Bez klima-uređaja 264 vozila javnog prevoza
Ako svakodnevno na putu od kuće do posla konstantno ulazite u javna gradska vozila koja su nerashlađena, odnosno koja uopšte nemaju klima-uređaje, onda ste malerozni Beograđanin. Jer, ako je verovati podacima Sekretarijata za javni prevoz, od 2.307 vozila, registrovanih u sistemu, koja obavljaju javni prevoz putnika na teritoriji grada, ugrađene klima-uređaje nema 264 vozila, odnosno 11,4 odsto od ukupnog broja. Ukoliko bismo se dalje igrali igre pogađanja i postavili pitanje kojih gradskih vozila je najviše među ovima bez klime, prosečnom Beograđaninu verovatno ne bi trebalo puno vremena da se seti gde klimu najređe oseti. Naravno, u tramvajima. A ko od prevoznika jedini ima „luksuz” da u saobraćaj pušta vozila bez klima, ni to nije teško da se pogodi – GSP „Beograd”.
– Reč je o starijim vozilima kod kojih ne postoji tehnička mogućnost ugradnje klima-uređaja. Nabavkom novih vozila smanjuje se svake godine broj onih koja nemaju klima-uređaj. Nabavkom autobusa na gas, tramvaja i trolejbusa sa autonomijom, sva vozila u sistemu javnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda biće sa klima-uređajima – kaže sekretarijat, ali ne precizira i do kada će se to dogoditi. Jasno je, ne skoro, jer kupovina novih javnih vozila je prilično skupa igračka za koju gradski budžet veoma pažljivo mora da se planira. A ako se zna da na obnovu naročito čeka tramvajski vozni park gde su mnoga vozila stara i po nekoliko decenija, a čak 135 tramvaja nema klime, očito je da će se neklimatizovanim vozilima Beograđani voziti i u narednim godinama.
Kada je reč o 2022. i vozilima u kojima klime rade, Sekretarijat za javni prevoz je, kao i svake prethodne godine, i početkom ovog meseca prevoznike dopisom podsetio na obavezu da klima-uređaji u vozilima moraju biti ispravni i uključeni pri spoljašnjoj temperaturi vazduha iznad 25 stepeni, navode za naš list u ovom gradskom ministarstvu.
– Takođe, svakog dana zaposleni Odeljenja za monitoring i upravljanje (koji radi 24 sata dnevno sedam dana u nedelji) šalju poruke svakom vozilu koje tog trenutka obavlja javni prevoz putnika kroz sistem za praćenje vozila kada spoljašnja temperatura vazduha iznosi 25 stepeni (poruku dobijaju na vozački kompjuter koji se nalazi u svakom vozilu). Na taj način dodatno podsećamo vozače da uključe klima-uređaj u vozilu – pojašnjavaju u Sekretarijatu za javni prevoz i podsećaju da je i Odlukom o javnom prevozu putnika na teritoriji grada predviđeno da vozila u obavljanju linijskog prevoza moraju biti provetrena, odnosno kada je spoljna temperatura iznad 25 stepeni moraju biti rashlađena.
– Ista odluka predviđa da je prevoznik dužan da obezbedi ispravnost i funkcionalnost klima-uređaja, koji mora biti uključen kada su ispunjeni navedeni uslovi. Članom 52. odluke predviđena je novčana kazna od 150.000 dinara za prevoznika ako linijski prevoz obavlja vozilima koja ne ispunjavaju ove uslove. Za prekršaj će se kazniti i odgovorno lice novčanom kaznom od 20.000 dinara – ukazuju u sekretarijatu.
Važećim ugovorom između grada i prevoznika predviđene su ugovorne kazne u iznosu od 20.000 dinara za različite zapisnički utvrđene nepravilnosti u izvršavanju ugovorenih obaveza (klima-uređaj, uređaji za grejanje, uređaji za brojanje putnika, video-nadzor, displej, oštećena sedišta, rukohvati, pod i ostala tehnička oštećenja u vozilu, boja vozila, obeležavanje vozila – identifikacioni broj, nenošenje uniforme, loša higijena vozila…).
– Sekretarijat za javni prevoz će kao i do sada kontrolisati da li su ispunjene ugovorene obaveze – poručuju iz sekretarijata.
Ali, opet pitanje koje uporno, s razlogom, postavljaju građani – čemu insistiranje na kažnjavanju ostalih prevoznika, ako se GSP-u i dalje gleda kroz prste za to što nema klime?
Подели ову вест




Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.