Utorak, 29.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Spojen novi most na Savi kod Šapca

(Фото Танјуг)

ŠABAC – Novi most na Savi kod Šapca, u okviru izgradnje auto-puta Ruma - Šabac i brze saobraćajnice Šabac - Loznica, spojen je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Poslednji kvadratni metar na glavnom rasponu mosta popunjen je betonom.

Vučić je najavio da će za godinu dana ili godinu i dva, tri meseca biti završen ceo auto-put od Rume do Šapca.

Tokom obilaska radova pitao je nadležne kada će biti gotova brza saobraćajnica do Loznice i dobio odgovor da će sve biti završeno do kraja septembra 2024. godine.

Vučić je rekao danas, nakon spajanja mosta preko Save, da je ponosan što Srbija finansira sopstveni razvoj i što i u uslovima velike krize nije prekinut nijedan veliki projekat.

Vučić je, u obraćanju novinarima, kazao da je veoma srećan što je za samo dve godine završen most na Savi, što su spojene poslednjom betonskom kockom dve obale kod Šapca.

Rekao je da su cene građevinskog materijala puno poskupele u prethodnom periodu, ali da se sada malo vraćaju.

„Uspevamo da održimo nivo radova koje smo započeli”, naveo je Vučić, preneo je Tanjug.

Istakao je da će za samo godinu i dva ili tri meseca ili do kraja sledeće godine, od Beograda od Šapca stizati za samo 40 minuta, a ne sat i 10 minuta.

Završnim radovima na spajanju mosta prisustvovali su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ambasador Azerbejdžana u Srbiji Kamil Hasijev, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, kao i predstavnici lokalnih opština i izvođača radova.

Most na Savi kod Šapca deo je auto-puta do Rume, a čine ga prilazne konstrukcije u dužini od 300 i 400 metara i glavni raspon preko reke od oko 600 metara.

Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma Azvirt.

Dužina mosta je 1,33 km, a fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.

Most je deo auto-puta Ruma - Šabac dužine 21 kilometar, čiji završetak najavljen za polovinu sledeće godine, a deo istog projekta je izgradnja i brze saobraćajnice Šabac- Loznica dužine 54 kilometra, tako da će most kod Šapca spojiti budući auto-put i brzu saobraćajnicu.

Ukupna dužina tri deonice koje će povezati sremski i mačvanski okrug je 77 kilometara, a procenjena vrednost posla je 467,5 miliona evra.

Auto-put će imati šest traka, a brza saobraćajnica četiri saobraćajne trake.

Radovi na izgradnji auto-puta Ruma - Šabac počeli su krajem 2019. godine.

Investicija je važna i zato što se nastavlja na budući Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara, tako da će ceo potez od Novog Sada do Loznice biti dug ukupno 122,4 km.

Deonica Ruma - Šabac preko novog mosta na Savi, takođe, rasteretiće saobraćajno sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, a ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom.

Saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica povezaće oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, a biće i najkraća veza Beograda i Novog Sada sa Republikom Srpskom i BiH preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Powerslave
Vozila sa ŠA, LO i BG tablama uglavnom eskiviraju i postojeći autoput, pa prave kolaps kroz Platičevo, Nikince, Buđanovce, pa do Šimanovaca. I naravno i u obrnutom smeru. Izbegava se plaćanje putarine, jurca se, nebezbedno vozi, a lokalni put je i onako katastrofalan. Poenta, to su uglavnom prilično skupa i novija vozila, al samo da se ne plati pa makar i po rupetinama da se vozi…
dusan1
Prvo i najvažnije pitanje je : Šta će Šapčanin u Beogradu ? Nije bitno dali će se putovati pola sata ili pola dana . Bitno je da potrebe i poslovi zbog kojih jedan Šapčanin ide u Beograd mogu da se obave i u samom Šapcu ! Zbog toga nam se sela i gradovi osim Beograda i Novog Sada prazne .
Шапца-лапца
"од Београда од Шапца стизати за само 40 минута" Лепо. А кад ћете ауто-пут кроз Београд, од Змаја до Добановачке петље да проширите за барем још по једну траку по смеру? Сабили сте сав транзитни саобраћај на ту деоницу, фреквенција је барем 10 пута већа него, на пример, Пећинци-Рума-Митровица.
Aleksandar
Ima života i van Beograda. Treba i drugi da živimo... A ima jako puno saboraćajnica koje treba sredizi. Bojim se da nije sve moguće odjednom...
Онај Прави
Nikad a možda ni tad.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.