Četvrtak, 24.04.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
19. BFI

Emanuel Gat na Beogradskom festivalu igre

Savremeni mjuzikl za 14 igrača, kreiran u jeku pandemije, između dva lokdauna 2020, vraća nezaboravnu muziku britanskog sastava „Tears of Fears”
„Емануел Гат данс” из Марсеља на сцени (Фото: БФИ)

U slavu tela, pozorišta, života! Ovo je bio komentar kritike „Njujork tajmsa” posle predstave „Vozljubavi2020” kompanije „Emanuel Gat dans” iz Marselja, koju ćemo i mi videti večeras u 20.00 časova u Madlenianumu, na 19. Beogradskom festivalu igre. Ovaj savremeni mjuzikl za 14 igrača, kreiran u jeku pandemije, između dva lokdauna 2020, vraća nezaboravnu muziku britanskog sastava „Tears of Fears”, kroz prepoznatljive hitove nastale tokom jedne sjajne decenije. Biće ovo svojevrsna koreografska oda zvuku i vibraciji osamdesetih, sa svojim utopijskim i epskim akcentima.

Koreograf Emanuel Gat je rođen 1969. u Izraelu. Njegov prvi susret sa igrom se dogodio sa 23 godine, na radionici koju je vodio Nir Ben Gal. Od 1994. radi samostalno kao igrač i koreograf. U okviru Centra „Suzan Delal” u Tel Avivu, 2004. je osnovao trupu „Emanuel Gat dans”, razvijajući širok repertoar. Sa svojim nezavisnim ansamblom, kreirao je „Zimsko putovanje”, a zatim i „Posvećenje proleća”, komad za koji je dobio Besi nagradu 2006. godine. Posle toga seli se u Francusku, gde dobija mogućnost da radi u okviru Kuće igre u Istru. Postaje pridruženi umetnik Festivala igre u Monpeljeu, 2013. godine, što je omogućilo rađanje naslova „Goldlandbergovi” i „Ugaone etide”, ali i prezentaciju foto-instalacije koja je označila njegov debi kao fotografa.

Tokom 2014. kreirao je „Romantičnu plažu”, zatim „Sunčano” 2016. i „Desetradova” u saradnji sa Baletom lionske Opere, 2017. Naredne godine postaje stalni umetnik Nacionalnog teatra „Šajo”, i u tom periodu postavlja „Govor vode” za frankfurtski Moderni ansambl. Njegovi radovi su prikazani na najprestižnijim pozorišnim scenama i festivalima širom sveta. Gat potpisuje i dizajn svetla za svoje naslove, što čini rasvetu neraskidivim delom kreativnog procesa. Gat je angažovan i u vrhunskim kompanijama poput Baleta pariske Opere, Baleta lionske Opere, Sidnejske kompanije igre, švedskog Kraljevskog baleta, poljskog Nacionalnog baleta, berlinskog Državnog baleta...

Takođe večeras, ali na Maloj sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu od 20.00 časova nastupa Kompanija Ju Stromgren iz Osla, sa komadom „Potkrovlje”. Beogradska publika videće ovu koreografiju sutra i prekosutra od 20.00 časova u Bitef teatru, na 19. BFI.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.