Četvrtak, 30.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nastavak gradnje BAS-a u Bloku 42 uslovljen novim kreditom

Reč je o šest miliona evra koji bi trebalo da budu odobreni sredinom meseca i koji neće biti dovoljni za završetak kompleksa
Није се много одмакло од почетка радова (Фотографије А. Васиљевић)

Za nastavak izgradnje glavne autobuske stanice u Bloku 42 sredina maja je ključna jer tada bi BAS-u trebalo da bude odobren kredit od šest miliona evra neophodan da gradilište ponovo zaživi. Ali taj iznos neće biti dovoljan za završetak celokupnog projekta jer, kako nezvanično saznajemo u gradu, nedostaje još oko tri do tri i po miliona evra. Do sada je, navode u Starom dvoru, u kompleks između naselja Belvil i „buvljaka” uložen oko 21 milion evra. Javnost, posle silnog kašnjenja i probijanja rokova, još ne zna kada će BAS iz Savskog amfiteatra biti potpuno preseljen u Novi Beograd kako bi oslobodio parcele za nesmetano širenje „Beograda na vodi”.

– Do kraja godine kompleks sigurno neće biti završen, ali sa kreditom od šest miliona evra već za koji mesec moglo bi da počne preseljenje dela BAS-a u Blok 42 – kažu u gradu uz podsećanje da je sve što je grad prema ugovoru o javno-privatnom partnerstvu sa BAS-om trebalo da uradi to i učinio. Dao je zemljište, izgradio pristupne saobraćajnice i aneks, objekat koji je prema projektu zamišljen kao topla veza buduće autobuske i železničke stanice u Novom Beogradu i koji je viđen kao privremena stanična zgrada dok ona centralna ne bude podignuta.

Ono što se nameće kao pitanje jeste kako će biti obezbeđeno tih tri do tri i po miliona evra i da li će BAS i za ta sredstva tražiti i moći da dobije još jedan kredit. Odnosno kada će biti okončana gradnja stanice za koju je kamen temeljac postavljen u izbornoj kampanji 2018. godine, a radovi se zahuktali 2019. Istu dilemu ima i Slobodan Kovrlija, predsednik Nezavisnog sindikata BAS a. d.

– Od poverenika za dostupnost informacija zato pokušavamo da dobijemo ugovore koje bi inače trebalo da dobijemo od naše firme. Prema novoj građevinskoj dozvoli, iznos gradnje stanice biće gotovo dvostruko veći od prvobitno planirana 24 miliona evra. Po poslednjim informacijama, koštaće skoro pet milijardi dinara. Em to, em nas je korona pokosila jer, sećate se, jedno vreme je i u potpunosti bio obustavljen saobraćaj. Pitanje je kako će sve to izdržati preduzeće – kaže Kovrlija.

Prema poslednjim najavama gradskih zvaničnika, deo BAS-a trebalo je da bude preseljen najkasnije do februara ove godine, što se nije desilo. Za razliku od prošle godine kada je na gradilištu vrvelo od radnika i mašina, već nekoliko meseci ono deluje sablasno. O tome, novim rokovima i problemima u Bloku 42 direktor BAS-a Anđelko Mučibabić juče nije bio raspoložen da govori.

Ali jeste Slobodan Kovrlija, koji doduše kaže da o narednim koracima zaposleni u tom preduzeću znaju isto toliko koliko i građani. On jedino može da potvrdi da preduzeće uredno plaća kredit banci uzet za izgradnju nove stanice i da je kao i radnicima BAS-a i gradu, koji, kako kaže, ima 30 odsto akcija preduzeća, u interesu da se nova stanica kompletno što pre završi.

– Od našeg menadžmenta nemamo nikakve informacije, naš direktor ignoriše naše zahteve, pozive i dopise sindikata. Problem je što i sa predstavnicima grada nismo bili u prilici da razgovaramo do sada. Kada je prvobitno trebalo da imamo sastanak, on je pomeren, a onda smo ponovo pozvani na sastanak dva dana uoči izbora, kada više nije bilo svrhe jer se nije znalo, kao što se i dalje ne zna, ko će biti gradonačelnik – ukazuje Kovrlija.

Šta se dešava na gradilištu stanice?

– To možemo da saznamo samo kada, kao i ostali građani, prođemo tim delom grada. Poslednjih nekoliko puta kada sam prolazio bilo je tek nekoliko radnika – kaže on i dodaje da Nezavisni sindikat BAS a. d. neće dozvoliti selidbu na novu stanicu dok god ne bude kompletno završen novi kompleks, uključujući i staničnu zgradu.

– Ko god je video onaj aneks u Bloku 42 zna da je to nedovoljno prostora za sve radnike, pre svega za biletare, jer je tamo samo osam mesta za njih, dok je u postojećoj zgradi 30 šaltera. Pritom, ti novi „šalteri” nisu ni adekvatno obezbeđeni. Zato nećemo dozvoliti preseljenje pre završetka stanične zgrade jer je ona najbitniji objekat na novoj stanici, jer će tu biti sve naše službe, među kojima i ona najbitnija – prodaja karata – naglašava Kovrlija.

Izmena PDR-a, pa potraživanja starih vlasnika

Motivu meksičke telenovele sa bezbrojnim zapletima u priči o novom BAS-u nisu kumovali samo nedostatak novca, neusklađeni rokovi i najave iz grada i BAS-a, već i druge okolnosti. Taman kada se činilo da se ubrzavaju radovi u Bloku 42, 2020. usporila ih je izmena Plana detaljne regulacije za ovo područje. Ovaj dokument morao je da bude menjan jer prema prvobitnom planu bila je predviđena stanična zgrada znatno manje kvadrature nego što su potrebe BAS-a. Na sve to nedavno i novi nepredviđeni problem za nastavak radova – potraživanja naslednika starih vlasnika zemljišta, odnosno postupak restitucije koji je projekat zakočio na gotovo godinu dana, kažu u gradu, i bez kojeg nije mogla da se dobije građevinska dozvola. Naslednici su obeštećeni.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kuki
Premeštanje autobuske stanice preko Save je najveći promašaj.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Колико ли би коштао аеродром?
Radovan III
21 mil evra do sad uloženo u novu stanicu a ni zgradu nisu makli od temelja!!!!
djavo
A kad je rok za zavrsetak?
Petar pan
U našoj zemlji pojedinci gledaju kako prvo svoj džep da napune, a javni interes se stavlja na poslednje mesto. Zato i tako sporo sve NAPREDUJE, zato se i probijaju rokovi, i vremenski i finansijski.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.