Utorak, 16.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prevoznici traže povećanje cene, ali za sada ništa

GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika, kako saznajemo, 27. marta zatražili su od grada povećanje cene po pređenom kilometru, ali kako se čini, prestonica nema trenutno nameru da izađe u susret ovom zahtevu
Да ли ће им се и када изаћи у сусрет (Фото: Н. Марјановић)

Vodeći prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju, GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika, 27. marta uputili su zahtev gradu u kome traže povećanje cene po pređenom kilometru jer su se, u skladu sa ugovorima koje imaju sa gradom, stekli uslovi za to, saznaje „Politika”. Pravo da tako nešto traže prevoznici imaju dva puta godišnje, u septembru i u martu, a ako grad taj zahtev odobri aneks ugovora mora da odobri Skupština grada koja trenutno ne zaseda zbog i dalje aktuelnog izbornog procesa.

Sa parlamentom i bez njega, kako god, čini se da grad trenutno nema nameru da izađe u susret najnovijem zahtevu prevoznika. U Sekretarijatu za javni prevoz za naš list navode da je „povećanje jedinične cene obavljanja prevoza putnika po pređenom kilometru na teritoriji grada urađeno 1. marta ove godine kako bi javni prevoz putnika nesmetano funkcionisao”.

– Sekretarijatu za javni prevoz upućuju se zahtevi prevoznika za promenu jedinične cene obavljanja prevoza po pređenom kilometru dva puta godišnje prema važećim ugovorima. Promena te cene radi se na osnovu zaključenog aneksa ugovora, a nakon sticanja uslova za to. Predmetnim ugovorima predviđeno je da se prevoz obavlja po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa ugovora. Promene cene karata nije bilo niti je u planu – kažu u sekretarijatu ne navodeći kada se najranije može očekivati novo uvećanje cene prevoza po pređenom kilometru u skladu sa aktuelnim zahtevom prevoznika.

Prema nezvaničnim saznanjima, poslednjim povećanjem cene (koje je odobreno 1. marta) grad je izašao u susret zahtevu koji su prevoznici uputili još u septembru 2021, iako su, kako nam je rečeno, od septembra do danas troškovi prevoznika naknadno porasli. Na sve to, 1. marta nije odobreno linearno povećanje cene prevoza po kilometru svima, već samo delu prevoznika. Zbog toga su u najnovijem zahtevu za povećanje cene usluge GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika zatražili različit procenat uvećanja. Nezvanično, u najnezavidnijoj poziciji trenutno je najveći gradski prevoznik jer, kako nam je ukazano, grad je posle septembarskog zahteva prevoznika odlučio da GSP može još da sačeka. Zato je u poslednjem, martovskom zahtevu, GSP zatražio najveći procenat uvećanja cene da bi im se uračunalo i ono što im nije odobreno ranije. U prevodu, grad je privatnicima na osnovu septembarskog zahteva odobrio uvećanje od oko sedam odsto, a GSP-u nula procenata. U najnovijem zahtevu podnetom krajem marta zato privatnici traže uvećanje od oko 10 odsto, a najveći gradski prevoznik od oko 17 odsto.

Sve i da u narednom periodu grad, ukoliko poraste pritisak prevoznika zbog rastućih troškova goriva i drugih stavki, odluči da da zeleno svetlo za korigovanje cene po pređenom kilometru, pitanje je kada bi ona mogla da stupi na snagu. Jer, ta cena postaje zvanično primenljiva tek kada se odluka o tome, kao i rebalans budžeta grada, izglasaju u Skupštini grada. Pošto izborni proces još nije okončan i tek predstoji ponavljanje glasanja, jasno je da je dug put do novog saziva parlamenta koji bi o tome i glasao. Okvirno, barem još dva, tri meseca Skupština grada neće početi sa normalnim radom i donošenjem odluka pa je zato i nedoumica može li neko drugi iz grada, umesto parlamenta, da aminuje novi aneks ugovora sa prevoznicima ukoliko oni budu uporni u svom zahtevu.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.