Ponedeljak, 26.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POSLE UPOZORENjA PRIVATNIH PREVOZNIKA

Neizvesno uvećanje cena po pređenom kilometru

Privatnici su upozorili da autobusi mogu stati nasred trase zbog poskupljenja i nedostatka goriva, iz grada ne daju precizan odgovor da li će i kada izaći u susret zahtevu
(Фото А. Васиљевић)

Da li će i kada Sekretarijat za javni prevoz i drugi organi grada izaći u susret prevoznicima i povećati cene prevoza po pređenom kilometru i dalje nije izvesno. Početkom nedelje privatnici su nadležne upozorili da ukoliko se uskoro cena ne uskladi sa rastom troškova koje oni imaju može se desiti da se jedan po jedan autobus zaustavi nasred trase, odnosno da će stati javni prevoz zbog poskupljenja i nedostatka goriva.

Kada će biti nađeno rešenje prihvatljivo za sve uključene u javni prevoz – ne nazire se. Iz nadležnog sekretarijata odgovorili su na pitanja na ovu temu, ali ni iz njih se ne može naslutiti kada će se izaći iz, za prevoznike, trenutno vrlo sporne situacije.

Oni su samo podsetili na koji način se menja cena prevoza po pređenom kilometru, ali ne i kada će ona i biti promenjena.

– U skladu sa ugovorom, prevoznici koji obavljaju prevoz na linijama u okviru Integrisanog tarifnog sistema obratili su se sekretarijatu sa zahtevom za povećanje jedinične cene obavljanja prevoza po pređenom kilometru. U skladu sa ugovorom, promena te cene može se obaviti samo i jedino na osnovu zaključenog aneksa ugovora, a nakon sticanja uslova za promenu jedinične cene. Skupština grada nadležna je za donošenje odgovarajućeg akta, kojim se daje saglasnost na utvrđeni predlog aneksa ugovora kojim će biti obuhvaćeno pitanje jedinične cene. Nove cene se, u skladu sa ugovorom, primenjuju od prvog dana narednog meseca u odnosu na mesec u kom je zaključen aneks – podsećaju iz sekretarijata i navode da su u skladu sa ugovorom prevoznici u obavezi da obavljaju javni prevoz po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa, kojim se ta cena menja.

Ni građani, ni sami prevoznici vajde nemaju od podsećanja na to kako se usvaja nova cena. Grad će problem cene prevoza po pređenom kilometru svakako ubrzo morati da reši jer ako stanu vozila na linijama koje drže privatni prevoznici to znači da će stati i gotovo 50 gradskih linija koje privatnici drže. Zato su oči prevoznika uprte u Stari dvor, Sekretarijat za javni prevoz i Skupštinu grada bez čijeg aminovanja nova cena ne može da stupi na snagu.

Privatnici su početkom nedelje podsetili da je cena rada na osnovu koje obavljaju prevoz putnika formirana s cenom goriva od 163,9 dinara, a cena po kojoj trenutno nabavljaju evrodizel je 216 dinara, odnosno oko 52 dinara veća od ugovorene. Kod privatnika je angažovano nešto manje od 400 vozila i svako od njih dnevno troši po 150 litara goriva. Prevoznici koji su u kreditima ukazali su da postoji mogućnost da uzmu nove kredite kako bi se rešila ova situacija, ali to je moguće isključivo ukoliko dobiju garancije da će cena prevozne usluge ubrzo biti usklađena.

Zahtev za uvećanje cene prevozne usluge prevoznici su podneli još u martu, ali do danas, kako navode, on im nije ispunjen. Vodeći prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju, GSP „Beograd”, „Lasta” i Konzorcijum privatnih prevoznika zahtev su uputili 27. marta kada su i zatražili povećanje cene po pređenom kilometru. Pravo da tako nešto traže prevoznici imaju dva puta godišnje, u septembru i u martu. Poslednje uvećanje odobreno je upravo u martu, ali tada je grad izašao u susret zahtevu prevoznika iz septembra 2021, dok ovogodišnji zahtev i dalje čeka zeleno svetlo prestonice.

Ne razmatra se povećanje cene za putnike

Poslednja promena cena za korisnike javnog prevoza bila je 2015. i u ovom momentu grad ne razmatra povećanje tih cena, naglašavaju u Sekretarijatu za javni prevoz.

– Pravo na besplatan i povlašćen prevoz u Integrisanom tarifnom sistemu korisnici ostvaruju u skladu sa Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada. U ovom momentu grad ne planira promenu prava kategorija korisnika javnog prevoza, u skladu sa navedenom odlukom – dodaju u ovom sekretarijatu.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
То је проблем кад се приватницима повере јавни послови! Њих не интересује светска криза, крах берзе, рат у Украјини, инфлација, пад стандарда становништва, већ једино "колико сам ја ту добар" и не желе да послују са смањеним профитом или недај Боже на "позитивној нули"! Док зарађују не брину како њихови корисници то плаћају и да ли имају од чега, побуне се тек кад криза закуца на њихова врата. Зато им и није место у јавном већ само у приватном сектору! Само кажем..

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.