Subota, 25.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Otvaraju se sve pošiljke koje podležu carinskoj kontroli

Sa rastom internet trgovine sve više primedaba na rokove isporuke i sadržaj paketa koji se isporučuju građanima u Srbiji
(Фото EPA-EFE/F.Vogel)

Internet trgovina je u poslednje dve godine doživela ogroman rast, ali je uporedo s time zabeležen i sve veći broj primedaba građana na rokove isporuke ili sadržaj paketa koji stižu na njihove adrese. Ima i onih koji tvrde da se u pošiljkama ne nalazi roba koju su naručili ili da sumnjaju da je neko prisvojio deo sadržaja. Ovakve žalbe stižu i Upravu carina, u kojoj kažu da obično na takve primedbe odgovaraju da „pakete otvaraju poštanski, a ne službenici carine, i to u prostorijama koje su 24 sata pokrivene video-nadzorom”.

– Procedura je takva da poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova. Sve se ovo čini tako da ne dođe do vidne povrede omota ili sadržine pošiljke – kažu u Upravi carina. Oni objašnjavaju da u slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina, na nju se stavlja nalepnica „ocarinjeno”, a ukoliko ne podleže, etiketa na kojoj je navedeno da je „oslobođeno plaćanja carine”.

Kontroli, odnosno otvaranju paketa može prisustvovati i primalac pošiljke ili osoba koju je za to ovlastio. Carinik proverava sadržaj i upoređuje ga s pratećom dokumentacijom. Otvaraju se svi paketi koji sadrže robu koja podleže carinskoj kontroli ili naplati dažbina.

– Za sadržaj paketa i njegovu isporuku odgovoran je poštanski operator. Zato svako ko ima bilo kakvu zamerku na izgled ili sadržaj paketa reklamaciju bi trebalo da uputi Javnom preduzeću „PTT Srbija”, ukoliko je pošiljka stigla redovnom poštom ili na adresu kurirske službe preko koje im je pošiljka dostavljena – navode u UC.

Građani se često žale i na to da im je vrednost pošiljke loše procenjena, i na to imaju pravo ukoliko smatraju da su oštećeni, ali u upravnom postupku moraju izneti sve činjenice i okolnosti i podneti isprave i druge dokaze značajne za dokazivanje takve tvrdnje. I u ovom slučaju je predviđena jasna procedura, koja podrazumeva da se žalba ili zahtev za povraćaj više naplaćenih carinskih dažbina (ukoliko ste platili i preuzeli pošiljku) podnosi u najbližoj pošti, uz svu dokumentaciju (fakturu, izvod iz banke, svift...), a rok za podnošenje prigovora je pet dana. Inače, na sajtu Uprave carina detaljno je navedeno i ko je i u kojim slučajevima oslobođen plaćanja uvoznih dažbina na pošiljku. Ovi troškovi podrazumevaju plaćanje carine i PDV-a, koji se naplaćuje i na pošiljke male vrednosti (manje od 50 evra), ako su naručene preko interneta od pravnog lica.

– Ukoliko je preko interneta naručeno nešto što košta manje od 50 evra, bez obzira na malu vrednost robe. naručilac će platiti PDV od 20 odsto od ukupne vrednosti. Na primer, ako je na poštansko-carinskoj deklaraciji navedeno da je PDV 200 dinara to znači da je obračunat porez od 20 odsto na pošiljku čija je vrednost hiljadu dinara, dok carina u ovom slučaju neće biti naplaćena. Oslobađanje od plaćanja poreza je propisano samo za pošiljke male vrednosti koje domaći i strani državljani besplatno primaju od fizičkog lica iz inostranstva, i to pod uslovom da te pošiljke nisu komercijalne prirode i da njihova vrednost ne prelazi iznos od 70 evra.

Praćenje paketa preko sajta „Pošte Srbije”

Uobičajena oznaka za poštanske pošiljke koje pristižu preko obične pošte je broj koji se sastoji iz dve slovne oznake, devet brojeva i dve slovne oznake na kraju. Praćenje se obavlja preko sajta JP „Pošta Srbije”. Pojedini (strani) poštanski operatori nude uslugu slanja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka ili paketa koji nemaju registrovane brojeve prijema ili im se dodeljuju izvesni prijemni brojevi, na osnovu kojih se ove pošiljke mogu pratiti samo na teritoriji matične zemlje. To su prijemni brojevi pošiljaka koji ne odgovaraju univerzalnoj aplikaciji, te iz tog razloga nije moguće ispratiti njihovo kretanje u našoj zemlji.

– Ako ne možete da pronađete svoju pošiljku u sistemu za praćenje, to može da znači i da je ona još uvek u tranzitu, kao i da joj je dodeljen novi broj za praćenje ili da sistem ne podržava karaktere (slova i brojeve) koji su dodeljeni. Ukoliko je pošiljka naručena brzom poštom, onda ona pristiže preko nekog od odabranih kurirskih operatera, a oznake tih pošiljaka su drugačije, pa, na primer, pošiljke koje stižu preko DHL-a imaju oznaku od 10 ili 11 brojeva bez slova – navode na sajtu Uprave carine.

 

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dejan
Poštari kradu robu.Nemoguće je da ako poručim preko prijatelja roba stiže bez problema ( čovek ima poštenog poštara) , a na moju adresu nikad ne stiže. Ne možeš nikog ni da optužiš jer kod nas se paketi ne prate pa ne možeš ni da dokažeš ništa. Možeš samo da se uzdaš u poštenje poštara , a srbin i poštenje
bambi
Evo ja sam bas ovih dana podigao paket koji su mi kinezi poslali. Jedna mala masina. Poslali su mi i fotografiju svih delova iz kutije. Tacno se vidi da mi je na carini ukraden jedan deo. Toliko o carini, o carinicima, postanskim sluzbenicima. I posle nemojte da kukamo, nece nas Evropa, neca nas svet? Svi su nam krivi. Ovo je sramota za drzavu.
Nasa posla
Daj nasem covjeku uniformu i neku ovlast i misli da je mali Bog. Tako je od saltera u ustanovama pa do konduktera u autobusu. Samo kod nas citas da carinici skidaju satove sa ruku ili "nadju" nekakav neprijavljen lancic zanemarive vrijednosti. Posiljke iz inostransva prica za sebe da mi je rizik poslati i nekakav rodjendanki pokloncic.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Под изговором штрајка у Пошти, а затим и почетка пандемије, пре две године, дошло је до невиђеног гомилања пошиљки у главном дистрибутивном центру у Земуну. Пошиљке (првенствено наручене преко Али Експреса) су се загубиле, крадене, оштећене, што је резултирало да Али Експрес уредно врати новац купцу, али да ненормално повећа поштарину, тако да је поштарина и по неколико пута већа него цена робе. У таквом истом, ризичном лонцу, поред Србије су и БиХ, Македонија и Црна Гора.
Бата
Као и увек систем глуми савесност (овде бих најрадије употребио једну вулгарну метафору) на обичном народу који наручи понеку ситницу, а "увоз банана" иде без проблема.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.