Petak, 12.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Srbija voz”: pregrevanje otpornika dovelo do kvara lokomotive

Vučna vozila na barskoj pruzi nisu imala tehničkih problema ranije i nije se mogao naslutiti kvar. – Sindikalci uveravaju da se kvare zbog starosti i lošeg održavanja
(Фото Анђелко Васиљевић)

Kockice na temu ovonedeljnog incidenta na barskoj pruzi kada su putnici doživeli svojevrsnu agoniju zbog kvara dve lokomotive, polako se slažu. Dok se čeka da resorni ministar izađe sa imenima odgovornih za ovaj saobraćajni propust, „Srbija voz” i sindikalci iznose svoje činjenice i stavove.

Kako za naš list navode u „Srbija vozu”, u stanici Valjevo u 22.07 časova 3. jula, usled visokih temperatura došlo je do pregrevanja otpornika što je dovelo do defekta lokomotive.

– Pomoćna lokomotiva upućena je iz Užica, tako da je voz u Valjevu imao zakašnjenje od 123 minuta. U Brodarevu u 7.20 časova zbog velike vrućine došlo je do pregrevanja prigušnice i defekta zamenjene lokomotive. Voz je krenuo iz stanice Brodarevo kada je iz Užica stigla dodatna lokomotiva i nastavio putovanje ka Crnoj Gori sa zakašnjenjem od 285 minuta – ukazuju iz „Srbija voza”.

U ovom preduzeću naglašavaju da ove lokomotive nisu imale tehničkih problema ranije i nije se mogao naslutiti kvar. Navode i da se sva vučna vozila „Srbija voza” redovno održavaju u skladu sa uputstvom za njihovo održavanje.

– Radi sprečavanja sličnih situacija u budućnosti i pružanja kvalitetne usluge putničkog prevoza, vozovi na liniji Beograd–Bar saobraćaće sa dve lokomotive. Na ovaj način će biti moguća njihova zamena u slučaju kvara za vrlo kratko vreme – uveravaju iz „Srbija voza”.

Da ovu liniju moraju da opslužuju dve lokomotive smatra i Zoran Vučković iz Sindikata železničkog saobraćaja Srbije „Nezavisnost”. On napominje da je to neophodno, jer ako jedna „crkne” druga treba odmah da nastavi, a ne da putnici razapinju suncobrane pored pruge da bi zaštitili decu i porodice.

– Osim toga, uvek jedna lokomotiva mora da bude u Užicu u rezervi –ukazuje Vukčević.

Naglašava da treba da se postavi pitanje zašto je „Srbija voz” dao dve lokomotive 461, takozvane „rumunke” u zakup privatnim operaterima, iako je taj tip vučnih vozila godinama opsluživao barsku prugu.

– Onda se desi da se lokomotive 441 pokvare. One uostalom ne bi ni trebalo da vuku barske vozove – navodi Vukčević. Podseća da ovo nije prvi ovakav eksces na barskoj pruzi jer su i prošle godine putnici doživeli slična iskustva.

– Problem je u dotrajalim voznim sredstvima i u lošem održavanju lokomotiva. Jer, ako se sredstva dobro održavaju ona mogu da funkcionišu kako treba – objašnjava Vukčević.

Dragan Ranđelović, iz Sindikata železničara Srbije, ocenjuje da u traženju odgovornih za trenutne probleme na barskoj pruzi i u srpskim železnicama treba početi od resornog ministarstva.

– U ministarstvu snose najveću odgovornost, pa tek onda oni ispod njih. Sve je zastarelo, nema dovoljno novca za održavanje. Problem je što su pre nekoliko godina razbili železnicu na nekoliko preduzeća, izgubili smo radionice… – kaže Ranđelović.

Kao primer šta to u praksi znači navodi što je ranije, kada otkaže neka lokomotiva u putničkom saobraćaju, druga mogla da se skine sa teretnog voza i da se preusmeri na putnički koji je prioritet. Danas to nije moguće, jer su raznorazni operateri vlasnici lokomotiva i nema razumevanja za ovakve probleme.

– Ali, ono što je ključno za barsku prugu je da na njoj, zbog konfiguracije, treba da idu jače lokomotive serije 461 („rumunke”). Lokomotive koje se sad koriste („šveđanke”) su slabije snage – naglašava Ranđelović.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Železnicar
Železničku liniju Beograd-Bar treba pod Hitno privatizovati, uvesti privatnog operatera, i tada neće, sigurno, biti ovakvih situacija !
Prolaznik
A kako je onda dosao u Bar sa 615 minuta kasnijenja?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.