Ponedeljak, 26.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pančevci ponovo stopiraju zbog skupog prevoza

Lokalni privatni prevoznik je drugi put od početka godine korigovao cene u međumesnom saobraćaju, a putnici nezadovoljni, sve češće podižu palac kako bi jeftinije stigli na odredište
(Фото: О. Јанковић)

Pančevo – Oni koji žele autobusom „Pantransporta”, ka i od Beograda, u okolna sela, kartu moraju da plate u proseku 18 odsto više. Najfrekventniji pravac je od Pančeva do prestonice, na kojem je karta u jednom pravcu poskupela za 50 dinara, sada košta 300, što je drugo poskupljenje od početka februara. Do Crepaje u opštini Kovačica treba platiti 290, Debeljače 20 dinara više, Padine 400, do najudaljenijeg Samoša 430 dinara, a poskupelo je i putovati do Mramorka, 360 dinara, koliko treba izdvojiti i do Opova.

Privatni prevoznik koji uslugu javnog prevoza obavlja u okviru javno-privatnog partnerstva sa gradom, u kratkom obraćanju sa sajta, sve u želji da nastavimo sa transparentnim i otvorenim odnosom, obaveštava putnike o poskupljenju i zahvaljuje se na dosadašnjem poverenju. Pa iako za sada nema najave skupljeg prevoza i na gradskim linijama, prvih odjeka na ovakav korak – ima. Tako omladina Narodne stranke Pančeva, ispred Glavne autobuske stanice, prikuplja potpise protiv ponovnog poskupljenja i za besplatne karte za đake iz prigradskih naselja, jer prevoz nije luksuz i mora da ostane dostupan svim građanima, naročito našoj deci, a budžet od šest milijardi dinara bi to svakako mogao da podrži.

Združenim naporima inspekcijskih organa, posle više od dve decenije, Pančevo i novi lokalni prevoznik rešili su se problema divljeg, a jeftinijeg prevoza, koji je u ovakvim situacijama bio „alternativno” rešenje najviše za putnike ka Beogradu. To je, uz najnovija poskupljenja, pokrenulo renesansu nekada kultnog pančevačkog „stopa”, na izlasku iz grada i u neposrednoj blizini autobuskog stajališta, koji je sve puniji auto-stopera. Konkurencija na ovom mestu je šarolika i nelojalna. Dok je pre tri decenije parče trotoara duž kojeg se slivaju i vozila iz okolnih sela i Vršca, bilo rezervisano za studente i mlađariju koja se naročito vikendom uputi u provod u prestonicu, danas sa podignutim palcem na vrelom betonu, ali i po kiši i nevremenu, prevoz traže svi.

 Ima tu radnika u raznoraznim firmama duž auto-strade ka glavnom gradu, sredovečnih, pa i majki s decom. Slična slika je i iza ćoška na pravcu za severna sela i do susedne Kovačice i njenih naselja, a otkada je proradila na suprotnom kraju grada i obilaznici takođe ka Beogradu, uveliko se stopira i na potpuno neobezbeđenim mestima, kojima tutnji teški saobraćaj.

„Kad bih još i to platio, uz obrok koji moram sam da obezbedim, dnevnica od hiljadu i po dinara mi se prepolovi. Ranije nisam stopirao, ali sada moram, mada nisam oduševljen sedanjem u auto sa nepoznatima. Niti znam ko je ni šta je, kako vozi, da li je popio. Vidim i da teže primaju muškarce i da gledaju da prime samo jednog putnika. Nisam još imao neprilika, ali kad god ulazim u automobil merkam ko mi je stao”, priča mlađi stoper raspoložen za priču, dok slične dileme imaju i vozači, jer nisu u prilici da legitimišu osobu koju su povezli. Zato je auto-stopiranje sada težak posao. Na „stopu” su se nekada ljudi i upoznavali, solidarnost na putu bila veća, palac se podizao i iz komoditeta, a danas iz čistog moranja.

Kada nema gužve svejedno je na kojoj strateškoj tački ćete se naći, ali kad stvar stane, „stop” se produži i do samog ulaska na stari Tamiški most, do kojeg se „slučajni” saputnici moraju ukrcati. Imperativ je, kažu, pobeći iz gužve, jer vozači ako i stanu, izbegavaju da napune svoje vozilo stoperima, a obično ih „izbace” po prelasku Dunava i silaska sa „Pančevca”.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Božo
Električni bicikli ide 45 na sat, a u špicu pančevačkim putom saobraćaj ne ide ni toliko. Od Strelišta do Vukovog spomenika ima 20 km. Malo se vozim, malo pedalam, za pola sata sam tamo, ne košta tamo i nazad ni 100 dinara ukupno. Hvala kovidu za 2 godine se nisam ni 30 puta vozio gradskim.
Božo
Kad udari pljusak izvadim iz ranca kišnu jaknu i kišne pantalone i pokisnem manje nego da sam čekao autobus. Pod kamionom - A što ne pod tramvajem? - još nisam završio kao ni na plućnom odeljenju. Meni ovako odgovara a ti si živi dokaz za onu: Ko hoće nađe način, ko neće nađe razlog.
Dejan
A sta ces kad udari pljusak ili grad? O snegu da ne pricam. Hoces li pod tockove nekog kamiona ili na plucno odelenje. Linijski taksi od vrata do vrata Novi Sad - BG i obratno je bio 600 sad 1000 din. Za Pancevo je po kilometrazi to 5x manje, pa eto niko da se seti ili prihvati posla. Jos na plin.... Guli vas autobus sa 5x manjim troskovima i 50% vecom cenom od taksija.
Панчо Виља, вођа револуције
Од Панчева до Опова има 30 км. По цени карте од 360 динара у једном правцу може да се наточи 1,7 литара евродизела по цени од 213 динара на НИС-овим пумпама, тако да, при потрошњи од 5 литара на 100 км, просечним путничким аутомобилом може да се превали 34 км. Укратко, јефтинија је цена горива да се једна особа превезе аутомобилом, него да плати карту за приградски аутобус (којимсе, узгред, превози педесетак путника).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.