Nedelja, 25.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prikazane nove neverovatne fotografije sa teleskopa Džejms Veb

Море звезда – младе звезде у небули Карина, удаљене 7.600 светлосних година, у којој ултраљубичаста радијација и космички „ветрови“ обликују џиновске зидове прашине и гаса (EPA-EFE/NASA)

„Svemirsko porodilište“, umiruća zvezda pokrivena prašinom i kosmički ples grupe galaksija samo su neke od zapanjujućih, kristalno čistih i čarobnih fotografija koje je novi teleskop „Džejms Veb“ snimio i one su predstavljene svetskoj javnosti kao jedno od najvećih dostignuča u pogledu tumačenja svemira i sveta oko nas.

Stefanov kvintet u sazvežđu Pegaz, poznat kao prva grupa galaksija otkrivena 1877. godine (EPA-EFE/NASA)

Fotografije okarakterisane kao „novo doba astronomije“ koje je počelo lansiranjem „Džejmsa Veba“, naslednika „Habla“ predstavila je Nasa, a ovim prvim fotografijama stavljena je tačka na mesece nervoze i čekanja otkad je teleskop lansiran.

Različiti prikazi nebule 3132, poznatije kao Nebula južnog prstena, napravljeni kamerama „Džejmsa Veba“ (EPA-EFE/NASA)

Takođe, stručnjaci i javnost očekuju još prizora koji će pomoći da se otkriju razne misterije univerzuma, prenosi RTS.

naivna
Ovo je kompjuterski nacrtano.
Sotir Gardačić
Kada su se nebeski bunili 90-tih protiv zapadne dominacije, Habl je otkrivao nove svetove.
Moskva ne veruje suzama
Srbi veruju samo ruskim teleskopima!
Milan
Novo zabavljanje sveta,kao i u Kenedijeva vremana.
Miroljub
E, onda bi Ivane bilo - svaka vam čast braćo Rusi!
Иван Грозни
А да су фотографије направили Руси?