Subota, 25.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pruga Subotica–Segedin završena kod nas, čeka se mađarska strana

Nakon šest meseci od početka radova postavljene su šine između Subotice i državne granice, preostali završni radovi
(Фото: Никола Тумбас)

Subotica – Pruga koja povezuje Suboticu i državnu granicu je završena, preostalo je još mađarska strana da uradi svoj deo posla kako bi železnički povezala Suboticu i Segedin.

Šine su postavljene duž čitavog dela trase na srpskoj strani i preostali su još završni radovi na njenoj elektrifikaciji, zaštiti od buke i doterivanja obnovljenih železničkih stanica.

Ovih dana još se radi na železničkoj stanici na Paliću, ali se očekuje da majstori ovde svoj posao završe do prvomajskih praznika.

Železnička stanica na Paliću jedan je od nekadašnjih banjskih objekata izgrađenih u stilu secesije, te je pod zaštitom kao spomenik kulture. Pažljivo je obnovljena, dobila je novu nadstrešnicu, a majstori upravo bruse kamene ploče sa motivima koje iz stanice vode na peron. Pored stanice izgrađen je i podzemni prolaz koji je obložen štampanim betonom, kako ne bi bio klizav, i ovaj prolaz osim što omogućava izlazak na drugu stranu perona, vodi dalje u palićko naselje. Podzemni hodnik opremljen je i liftom.

Duž pruge u visini ove stanice majstori upravo postavljaju zaštitni zid od buke, a na stubovima električari obavljaju poslednje poslove na elektrifikaciji pruge. Kako se moglo čuti ovde na terenu, duž pruge Subotica državna granica postojaće sedam zidova za zaštitu od buke: kod javnih skladišta u Subotici, kod Zoološkog vrta, pored stanice na Paliću, potom na ulasku u Horgoš sa leve strane, na železničkoj stanici Horgoš te na izlazu iz Horgoša na dva mesta, u zoni groblja i na ukrštanju puteva, odnosno na mestima gde pruga ide pored stambenog naselja.

Majstori kažu da testiranje pruge još nije rađeno, ali se sav transport radnog materijala odvija već ovom prugom. „RŽD internešenel”, ruski parter konzorcijuma angažovanog na gradnji, radi gornji stroj pruge i upravo mašinom „podbijačicom” nabija tucanik duž šina.

Primetno je da duž pruge postoje jarkovi i dodatno ojačanja kako ih kiša i mraz ne bi spirale. To je osnov za zaštitu trupa svakog objekta, kažu građevinci angažovani na poslovima na pruzi.

Kamen temeljac za obnovu pruge Subotica–Segedin položili su zajednički Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, i Viktor Orban, premijer Mađarske, 18. oktobra 2021. godine. Gotovo tačno šest meseci nakon toga može se reći da je pruga, u delu gde prolazi kroz Srbiju završena, iako je krajnji rok novembar ove godine. Po svemu sudeći, mađarski deo do Segedina trebalo bi biti završen do tog roka.

Tokom prošlog leta, skinute su stare istrošene šine i pragovi pruge koja je postojala 150 godina i sada su zamenjeni novom, automatizovanom i elektrifikovanom železničkom linijom na kojoj su angažovani stručnjaci i radnici iz „RŽD internešanel” iz Rusije, i „Karin komerc MD” iz Veternika. Vrednost radova je 86,7 miliona evra. Nakon obnove putnički vozovi će saobraćati brzinom od 120 kilometara na čas, a u okviru njene izgradnje rekonstruisano je 13 putnih prelaza, a osim železničke stanice na Paliću, obnovljene su i stanice u naseljima Bački Vinograd, Hajdukovo i Horgoš.

Ovom prugom veza između Subotice i Segedina trebalo bi biti svedena na 40 minuta putovanja. Ostalo je još nerešeno pitanje graničnih prelaza, na kojima će, kako se očekuje biti objedinjena i ubrzana procedura.

I mada se u prvi plan uvek ističe da će zahvaljujući ovoj pruzi veza između dva pogranična grada biti jednostavnija i brža, njen značaj je dalekosežniji, naime, ona bi u oblasti teretnog saobraćaj trebalo da bude alternativni pravac za prevoz robe dok se gradi brza pruga Beograd–Budimpešta.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

деконстракта
Завршни радови су преостали и у Прокопу, и у Земуну, и у Новом Саду ...
Безз Лена мере
"Пруга која повезује Суботицу и државну границу је завршена, (...) и преостали су још завршни радови на њеној електрификацији, заштити од буке и дотеривања обновљених железничких станица." Да ли ви прочитате оно што напишете, пре него што објавите?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.