Subota, 25.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Trgovačke robne marke obaraju rekorde na svim tržištima

Britanski „Vič” istraživao zašto se sve manje kupuju brendirani proizvodi, ali i u kojim kategorijama robe trgovci ne mogu da priđu velikim kompanijama
(EPA-EFE/A.Rain)

Popularnost privatne robne marke na policama godinama raste širom Evrope, a kriza u Ukrajini i pad kupovne moći dodatno su uticali na povećanje kupovine ovih proizvoda. I pre pandemije tržišni udeo trgovačkih brendova je dostizao rekorde u devet evropskih zemalja – Nemačkoj, Italiji, Holandiji, Belgiji, Poljskoj, Austriji,Švedskoj, Norveškoj i Danskoj.

Prvi put 2017. udeo ovih proizvoda u ukupnoj trgovini iznosio je 30 i više procenata u 17 od 20 zemalja EU. Anketa među potrošačima o lojalnosti pojedinim proizvođačima pokazala je da 57 odsto građana navodi da u vreme krize češće kupuje njihove proizvode, a to potvrđuje i zvanična evropska statistika.

Ovakav trend beleže i trgovinski lanci u Evropi zbog čega se ovih dana sve više govori o tome da su privatne robne marke u pojedinim robnim grupama, nadmašile premijum proizvode.

Britanski „Vič”, neprofitni potrošački magazin čak je saopštio da je s obzirom na rast cena hrane, kupovina jeftinijih proizvoda pod trgovačkom robnom markom način da se drastično smanje računi.

- Prelazak na ove proizvode može se smatrati ključnim za uštede tokom krize, a naši testovi su pokazali da postoji mnogo namirnica pod trgovačkom markom koja je odlična zamena za originalne proizvode, a i cena im je izuzetno niska, navodi „Vič”. Oni dodaju da odustajanje od robnih marki može doneti ogromne uštede, jer su pojedini proizvodi privatne robne marke čak i tri puta jeftiniji od originalnih.

Čak su objavili listu testiranih i upoređivanih artikala. Testiranje se odnosilo na velike trgovinske lance, ali su iz ove organizacije napomenuli da se jeftinije zamene mogu naći i u manjim prodavnicama čije se poslovanje zasniva upravo na prodaji jeftinijih zamena proizvodima.

Na listi testiranih proizvoda su se osim, pahuljica, sokova, čokoladnih kremova, našli i konzervirani proizvodi na kojima su uštede čak bile i najveće. Međutim tokom testiranja bilo je artikala poput kafe i tople čokolade koji su dobili visoku ocenu i jeftiniji konkurenti im nisu mogli prići. Kako je ranije objavio portal „Lider”, na godišnjem nivou privatne robne marke u Evropi, prema podacima portala „Statista”, do septembra 2020. porasle su 5,7 odsto, a najviše je povećana prodaja robe iz segmenta hrane i pića – u proseku 6,1 procenat. Predviđanja su da će se njihov uspon nastaviti i u narednim godinama i da sve više ugrožavaju multinacionalne kompanije. Razlog za širenje linija ovih proizvoda su svakako niže cene i do 30 procenata u odnosu na poznate brendove.Takve uštede sumoguće jer mali, a sve češće i veliki proizvođači, proizvode za trgovinske lance pod imenom trgovačke robne marke. Maloprodajna cena je niža jer naručioci brinu o transportu, plasmanu i marketingu...

U kompaniji „Delez Srbija” kažu da proizvodi privatne robne marke čine više od 30 odsto ukupnog asortimana, a njihova zastupljenost na policama raste u kontinuitetu.

Prema istraživanju „Politikinog” „Potrošača” procenat je udvostručen, tačnije 2012. godine kod ovog trgovca iznosio je 15,5 odsto.

– „Premia” brend postoji duže od 10 godina. Kategorije koje najviše biraju potrošači su osnovneživotnenamirnice,mlečniproizvodi, prerađevine, zamrznuto povrće i papirna galanterija.

Od prošle godine kupci u„Delez”prodavnicama mogu da uštede novac i obave povoljniju kupovinu upravo prateći „plave cene” koje se dugoročno nalaze na više od 800 proizvoda privatne robne marke, kažu u ovoj kompaniji.

U „Lidlu” navode da većinu asortimana ove kompanije čine njihovi brendovi. – Odnos cene i kvaliteta je ono što je oduvek izdvajalo našu ponudu na tržištu i čime se vodimo. Obezbeđujemo robu prilagođenu specifičnim potrebama ishrane. Osim toga, potrošačima nudimo proizvode iz segmenta kozmetike, domaćinstva, malih kućnih aparata, alata i tekstila, kažu u ovoj kompaniji.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
I u ekonomiji je matematika važna . Primera radi ako je neka taksa ili obaveza fiksna ona utiče MANJE na cenu finalnog proizvoda ukoliko se proizvodi i prodaje VIŠE ! Kao kad mi na pijaci naplate kvitu onda može krompir da bude skuplji ali ako se više proda i ne mora da znači !
Bojan
Delez je podigao cene i za privatnu robnu marku. Dimljeni losos je bio 370 za redovne brendove, a robnu marku 340, a sada su podigli na 500, a robnu marku na 460. Toliko o uštedi u Maksiju

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.