Sreda, 10.08.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nastavljaju se muke s parkiranjem u Dalmatinskoj ulici

Проверава се непрописно паркирање, али шта кад паркинг-места нема довољно (Фото: Н. Марјановић)

Pre više od godinu dana već sam, na istom ovom mestu, pisao o tome kako su, prilikom rekonstrukcije Ulice vojvode Brane, kao i Dalmatinske ulice – u delu između Laze Dokića i Ruzveltove, ukinuta postojeća parking-mesta na levoj strani Vojvode Brane i Dalmatinske, a parkiranje dozvoljeno samo s desne strane ulice. Moje pismo objavljeno u rubrici Među nama, kao i istovremeno direktno obraćanje Sekretarijatu za saobraćaj, „Parking servisu” i „Putevima Beograd” (trebalo mi je jedno 2-3 iteracije u prepisci da uopšte saznam ko je tu za šta bio nadležan), nije proizvelo nikakav efekat.

U međuvremenu, na svu tu situaciju, tokom ove godine u Dalmatinskoj ulici ispred jedne od zgrada postavljeni su stubići za parkiranje, čime je broj raspoloživih mesta smanjen za još 5–6. U susednoj ulici Dimitrija Tucovića otvoreno je gradilište, gde je izvođač takođe „okupirao” još 5–6 mesta. Dva restorana koji se nalaze u Dalmatinskoj ulici na ovom potezu, uspešno rade, a to znači povećan broj gostiju, koji vole da ovamo dođu, zamislite – kolima. Ukratko, parkiranje, naročito posle 15–16 časova, postaje nemoguća misija, tj. preostaje vam otprilike 30 do 60 minuta kruženja po kraju, ili čekanja „u zasedi”. I pritom uvek imate osećaj da ste izabrali pogrešan metod za „hvatanje” parking-mesta. U nekim periodima nemoguće je i nepravilno ostaviti auto, na mestima zabranjenim za parkiranje. Jedina „pomoć” gradskih službi stanarima ovog kraja svodi se na slanje pauka i „oka sokolovog” radi dodatnog zagorčavanja (vozačkog) života.

Ne znam šta bih predložio u vezi s rešavanjem ovog problema, a to u krajnjoj liniji i nije moj posao. Želim da konstatujem da je „Parking servis”, iako je formalno zadržao relativno istu cenu parkiranja za treću zonu već duži niz godina, suštinski podigao cenu za barem 50 do 100 odsto jer po istoj ceni prodaje sve manji broj raspoloživih mesta za parkiranje. Uzgred, tražio sam od ove firme da mi dostavi broj raspoloživih mesta za parkiranje i broj prodatih godišnjih parking-karata u svakoj od zona (uz kretanje takvog odnosa po godinama), ali – naravno – nikad to nisam dobio, čak ni uz pozivanje na Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja. Dakle, kupovina parking-karte za ovu (3.4) zonu omogućava vam da ponekad uspete da parkirate auto za manje od pola sata i na udaljenosti manjoj od 500 do 1.000 metara od vašeg stana, i da, zbog nemogućnosti parkiranja, naročito u popodnevnim i večernjim časovima, svoj automobil praktično i ne koristite.

Da ipak budem konstruktivan, Sekretarijat za saobraćaj, „Parking servis” i „Putevi Beograd” (neka se međusobno dogovore ko je za šta nadležan), trebalo bi da vrate ukinuta parking-mesta i sa leve strane pomenutih ulica. Ako ih ne vrate, onda bi trebalo da se parking-mesta postave/obeleže ukoso, a ne paralelno s trotoarom, da bi se obezbedilo barem 20–30 odsto više mesta za parkiranje. Dok je otvoreno gradilište u Dimitrija Tucovića, trebalo bi da „nadoknade” ta ukinuta mesta tako što će omogućiti parkiranje i s leve strane dela ulice Dimitrija Tucovića koji se spušta od Ruzveltove, isto kao što je urađeno sa suprotne strane Ruzveltove. Stanarima zone 3.4, barem iz onih ulica koje gravitiraju ka Ruzveltovoj i Dimitrija Tucovića, trebalo bi hitno da omoguće parkiranje i u susednim zonama (3.5, 3.8 i 3.9), jer se često dešava da u zoni 3.4 ne možete da se parkirate sat vremena, a u zonama koje se nalaze na desetak metara od vas gledate prazna mesta. Sve je to treća zona i time bi se nekako uravnotežila neravnomerna opterećenost pojedinih ulica što se tiče parkiranja. U najgorem slučaju (jer je parkiranje već preskupo u odnosu na uslugu koju imate za te pare; tj. usluge praktično i nema), „Parking servis” bi uz tih 5.400 dinara koje već plaćamo za (svoju) treću zonu, mogao da ponudi korišćenje i susedne zone (istog ranga, po izboru) uz neku eventualnu doplatu od, recimo, 500 dinara godišnje, ali ne više od toga.

Sve to navedeno, kada bi se realizovalo, predstavljalo bi apsolutni minimum „truda” nadležnih, koji bi doveo barem do kakve-takve mogućnosti da vozači koriste svoje automobile u ovom delu Beograda. Da li će nova gradska vlast da nešto uradi u tom smislu, videćemo. Nadam se da su šanse za to veće od šansi da se uveče regularno parkirate u ovom kraju.

Slobodan Ogrizović,
Beograd

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Пакирање Р
Београд може да има довољно паркинга, макар у периодима дана када нема додатног прилива возила оних који пошто-пото форсирају да се сопственим аутомобилом превозе до радног места у центру града. Једина препрека томе су алавост тзв. грађевинских инвеститора који жуде да изграде сваки квадратни центиметар грађевинског земљишта да би што више профитирали. Али држава и град могу да уведу закон и пропис по коме би најмање 1/3 грађевинских плацева морало да буде остављена/намењена за паркинг.
Milan
Grad izgleda razmislja kako da svuda napravi problem sa parkiranjem da bi kasnije preko parking servisa otimao pare.
Jovan
Постоји гаража у улици Војводе Добрњца. Увек има места а и најефтинија је у граду. И није далеко од Далматинске...
Mille
Da li ste dobili kaznu da se niste izjasnili ko je vozio auto od komunalne ? 25.000 dinara
Bojan
Bliske su mi opisane muke. Saobraćaj, a pre njega novogradnja se u Beogradu regulišu bez ikakvog planiranja parking mesta. Sve što se vozi mora negde i da se parkira, zar ne? Zebem šta će se desiti kada se od Kneza Miloša napravi ono što ta rezidencijalna ulica treba da bude -- bulevar, što podrazumeva da tu neće biti parking-mesta. Da li iko razmišlja gde će se parkirati ne desetine nego stotine vozila koja su tu parkirana? Nadajmo se da razmišlja, ali iskustvo Dalmatinske zabrinjava.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.