Ponedeljak, 27.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Važno je zadržati pozorišnu etiku

Maraton je ostao prava pozorišna fešta na kojoj se na kraju sezone okupe prijatelji i to mu je najveća vrednost, kaže Bojana Kovačević, direktorika Narodnog pozorišta u Somboru
Народно позориште у Сомбору (Фотографије: А. Исаков)

Sombor – U kancelariji Bojane Kovačević, direktorke Narodnog pozorišta u Somboru nameštaj u stilu građanske porodice 19. veka. Na zidu najčuveniji Somborci 20. veka, Milan Konjović i Sava Stojkov. Kroz otvoreni prozor čuje se žamor sa pozorišnog trga i iz obližnjih kafića.

U hodnicima teatra je mirno, samo poneko od osoblja promine noseći na vešalici scenski kostim. Dole u sali za nekoliko trenutaka počeće generalna proba predstave „Mileva” u koprodukciji Sterijinog pozorja, Evropske prestonice kulture Novi Sad 2022. i Narodnog pozorišta u Somboru. Nakon toga, sledi pakovanje scenografije, pa njeno raspakivanje u Novom Sadu, gde će otvoriti Sterijino pozorje (razgovor je vođen nekoliko dana pre večerašnjeg otvaranja Sterijinog pozorja). Potom, predstava se vraća u Sombor da označi početak 30. pozorišnog maratona koji će trajati od 7. do 11. juna.

Bojana Kovačević

Ovo je vreme velike aktivnosti u Narodnom pozorištu Sombor, dva premijerna izvođenja i pet „maratonskih” dana sa po nekoliko predstava na repertoaru.

– Svi koji ovde gostuju, kako glumci, a tako i reditelji znaju da kada se radi, fokus je na toj jednoj stvari. Glumci nam nisu rasuti po snimanjima, ne radi se paralelno, celo pozorište i sve službe su usredsređeni na tu jednu stvar i dan je podređen tome. To je odnos prema radu i pozorišna etika, koju je važno zadržati iako mu vreme baš i nije naklonjeno – kaže u razgovoru za „Politiku” Bojana Kovačević, direktorka Narodnog pozorišta u Somboru.

Pozorišni maraton je jedinstvena kulturna pojava kod nas koja je uspela da opstane tri decenije. Jubilej će biti obeležen bez ograničenja koja je do sada nametala epidemija.

– U pripreme za maraton idemo sa lepim osećanjem jer smemo da imamo punu salu, i zato što prvi put od vremena pre pandemije radimo predstavu u kojoj igra 14 glumaca. U ovaj period ulazimo u dinamičnoj atmosferi radosti pune sale i pune scene. Ovih dana razmišljam i o tome kako je specifičnost maratona koju je uspeo da očuva i u tome da nije poklekao i nije nagrađivao predstave koje dolaze, ostao je prava pozorišna fešta na kojoj se na kraju sezone okupe prijatelji. Mislim da mu je to najveća vrednost. Maraton je posebna atmosfera i energija i kada ga spremamo jeste iscrpljujuće, ali nam je uvek žao što ne traje dan duže – dodaje Bojana Kovačević

Ove godine na maratonu gostuju Narodno pozorište iz Beograda sa „Balkanskim špijunom”, Narodno pozorište iz Prištine, Zijah Sokolović sa svojom monodramom, koprodukcija SNP-a, Kulturnog centra Pančeva, Beoarta i Saveza dramskih umetnika Vojvodine sa predstavom po priči Đorđa Lebovića, Jugoslovensko dramsko pozorište, potom „Upotreba čoveka” u režiji Borisa Liješevića i koprodukciji više teatara regiona, Milena Bogavac i Marko Grubić dolaze sa svojim autorskim projektom, Atelje 212, a po tradiciji zatvara ga poslednja premijera domaćina, „Kralj Ibi” u režiji Andraša Urbana. U popodnevnim terminima su predstave za decu.

– Trudimo se da dovedemo predstave koje će Somborcima biti interesantne. To su predstave koje su nagrađivane na drugim festivalima, za koje se čulo i koje su u pozorišnom i umetničkom smislu kvalitetne i dobre – kaže direktorka Kovačević

Na početku naredne sezone, 25. novembra, Narodno pozorište u Somboru obeležiće 140 godina od postojanja zgrade teatra, koju su izgradili sami Somborci, okupljeni u deoničko društvo, kako bi imali prostor za igranje predstava. Pod krovom zgrade, sa čije scene su se u proteklim decenijama čuli glasovi svih velikana domaćeg glumišta, i gde su radili brojni proslavljeni reditelji, Milan Nešković za jubilej režira „Galeba”. Otuda nije neskromno kada Bojana Kovačević kaže da smatra da je Narodno pozorište u Somboru pozorišni centar.

– Sa predstavama koje pravimo namećemo se tako da smo u pozorišnom fokusu drugih pozorišta i festivala – ističe ona.

Zato nakon „maratona” nema pauze, pozorišni ansambl ima pozive za gostovanja i letnje festivale.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.