Prevoznici traže povećanje cene, ali za sada ništa
Vodeći prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju, GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika, 27. marta uputili su zahtev gradu u kome traže povećanje cene po pređenom kilometru jer su se, u skladu sa ugovorima koje imaju sa gradom, stekli uslovi za to, saznaje „Politika”. Pravo da tako nešto traže prevoznici imaju dva puta godišnje, u septembru i u martu, a ako grad taj zahtev odobri aneks ugovora mora da odobri Skupština grada koja trenutno ne zaseda zbog i dalje aktuelnog izbornog procesa.
Sa parlamentom i bez njega, kako god, čini se da grad trenutno nema nameru da izađe u susret najnovijem zahtevu prevoznika. U Sekretarijatu za javni prevoz za naš list navode da je „povećanje jedinične cene obavljanja prevoza putnika po pređenom kilometru na teritoriji grada urađeno 1. marta ove godine kako bi javni prevoz putnika nesmetano funkcionisao”.
– Sekretarijatu za javni prevoz upućuju se zahtevi prevoznika za promenu jedinične cene obavljanja prevoza po pređenom kilometru dva puta godišnje prema važećim ugovorima. Promena te cene radi se na osnovu zaključenog aneksa ugovora, a nakon sticanja uslova za to. Predmetnim ugovorima predviđeno je da se prevoz obavlja po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa ugovora. Promene cene karata nije bilo niti je u planu – kažu u sekretarijatu ne navodeći kada se najranije može očekivati novo uvećanje cene prevoza po pređenom kilometru u skladu sa aktuelnim zahtevom prevoznika.
Prema nezvaničnim saznanjima, poslednjim povećanjem cene (koje je odobreno 1. marta) grad je izašao u susret zahtevu koji su prevoznici uputili još u septembru 2021, iako su, kako nam je rečeno, od septembra do danas troškovi prevoznika naknadno porasli. Na sve to, 1. marta nije odobreno linearno povećanje cene prevoza po kilometru svima, već samo delu prevoznika. Zbog toga su u najnovijem zahtevu za povećanje cene usluge GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika zatražili različit procenat uvećanja. Nezvanično, u najnezavidnijoj poziciji trenutno je najveći gradski prevoznik jer, kako nam je ukazano, grad je posle septembarskog zahteva prevoznika odlučio da GSP može još da sačeka. Zato je u poslednjem, martovskom zahtevu, GSP zatražio najveći procenat uvećanja cene da bi im se uračunalo i ono što im nije odobreno ranije. U prevodu, grad je privatnicima na osnovu septembarskog zahteva odobrio uvećanje od oko sedam odsto, a GSP-u nula procenata. U najnovijem zahtevu podnetom krajem marta zato privatnici traže uvećanje od oko 10 odsto, a najveći gradski prevoznik od oko 17 odsto.
Sve i da u narednom periodu grad, ukoliko poraste pritisak prevoznika zbog rastućih troškova goriva i drugih stavki, odluči da da zeleno svetlo za korigovanje cene po pređenom kilometru, pitanje je kada bi ona mogla da stupi na snagu. Jer, ta cena postaje zvanično primenljiva tek kada se odluka o tome, kao i rebalans budžeta grada, izglasaju u Skupštini grada. Pošto izborni proces još nije okončan i tek predstoji ponavljanje glasanja, jasno je da je dug put do novog saziva parlamenta koji bi o tome i glasao. Okvirno, barem još dva, tri meseca Skupština grada neće početi sa normalnim radom i donošenjem odluka pa je zato i nedoumica može li neko drugi iz grada, umesto parlamenta, da aminuje novi aneks ugovora sa prevoznicima ukoliko oni budu uporni u svom zahtevu.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.