26 odsto veće šanse da umru prerano.

DNK

Zdrave navike zapravo mogu popraviti DNK, kažu istraživači Din Ornih i dobitnica Nobelove nagrade Elizabet Blakburn.

Njihovi ispitanici su jeli vegetarijansku integralnu hranu sa deset odsto kalorija iz masti, šetali su 30 minuta šest dana u nedelji, koristili tehnike za smanjenje stresa i išli u nedeljnu grupu za podršku. Osim smanjenja LDL holesterola i nivoa stresa, pokazali su porast telomeraze za 29 odsto. Ovaj enzim popravlja i produžava telomere, proteinske komplekse na krajevima hromozoma koji su vitalni za imunitet i dugovečnost. 

Neka srce samo pumpa

Ono što možete da učinite da biste ostali mladi i zdravi, to je da redovno i svakodnevno hodate. I družite se. Imajte svoju zajednicu, bliske prijatelje, grupu za podršku ili neka putovanja.

Smanjite unos crvenog mesa

Desetogodišnja studija otkrila je da ljudi koji jedu crveno meso svadnevno imaju najmanje 30 odsto veće šanse da umru prerano u poređenju sa onima koji ga jedu ili manje ili ga izbegavaju.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.