Nedelja, 07.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Veliki rizici za motocikliste

(Фото М. Спасојевић)

Odsustvo pažnje u vožnji kao i agresija u saobraćaju stvaraju posebno velike rizike za motocikliste, rekao je danas za Tanjug predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić.

On je ukazao da pored alkohola i brzine, što su, kako je naveo, svesni uzroci, odsustvo pažnje vozača nosi veliki rizik.

„Da li zbog korišćenja mobilnog telefona, razmišljanja o poslovnim odnosima, ili jer je prevruće ... desi se da vozač automobila prođe neki deo puta koga se kasnije ne seća. Taj su put prešli u uslovima refleksne reakcije, a to je jako opasno, jer najčešće ne primete pešaka ili motociklistu”, rekao je on.

Dodao je da je ta situacija opasna jer od momenta kada se vozač probudi iz tog stanja ima malo prostora i vremena za reakciju.

„Sve više je zastupljen rizik agresije u saobraćaju. Gužve su, svi su razdražljivi, a ako dođe do konflikta i svađe na sledećem kilometru imate petnaest puta veći rizik da učestvujete u saobraćajnoj nezgodi. Važno je smiriti tenziju”, rekao je on.

Kaže da je klasičan uzrok stradanja motociklista ne davanje migavca.

„U Beogradu vozači kao da se takmiče ko će manje da da migavac, pa motocikli ne znaju u kom pravcu želite. Jako je važno da se gleda u ogledala, posebno u zoni raskrsnice”, rekao je on.

Jevtić je podsetio i da se pojedini vozači motocikala nasilnički ponašaju kad brzo voze između automobila u pokretu.

„Tu ne mogu da očekuju da će neko da ih vidi. To je ekstremno rizično. A leti je rizik i nekorišćenje zaštitne opreme. Bez opreme, ogromna verovatnoća je da se povredi prilikom pada sa motocikla, a u pola padova u pitanju su teške telesne povrede”, rekao je on.

Iako se u toku leta rado prelazi na skutere do 50 kubika jer su efikasni za gužve, Jevtić upozorava i na rizike.

„Vozači ne uoče vozača skutera, pa u više od polovine nezgoda vozači skutera nisu krivi. Vozači skutera najmanje koriste zaštitnu opremu. U čeonom sudaru sa automobilom 32 puta je veća šansa da pogine vozač skutera”, rekao je on.

Preporučio je da se i kod vožnje skutera ponaša kao da se vozi motocikl.

Jevtić navodi da je od početka godine poginulo 18 motociklista, a među njima su i vozači kvadova.

„Ako kvad posmatrate turistički, ogroman je rizik od povreda, jer nemate refleksne reakcije za upravljanje tim vozilom. Kvad se izrazito lako prevrće a kada padne na vozača, vrlo često mogu biti smrtne posledice. Posebno izbegavajte da vozite decu na kvadovima”, poručio je on.

 

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sali
wto se migavca tiče potpuno se slazem i podrzavam. A motoristi su napast na putevima. Za njih saobraćajna pravila ne postoje. Svaka čast izuzecima!
Motorrad
Zbog žena i taksista sam ugradio sound bomb sirenu na motoru, od 120 dB. Ponašaju se kao da te nema na putu, svi racunaju da mogu da ulete na kvarno ispred motora, ne shvatajući da tako ugrožavaju drugu osobu. Nagla kocenja na motoru su fatalna. U špicu sezone definitivno treba izbegavati vožnju motora.
Бранислав Станојловић
Ја сам прекинуо са моторциклима у двадесетој години пошто сам направио ласту у Савској. Зато ми је сада скоро 79.
Хронос
Не давање жмигавца уопште је за мене исто што и давање жмигавца у самом тренутку кад возило мења траку и такво понашање треба третирати исто као и не давање жмигавца.
Zoran
Dzaba tebi sto greska drugog, ako si na motoru, ti ispastas.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.