Ponedeljak, 26.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
UOČI DOLASKA INOSTRANIH ŠOFERA

U toku izbor vozača, za volanom autobusa na jesen

Reč je o ljudima sa iskustvom koji su se istim poslom bavili i u svojim zemljama. – Oni, prema našim saznanjima, kao i domaći vozači imaju sve neophodne dozvole i prošli su sve obuke za bavljenje ovim poslom
(Фото А. Васиљевић)

Stupanjem zimskog reda vožnje u prestoničkom javnom prevozu, što se svake godine dešava 1. septembra, za volane gradskih autobusa trebalo bi da sednu prvi inostrani vozači koje će angažovati Konzorcijum privatnih prevoznika. Kako saznajemo, stručnjaci privatnih prevoznika, odnosno vozači instruktori, u inostranstvu su i uveliko obavljaju selekciju stranih šofera. Reč je o, kako nam je nezvanično rečeno, vozačima sa iskustvom za upravljanje autobusima, šoferima koji su se tim poslom bavili i u svojim zemljama. Oni, prema našim saznanjima, kao i domaći vozači imaju sve neophodne dozvole i prošli su sve obuke za bavljenje ovim poslom, pa se pre njihovog zvaničnog dolaska za volane gradskih autobusa ne očekuje da bude administrativnih i pravnih prepreka za angažovanje.

Prevoznici, nedavno su istakli, očekuju pomoć države u „ubrzavanju procesa integracije stranih vozača”. Kako su ranije pojasnili privatnici, na ovaj manevar su se odlučili da bi se popunila upražnjena mesta i da bi prevoz nastavio da funkcioniše nesmetano.

Skori dolazak stranih vozača u javni gradski prevoz nije preveliko iznenađenje ako se zna da godinama i privatni prevoznici i GSP „Beograd” imaju problem sa odlivom domaćih, iskusnih vozača zbog boljih uslova, a pre svega znatno bolje zarade u inostranstvu. Pojedini se u strane zemlje sele zajedno sa porodicama jer im novi poslodavci, kako nam je rečeno, izlaze u susret čak i za porodično preseljenje. Istovremeno, i pored određenih pomaka poslednjih godina kada je reč o uslovima rada i zaradama u beogradskom javnom prevozu, to nije ni blizu onome što šoferima nude stranci. Zato je postala javna tajna da su polasci na mnogim linijama neredovni zbog manjka vozača, a i sve češće se za volanom viđaju stariji vozači. Mnogim putnicima to ne uliva poverenje, ali kako uveravaju prevoznici, i ti vozači su zdravi i u potpunosti sposobni da voze.

Dok se čeka da se vidi hoće li se naći neko dugotrajno rešenje za destimulaciju odlaska vozača, činjenice govore da GSP „Beograd” trenutno ima 2.806 šofera što je, kako su pre dva dana rekli u tom preduzeću, za oko 200 manje od potrebnog broja. U najvećem gradskom prevozniku podsetili su da neprestano imaju otvoren konkurs za prijem novih vozača. Kako je za Tanjug naveo Milan Pumpalović, šef Kadrovske službe u GSP-u, broj vozača u tom preduzeću u poslednje dve i po godine varira između 2.750 i 2.850, a od trenutnih 2.806 na neodređeno vreme zaposleno je oko 2.500 vozača.

– Prema Zakonu o radu, dozvoljeno je da zaposlene držimo u radnom odnosu na određeno vreme do 24 meseca, a nakon toga svi vozači budu primljeni na neodređeno vreme, naravno ako ostvaruju radne rezultate koje mi, kao poslodavac, zahtevamo. Prosečna starost vozača u GSP-u je oko 47 godina, a ove godine za posao vozača konkurisalo je oko 360 kandidata – kazao je Pumpalović i dodao da GSP nudi i stručno usavršavanje i dokvalifikaciju vozača koji poseduju vozačku dozvolu C kategorije za sticanje vozačke dozvole D kategorije.

– Sa time smo počeli od septembra 2018. i do sada je po tom osnovu primljeno 377 vozača. U GSP-u smo još od 2018. počeli da se bavimo problemom nedostatka vozača, a kolektivni ugovor donet te godine daje bolje uslove rada zaposlenima u GSP-u. Njime su, između ostalog, uvedeni i bonusi od 30 odsto na zaradu vozačima. Većina vozača je zadovoljna, ali uvek ima onih nezadovoljnih, pa GSP gleda da sa svakim narednim kolektivnim ugovorom pruži što bolje uslove rada kako bi vozači bili zadovoljniji i sa većim elanom radili – naveo je Pumpalović.

Da se trude da zadrže svakog domaćeg vozača, tvrde i u Konzorcijumu privatnih prevoznika, ali odlazak dela njih je neminovnost u trenutnim okolnostima, kažu privatnici. Kako za naš list navodi Drago Tošić iz Konzorcijuma, i te kako imamo kvalitetne i kvalifikovane domaće vozače, ali problem je što privatni prevoznici više nemaju mogućnosti, pre svega finansijske, da zadrže sve te šofere.

– Ugovor koji imamo sa gradom, odnosno ugovorena cena, ne dozvoljava nam, ne daje nam više prostora da dalje povećavamo plate vozačima. Za dosadašnja povećanja, kako bismo vozače zadržali, morali smo da se zadužujemo, ali više ni to ne možemo jer nam ugovorena cena sa gradom više ne ostavlja prostora za tako nešto – naglašava Tošić.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mile
Blago nama još samo lekare da uvezu...
Nikola
Znači država je spremna da uveze ljude iz Indije, samo da našim državljanima ne poveća plate i tako ih motiviše da se bave ovom pozivom. Pa ako jedan monopolista u Beogradu ne može da obezbedi 1000 evra plus plate za vozače o čemu mi pričamo. Nepravna država uzima danak. Koliko god vi dotirali propalo preduzeće koje je partijski plen zapamtite, kad sipaš u bušnu šerpu sve će izaći van bez obzira koliko sipaš.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.