Trgovačke robne marke obaraju rekorde na svim tržištima
Popularnost privatne robne marke na policama godinama raste širom Evrope, a kriza u Ukrajini i pad kupovne moći dodatno su uticali na povećanje kupovine ovih proizvoda. I pre pandemije tržišni udeo trgovačkih brendova je dostizao rekorde u devet evropskih zemalja – Nemačkoj, Italiji, Holandiji, Belgiji, Poljskoj, Austriji,Švedskoj, Norveškoj i Danskoj.
Prvi put 2017. udeo ovih proizvoda u ukupnoj trgovini iznosio je 30 i više procenata u 17 od 20 zemalja EU. Anketa među potrošačima o lojalnosti pojedinim proizvođačima pokazala je da 57 odsto građana navodi da u vreme krize češće kupuje njihove proizvode, a to potvrđuje i zvanična evropska statistika.
Ovakav trend beleže i trgovinski lanci u Evropi zbog čega se ovih dana sve više govori o tome da su privatne robne marke u pojedinim robnim grupama, nadmašile premijum proizvode.
Britanski „Vič”, neprofitni potrošački magazin čak je saopštio da je s obzirom na rast cena hrane, kupovina jeftinijih proizvoda pod trgovačkom robnom markom način da se drastično smanje računi.
- Prelazak na ove proizvode može se smatrati ključnim za uštede tokom krize, a naši testovi su pokazali da postoji mnogo namirnica pod trgovačkom markom koja je odlična zamena za originalne proizvode, a i cena im je izuzetno niska, navodi „Vič”. Oni dodaju da odustajanje od robnih marki može doneti ogromne uštede, jer su pojedini proizvodi privatne robne marke čak i tri puta jeftiniji od originalnih.
Čak su objavili listu testiranih i upoređivanih artikala. Testiranje se odnosilo na velike trgovinske lance, ali su iz ove organizacije napomenuli da se jeftinije zamene mogu naći i u manjim prodavnicama čije se poslovanje zasniva upravo na prodaji jeftinijih zamena proizvodima.
Na listi testiranih proizvoda su se osim, pahuljica, sokova, čokoladnih kremova, našli i konzervirani proizvodi na kojima su uštede čak bile i najveće. Međutim tokom testiranja bilo je artikala poput kafe i tople čokolade koji su dobili visoku ocenu i jeftiniji konkurenti im nisu mogli prići. Kako je ranije objavio portal „Lider”, na godišnjem nivou privatne robne marke u Evropi, prema podacima portala „Statista”, do septembra 2020. porasle su 5,7 odsto, a najviše je povećana prodaja robe iz segmenta hrane i pića – u proseku 6,1 procenat. Predviđanja su da će se njihov uspon nastaviti i u narednim godinama i da sve više ugrožavaju multinacionalne kompanije. Razlog za širenje linija ovih proizvoda su svakako niže cene i do 30 procenata u odnosu na poznate brendove.Takve uštede sumoguće jer mali, a sve češće i veliki proizvođači, proizvode za trgovinske lance pod imenom trgovačke robne marke. Maloprodajna cena je niža jer naručioci brinu o transportu, plasmanu i marketingu...
U kompaniji „Delez Srbija” kažu da proizvodi privatne robne marke čine više od 30 odsto ukupnog asortimana, a njihova zastupljenost na policama raste u kontinuitetu.
Prema istraživanju „Politikinog” „Potrošača” procenat je udvostručen, tačnije 2012. godine kod ovog trgovca iznosio je 15,5 odsto.
– „Premia” brend postoji duže od 10 godina. Kategorije koje najviše biraju potrošači su osnovneživotnenamirnice,mlečniproizvodi, prerađevine, zamrznuto povrće i papirna galanterija.
Od prošle godine kupci u„Delez”prodavnicama mogu da uštede novac i obave povoljniju kupovinu upravo prateći „plave cene” koje se dugoročno nalaze na više od 800 proizvoda privatne robne marke, kažu u ovoj kompaniji.
U „Lidlu” navode da većinu asortimana ove kompanije čine njihovi brendovi. – Odnos cene i kvaliteta je ono što je oduvek izdvajalo našu ponudu na tržištu i čime se vodimo. Obezbeđujemo robu prilagođenu specifičnim potrebama ishrane. Osim toga, potrošačima nudimo proizvode iz segmenta kozmetike, domaćinstva, malih kućnih aparata, alata i tekstila, kažu u ovoj kompaniji.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.