Opstaje kupovina hrane preko interneta
Koje navike u kupovini su potrošači stekli u poslednje dve godine, a zadržaće ih i posle pandemije, ključno je pitanje za predstavnike industrije hrane i pića, ali i trgovce. Otvaranje granica i povratak normalnom životu sada pred njih ponovo postavljaju izazove i zahtevaju nova prilagođavanja. Kad se tome doda i trka za zaradom, jasno je da ni industrija ni trgovci neće gubiti vreme kako bi što spremniji pružili potrošačima sve što im treba. Jedna američka međunarodna organizacija za hranu prepoznala je dva trenda koja bi se, prema njihovim istraživanjima, mogla zadržati i posle pandemije. Prvi je da je većina potrošača tokom istraživanja izjavila da će nastaviti da kupuju namirnice onlajn, a neki su čak spremni i da to rade češće nego u prethodne dve godine.
– Onlajn kupovina namirnica napravila je veliki skok u protekloj godini. Otkrili smo da je prošle godine 20 odsto ljudi, odnosno svaki peti potrošač, kupovalo namirnice putem interneta najmanje jednom nedeljno. Gotovo polovina ispitanika je izjavila da na ovaj način obavlja kupovinu jednom mesečno, što je za deset odsto više nego 2020. godine – navodi se u ovom istraživanju. Zanimljivo je da je tokom ankete gotovo 40 odsto ispitanika izjavilo da će svoje kupovine u budućnosti obavljati češće preko interneta, dok je trećina izjavila da će se zadržati na dosadašnjim navikama. Najmanje je onih koji su izjavili da će se vratiti starim navikama od pre pandemije i da više neće kupovati onlajn, a reč je o starijima od 65 godina. Istraživačima ovo čak i ima smisla jer su stariji potrošači tokom zdravstvene krize bili najviše izolovani i oni u stvari žele da se vrate tradicionalnoj kupovini, odlasku u prodavnice, pažljivijem biranju namirnica… Druga navika koje se kupci neće odreći ni povratkom u redovne okolnosti jeste posvećenost zdravoj ishrani.
– U istraživanju koje smo sproveli krajem 2020. godine otkrili smo da je svaka treća osoba rekla da su joj navike u ishrani postale zdravije i da će se toga držati i u budućnosti. Međutim, ovakve navike se ne šire podjednakim intenzitetom među različitim grupama potrošača. Na primer, mladi su se okrenuli zdravom životu i pažljivijem biranju namirnica i praktično imaju potpuno novu ishranu. Interesantno je da su žene tokom pandemije češće nego muškarci pokvarile navike u ishrani, a to je, kako se navodi, zbog prevelikog tereta koji im je nametnut tokom karantina. Jednostavno su – navodi se u istraživanju – zbog brige o deci, onlajn učenju i radu od kuće, čak i one žene koje su imale zdrave navike u ishrani prestale vremenom da ih praktikuju.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.