Utorak, 27.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Deo opozicije, udruženja: Odluka REM težak udarac za demokratiju

Deo opzicionih stranaka osudio je danas odluku REM-a da ponovo dodeli frekvecnije TV Hepi, Pink, Prva i B92, koje su godinama, kako ocenjuju svakodnevno kršile medijske zakone, novinarske i etičke kodekse a nijednu televizijama, koje objektivno informišu građane i ocenjuju to kao težak udarac za demokratiju.

Kritikama se pridružila i Asocijacija medija koja između ostalog navodi da nijedna od ovih televizija nije poštovala ni elaborat na osnovu kojeg je ranije dobila dozvolu, kao i Biro za društvena istraživanja BIRODi koji ocenjuje da je ovom odlukom REM nagradio televizije koje su deo industrije populizma.

Pokret za preokret ocenjuje da je REM pokazao da ne radi po zakonu već po volji vladajuće stranke i najavio da će u Skupštini Srbije tražiti da se te odluke ponište, a da članovi REM-a budu smenjeni, dok će PSG, kako najavljuju, nakon promene vlasti u Srbiji pokrenuti postupak protiv članova REM-a.

I Demokratska stranka zahteva poništavanje, kako je u saopštenju navela potpredsednica DS i buduća narodna poslanica Tatjana Manojlovića „nezakonite odluke REM-a” o dodeli nacionalnih frekvencija.

„Od raspisivanja konkursa upozoravali smo na to da ne postoji razlog da i peta frekvencija ne bude uvrštena, kao i na to da nemamo poverenja u članove REM-a koji i do sada nisu adekvatno reagovali po pitanju štetnog delovanja TV emitera. Današnja odluka je samo potvrda da se Regulator ne pridržava ni svog pravilnika o minimalnim uslovima za dodelu nacionalne frekvencije, tako da prenebregavanje profesionalnih standarda i medijskih zakona tek ne iznenađuje,” izjavila je Tatjana Manojlović.

Predstavnik Ne davimo Beograd Radomir Lazović kaže da je odluka težak udarac za demokratiju.

„Smatram da kuće koje su dobile frekvencije to ne zaslužuju”, rekao je on i naglasio da će se na taj način nastaviti kontrola medija.

ŠP je takođe osudio odluku REM-a da nijednu frekvenciju ne dodeli, kako ocenjuju, od profesionalih televizija poput Nove S i N1.

Kažu da građani imaju pravo da budu objektivno informisani, a da će današnjom odlukom REM-a biti ponovo uskraćeni jer su frekvencije dobile televizije koje su direktno doprinosile iskrivljenom izveštavanju, polarizaciji u društvu i dizanju tenzija...

PSG smatra da je odluka REM-a skandalozna i da je nedopustivo da televizije koje su kako navode „više stotina puta” prekršile i Zakon o javno informisanju i medijima, Zakon o elektronskim medijima i Zakon o oglašavanju, .... dobiju mogućnost da nastave takav rad.

Ovakvom odlukom Saveta REM-a Srbija nastavlja da nazaduje na putu ka EU, na kojem su ključna poglavlja vezana za slobodu medija i vladavinu prava.

Navode da se u svim izveštajima relevantnih evropskih i svetskih institucija i organizacija, situacija u medijima u Srbiji označava kao nezadovoljavajuća, a mediji sa nacionalnom frekvencijom kao oni preko kojih vladajuća stranka sprovodi propagandu.

Na odluku REM-a reagovala je i Koalicija za slobodu medija koja skreće pažnju na to da izveštaji REM-a iz godine u godinu pokazuju da nijedna od četiri televizije koje su dobile nacionalnu frekfenciju nije ispunjavala uslove na osnovu sprovedenog javnog konkursa da u svom programu mora imati informativni, naučno-obrazovni, kulturno-umetnički, dokumentarni i dečji program, kao i program za maloletnike.

Takođe, dodaju iz Koalicije nijedna od ovih televizija nije poštovala elaborat na osnovu kojeg je ranije dobila dozvolu, a nisu uzeti u obzir ni kriterijumi za odlučivanje propisani Prvilnikom, prema kojima je REM morao, između ostalog, da proceni „da li podnosilac prijave poštuje propise i profesionalne i etičke medijske standarde” i „u kojoj meri je podnosilac prijave poštovao programski elaborat na osnovu koga mu je izdata dozvola”, prenosi Tanjug

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

aladin
Dobra odluka REM-a, a ovi koji "objektivno" izveštavaju neka sačekaju, neka se još malo usavrše, uvek može bolje.
Jovan
To je apsolutno tacno.
Lula
Moze im se
Miodrag
I sta cemo sad
Боривоје Банковић
Тако је. Све те такозване телевизије не заслужују националну фреквенцију. Али хајде да се присетимо за време чије власти су првобитно добиле и како је мењан закон да би страни медијски тајкун могао да поседује две телевизије са националном фреквенцијом. Па ко је међу њима без греха, нека први баци камен.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.