Sreda, 28.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pasarela na Adi uskoro prohodna

Pešački most od 100 metara koji spaja šoping mol i čukaričku oazu mogao bi da bude otvoren sledećeg meseca sa zakašnjenjem od maltene dve godine
(Фото Б. Васиљевић)

Konačno je krajem juna izdato rešenje o izmeni građevinske dozvole za pešački most koji povezuje „Ada šoping mol” i Adu Ciganliju, što je bio uslov da završetak ovog projekta. Pasarela bi zaista mogla da bude prohodna u avgustu kako je to pre nekoliko meseci najavio investitor „GTC Srbija”. Jer, sledi tehnički prijem objekta i izdavanje upotrebne dozvole za pešačku vezu koja je u građevinskom smislu odavno završena, a već mesecima javnost se s pravom pita zašto nije u upotrebi.

Ako bude otvaranja u avgustu, ono će maltene pasti na dvogodišnjicu od prvobitno zacrtanog roka (120 dana) za završetak pasarele od 100 metara. Izgradnja je počela u maju 2020, a termini za okončanje radova i opravdanja za kašnjenje pomerali su se prethodne dve godine kao na pokretnoj traci.

Najpre je prvobitni projekat morao da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija, što je već godinama najčešći izgovor za brojna kašnjenja infrastrukturnih projekata, potom su korona, sneg i kiša usporili gradnju, a onda je ceo posao papirološki morao da se vrati na početak. Donator koji je gradu poklonio pasarelu, odnosno investitor „GTC Srbija”, zatražio je izmenu tehničke dokumentacije zbog urbanističke začkoljice i napokon je prošlog meseca dobio zeleno svetlo od resornog ministarstva da može da preskoči još jednu stepenicu do upotrebne dozvole.

Gradnja mosta preko saobraćajno opterećene Radničke ulice najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol”, koji je otvoren u maju 2019.

Vrednost pasarele je 1,1 miliona evra bez PDV-a i ona će biti prva realizovana prečica između Čukaričke padine i Ade Ciganlije.

Grad je pre desetak godina imao naum da na taj način omogući brži i bezbedniji prelaz za pešake preko Radničke ulice, ali ga nije ostvario. Pešački most pojavio se 2017. godine i u pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa za uređenje šireg područja Hipodroma, koje obuhvata i Staru šećeranu i lokaciju bivšeg „Jugopetrola” u Radničkoj ulici. Pobednički tročlani tim arhitekata predvideo je pasarelu iznad Radničke ulice kojom bi pešaci sa Ade Ciganlije mogli da uđu u kompleks Stare šećerene – planiran kao budući muzej industrije... Ali sve su prilike da će i taj konkurs biti arhiviran.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Лазар
Пасарела је савршено “проходна” већ две године, али због административних проблема није пуштена у употребу.
Bruno
Već?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.