Subota, 10.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zahtev Er Srbiji da smanji broj putnika iz Amsterdama

(Д. Јевремовић)

Er Srbija dobila je jednostrani zahtev od aerodroma Shipol u Amsterdamu da od sedmog jula do kraja meseca smanji broj sedišta u ponudi na letovima iz Amsterdama ka Beogradu.

Aerodrom Shipol taj zahtev pravda činjenicom da zbog nedostatka radne snage, prevashodno na bezbednosnoj kontroli, ne može da organizuje proces rada koji bi omogućio opslugu aviona na vreme pri postojećem obimu saobraćaja, saopštili su iz Er Srbije.

Domaća kompanija će uputiti dopis aerodromu Shipol sa molbom da se zahtev ponovo razmotri i da se od njega odustane, a trenutno se ispituju pravne mogućnosti da se zahteva nadoknada štete koja bi Er Srbiji bila pričinjena tom jednostranom odlukom.

Er Srbija u ovom trenutku leti devet puta nedeljno do Amsterdama i srpskoj nacionalnoj avio-kompaniji, kao i svim drugim avio-kompanijama koje saobraćaju sa ovog aerodroma, dostavljene su kvote kojima se reguliše maksimalni broj raspoloživih sedišta na odlaznim letovima iz Amsterdama, prenosi Tanjug.

S druge strane, na dolaznim letovima ka Amsterdamu, takva ograničenja ne postoje.

Iz Er Srbije smatraju da se, nametanjem pomenute vrste ograničenja i limitiranjem broja putnika po letu nanosi velika finansijska i reputaciona šteta našoj avio kompaniji.

Nacionalna kompanija pre svega trpi zbog brojnih putnika sa kupljenim kartama kojima će ukrcavanje biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dozvoljenog kapaciteta u skladu sa dodeljenom kvotom za konkretne dane, iako će na tim letovima ostati slobodna mesta.

Takođe, Er Srbiji se na ovaj način urušava reputacija u široj javnosti.

Er Srbija smatra da takav potez nije zasnovan na odnosu međusobnog poštovanja i uvažavanja, imajući u vidu da srpska nacionalna kompanija na toj ruti neprekidno leti duže od 50 godina i da je bila jedini prevoznik koji je tokom dužeg perioda za vreme pandemije korona virusa održavao saobraćaj između Beograda i Amsterdama.

Pored toga, kada je reč o drugoj avio-kompaniji, koja je nedavno, posle tridesetogodišnje pauze, uspostavila letove i koja u ovom trenutku takođe leti između Beograda i Amsterdama i to dva puta dnevno, ona će biti u prednosti, imajući u vidu da je njoj Shipol matični aerodrom i da su joj stoga na raspolaganju različite mogućnosti da prilagodi smanjenje broja sedišta svojim potrebama.

"Smatramo da se time ozbiljno narušavaju načela konkurentnosti dve avio-kompanija koje lete na toj ruti", poručuju iz Er Srbije.

Navodi se da je srpska nacionalna avio-kompanija, kao i sve druge kompanije, bila je u obavezi da planira i obavi sve letove ka amsterdamskom aerodromu prema istorijskim slotovima, bez mogućnosti smanjenja obima saobraćaja, a shodno politici zadržavanja istorijskih slotova usvojenoj od strane nadležnih institucija EU.

Paradoksalno, doneta je nova uredba kojom se od avio-kompanija sada traži da smanjuju kapacitet i otkazuju letove, koji su u međuvremenu rasprodati usled povećane tražnje za putovanjima tokom leta.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Горан NS
Реципроцитет. Око за око, зуб за зуб.
Shipovaligavi
Ако им фали радна снага на безбедносној контроли, зашто не размисле о томе да мало поједноставе безбедносне процедуре? Ионако је постојећи безбедносни режим у путничком авио саобраћају уведен да би сам себе одржавао, издржавао и малтретирао обичан свет без преке потребе, реалне фајде од свега тога нема. Даћу вам само један пример. Воду не смете да унесете у гејт у ручном пртљагу, у рукама или у џепу, али зато можете да је купите у гејту и унесете у авион. Чију безбедност тиме штите?
Bojsa
Ovo je sve tacno i slaze se sa odlukom holandskih vlasti da se broj letova ba Schipholu trajno smanji za 20-30%, sve iz zelenih razloga. Slicno se desava i na ostalim aerodromima…Preko ovoga, veliki kratkorocni problem je nedostatak obucenog personala, pa se dnevno ogranicava broj letova, a sada bukvalno i broj sedista po letilici!
Stanko miljkovic
da li je moguce da odrasla osoba veruje da je razlog nedostatak osoblja?
Саша
Холандију у све већем броју воде људи без мозга што је у ствари врло занимљиво. Наиме, не само да су људе отпустили за време короне него се и даље придржавају 100% контроле уместо насумичне контроле како би аеродром могао да ради.
dusan1
Može li umesto za Amsterdam da se uvede neki let za Bolonju,Forli, Ankonu ,Peskaru.Bari ili Napulj pogotovu u vreme odmora ?
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Може, ако имате тамо нека посла.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.