Četvrtak, 30.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Grickalice ne smanjuju stres, samo dodaju kilograme i usporavaju metabolizam

(Freepik)

Šaka badema, kriška sira ili tek po neka grickalica, možda i malo više šećera – sve češće i sve više ljudi širom sveta ovako rešava svoje emotivne probleme i stresne situacije. Taj osećaj kada se pod jezikom topi omiljena namirnica je toliko jak da se često koristi kao uteha u teškim momentima. Umesto hrane kao utehe, stručnjaci savetuju da birate šetnju, razgovor ili neku drugu aktivnost kako ne biste osim stresa zapali i u borbu sa viškom kilograma.

Gejl Salc, psihijatar iz Njujorka, navodi da u početku povećani stres ubija apetit, ali vrlo često kada stres potraje duže nadbubrežne žlezde počinju da ispuštaju kortizol što dalje povećava energetske zahteve organizma.

Dr Salc ističe da kortizol motiviše da tražimo hranu koja je masna, puna šećera što objašnjava zašto smo srećni barem na kratko kada jedemo nezdravu hranu. Zanimljivo je ipak da čak i ako jedete relativno zdravu hranu kada ste pod stresom, brojne studije otkrivaju da kortizol usporava metabolizam i lakše se gojimo i teže mršavimo.

Osim toga, studija iz 2014. godine pokazala je, piše portal Riderg dajdžest, da stres može da poveća nivo insulina što doprinosi taloženju masti. Takođe, istraživanje objavljeno kaže da je hronični stres povezan s nizom crevnih poremećaja, od upalne do sindroma iritabilnog creva i negativnih promena u crevnoj flori.

Zato stručnjaci navode da je veoma važno ovu naviku promeniti, izbaciti. Za početak savetuju da se suočite i prihvatite probleme, emocije koliko god da su loše. Ne ustručavajte da se obratite psihologu koji može da pomogne, a ne zaboravite i neke sitne ritale. Recimo, joga, meditiranje, šetnja, vežbe mogu da pomognu da izbegnete da jedete kada imate problem.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бата
Ах што "волим" ове савете "Немој да се нервираш, немој да бринеш, контролиши стрес". Па да то може тако по вољи да се "искључи на дугме" нико нигде се не би нервирао, плашио, патио.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.