Četvrtak, 06.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Objavljeni snimci svemira neposredno posle Velikog praska

(EPA-EFE/SHAWN THEW)

VAŠINGTON – Američki predsednik Džozef Bajden objavio je prvu fotografiju u boji dubokog svemira sa svemirskog teleskopa Džejms Veb.

Prve fotografije u boji koje su nastale snimanjem najmoćnijeg teleskopa vrednog 10 milijardi dolara prikazuju „zapanjujuće snimke dubokog svemira koja se proteže unatrag više od 13 milijardi godina”.

„Prva fotografija sa svemirskog teleskopa Veb je istorijski trenutak za nauku i tehnologiju. Za astronomiju i istraživanje svemira, za Ameriku i celo čovečanstvo”, rekao je Bajden, prenosi Tanjug.

Fotografija je objavljena na ceremoniji u Beloj kući na kojoj je, osim Bajdena, učestvovao i Bil Nelson administrator NASA. Snimak, na kom se vide mnogobrojne galaksije, predstavlja najdublji ikada pogled u svemir. Na delu fotografije vidi se i svetlo iz perioda nedugo posle Velikog praska koji se dogodio pre 13,8 milijardi godina.NASA planira da objavi još fotografija u boji za koje navodi da će pokazati punu snagu teleskopa koji, kako je ukazano, počinje svoju misiju otkrivanja infracrvenog univerzuma.

„To je najdublja slika našeg svemira koja je ikada snimljena”, rekao je Nelson.

(EPA-EFE/SHAWN THEW)

On je objasnio da slika prikazuje svetlost galaksija koja se savija oko drugih galaksija, putujući milijardama godina pre nego što stigne do teleskopa.

„Gledamo unazad više od 13 milijardi godina. Vraćamo se gotovo na početak”, naveo je administrator NASA dodajući da će nove slike koje će objaviti svemirska agencija dosezati i dalje, oko 13,5 milijardi godina, blizu procenjene početne tačke samog svemira.

Teleskop vredan 10 milijardi dolara sa primarnim ogledalom prečnika 6,5 metara lansiran je u decembru 2021. godine.

M
Skretanje paznje sa jos nekog zlocina.
Juraj
Ovo je ogroman uspeh nauke i naučnika. Potvrdio je ideju i zamisao funkcije teleskopa, a realizacija izuzetno komplikovanog projekta protekla je precizno i u skladu sa planom. Čudi samo da se u vestima , a pre svega iz USA, zanemaruje uloga ESA i evropskih naučnika ali to je izgleda u skladu s novom, defintivno servilnom ulogom Evrope. U svakom slučaju bravo za NASA i ESA. Gde bi nam bio kraj da se novac ulaže u nauku, kulturu i zdravstvo umesto u ratove i orućje?!
Лазар
Присетио се детињства
Перагеније
" Џозеф Бајден објавио је прву фотографију у боји дубоког свемира" - ХАХАХАХА, само још фали да пружи руку ванземаљцу...
Brka
sve ovo smo imali i ranije, samo u slabijoj rezoluciji, koja ovde nije narocito vazna. Ocigledno je da Bajden koristi situaciju za sopstveni PR. Teleskop je mocan , dace zanimljive fotografije udaljenih svetova ali to treba ograditi od jeftine politike.