Ponedeljak, 30.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

I grad i „Lasta” najavljuju krivične prijave

Goran Vesić naglašava da bi „Lasta” samo trebalo da poštuje ugovor, a što ne čini, i nikakav problem sa gradom neće imati. – Prevoznik tvrdi da je broj neodržanih polazaka višestruko manji od broja na kojem potenciraju predstavnici grada
(Фото Р. Крстинић)

Ujdurma na relaciji Grad Beograd – „Lasta” koja je počela u poslednjoj dekadi maja ne stišava se. Minulog vikenda Goran Vesić, zamenik gradonačelnika, zapretio je krivičnim prijavama protiv nadležnih iz ovog saobraćajnog preduzeća, da bi se već juče tim povodom oglasila i „Lasta”. Ova kompanija koja obavlja prevoz u većini prigradskih opština najavljuje da će zbog „neopravdanih napada i hajke” biti prinuđena da i ona presavije tabak.

– Do sada nikada nismo imali probleme sa Sekretarijatom za javni prevoz, kao ni prigovore na naš rad u prigradskom i lokalnom prevozu. U skladu sa dogovorom trebalo je da bude formirana radna grupa od predstavnika „Laste” i sekretarijata, koja bi utvrdila tačan broj navodno neodržanih polazaka, ali to nije učinjeno, pa je nastavljeno sa iznošenjem netačnih podataka – ukazuje se u jučerašnjem saopštenju „Laste”.

Sektor unutrašnje kontrole ovog preduzeća, kako se dodaje, obavio je analizu i ustanovljen je tačan broj nerealizovanih polazaka za maj, konkretno za sporne datume.

– Utvrđeno je da je broj neodržanih polazaka višestruko manji od broja na kojem potenciraju predstavnici grada. Unutrašnja kontrola uradila je analizu održanih i neodržanih polazaka na liniji 493 (računajući i 493B), za ceo maj uvidom u stanične dnevnike polazaka autobusa autobuskih stanica „Lasta” Mladenovac i BAS-a, putne naloge svih polazaka na liniji 493 i 493B, izvode iz poentaže i „Kentkart” aplikacije (monitoring i Izveštaj o poluobrtima) – precizira se u saopštenju „Laste”.

Od ukupnog broja planiranih polazaka na mesečnom nivou koji iznosi 5.457, kako se dodaje, „Lasta” u toku maja nije održala na liniji Mladenovac‒Beograd 45 polazaka, a na liniji Beograd‒Mladenovac 20 polazaka, što čini 1,2 odsto ukupnog broja planiranih polazaka.

Svako vozilo, naglašavaju u „Lasti”, koje je angažovano na linijama prigradskog i lokalnog prevoza neophodno je da ima instaliranu opremu kao što su brojači putnika, video-nadzor, elektronski displej, validator i štampač za izdavanje karata. Sve što je vidljivo u „Kentkart” aplikaciji službama „Laste”, tvrde, vidljivo je i nadležnima u sekretarijatu koji ima mogućnost pristupa većem broju opcija za proveru, izradu izveštaja...

Pojašnjavaju i da obradu pređenih kilometara, kao i verifikovanje održanih polazaka obavlja Sekretarijat za javni prevoz koristeći izveštaj iz „Kentkart” aplikacije.

– „Lasta” sekretarijatu ne dostavlja nikakve spiskove, izveštaje i slično. Nadležna služba našeg preduzeća ima samo mogućnost dostavljanja prigovora za linije koje su održane, ali zbog gubitka signala, kvara sistema za praćenje i slično nisu trenutno vidljive u aplikaciji „Kentkart”. Po usmenom dogovoru, prigovori se dostavljaju utorkom ili sredom za prethodnu nedelju. Ukoliko se prigovor odbije, plaćanje za liniju neće biti obavljeno – podvlače u „Lasti” i pojašnjavaju da je ugovorom zaključenim sa gradom definisano da se do tri odsto neostvarenog saobraćaja plaća u visini od 100 posto, a ukoliko je procenat neodržanih linija veći plaćanje se obavlja po pređenim kilometrima.

 – Popravku sistema za praćenje rade službe „Apeksa” koji na teren izlaze nenajavljeno, a po prijavljenom kvaru sistema. Ukoliko se kvar ne popravi istog dana, „Lasta” ga prijavljuje do trenutka opravke uređaja, što smo i činili u prethodnom periodu. U suprotnom, prigovor o realizovanoj vožnji neće biti prihvaćen. Naša kompanija i dalje insistira da zajednička radna grupa sastavljena od predstavnika „Laste” i sekretarijata utvrdi tačan broj neodržanih polazaka, i to prezentuje široj javnosti – napominju u „Lasti”.

Iz ovog preduzeća poručuju da je nejasno šta je povod da se uništava ugled i reputacija ove kompanije.

To je zamena teza, odgovara Goran Vesić i dodaje da bi „Lasta” samo trebalo da poštuje ugovor, a što ne čini, i nikakav problem sa gradom neće imati.

– Kakva je namera grada prema „Lasti” najbolje govore činjenice: u poslednje četiri godine dodelili smo im 19 linija više, što su 204 dodatna kilometra i svakog meseca po tom osnovu isplaćujemo im 32.000.000 dinara. Ako rukovodstvo „Laste” misli da je prevoz redovan, neka se provoza od Beograda do Mladenovca i predstavi građanima pa neka čuju komentare putnika – kaže Vesić za naš list.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.