Sreda, 05.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Novi život prvog ostružničkog mosta od novembra

Obnova saobraćajnice nad Savom koja je saobraćajnog „brata blizanca” dobila pre dve godine, a koja je sa njim deo Obilaznice oko Beograda, biće završena u toku jeseni ukoliko vremenski i svi ostali uslovi budu ispunjeni
(Фото „Путеви Србије”)

Rekonstrukcija starijeg ostružničkog mosta na deonici B Obilaznice oko Beograda koji je saobraćajnog „brata blizanca” dobio pre dve godine trebalo bi da bude završena u novembru ukoliko vremenski i svi ostali uslovi budu ispunjeni, ističu u „Putevima Srbije” za naš list. Rehabilitacija uzvodne konstrukcije mosta preko Save kod Ostružnice (drugo ime za prvi ostružnički most) počela je u septembru prošle godine. Kako pojašnjavaju u „Putevima Srbije”, radovi se izvode na betonskoj pristupnoj konstrukciji na levoj obali (surčinska strana), na pristupnoj saobraćajnici na desnoj obali (ostružnička strana), kao i na čeličnoj konstrukciji mosta preko Save. Završava se ili je završena sanacija betonskih pristupnih saobraćajnica i čelične konstrukcije. Okončana je, preciziraju u „Putevima”, sanacija ivičnih nosača i ortoploče čelične konstrukcije, kao i svih dijagnostikovanih oštećenja čelične konstrukcije, a završava se sanacija kolovoznih ploča, betonskih pristupnih saobraćajnica, kao i ostalih primarnih i sekundarnih konstruktivnih elemenata.

– Ostalo je da se posle završenih primarnih radova postavi hidroizolacija, asfaltni zastor, zaštitne ograde, sistem odvodnjavanja i saobraćajna signalizacija. Paralelno sa izvođenjem svega toga odvija se i opremanje mosta (sanacija, reparacija ili postavljanje novih ležišta) – ukazuju u „Putevima Srbije” dodajući da su obnovom mosta obuhvaćeni svi potrebni radovi kako bi ova saobraćajnica nad Savom zadovoljila kriterijume sigurnosti, funkcionalnosti, stabilnosti i nosivosti. Reč je o sanaciji svih konstruktivnih elemenata (ležišnih greda, glavnih nosača, kolovozne ploče, ivičnih nosača i dr.), hidroizolacije i sistema odvodnjavanja (slivnički sistem), asfaltnog zastora, horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije. Saniraju se i sigurnosna i elastično-odbojna ograda, oprema mosta (dilatacije i ležišta)…

Rekonstrukciju prvobitnog ostružničkog mosta izvodi kompanija „Štrabag” sa grupom podizvođača, a vrednost radova, koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije, iznosi 649.744.188 dinara bez PDV-a.

– Poznato je u javnosti da je most jednim svojim delom bio srušen u NATO agresiji 1999. posle čega je bio obnovljen. Dugi niz godina korišćen je u režimu za koji nije bio predviđen (dvosmerni saobraćaj. To, kao i njegovo rušenje i saniranje izazvalo je dopunska oštećenja koja nisu mogla da se predvide što je dovelo do skupa nepredviđenih radova koji su morali da se izvedu. To je prouzrokovalo dodatne obime radova i delimično pomeranje rokova za izvođenje ugovorenih radova – pojašnjavaju u „Putevima Srbije”.

Zbog obimnih radova na ovom mostu, odnosno na takozvanoj uzvodnoj konstrukciji, saobraćaj je u potpunosti obustavljen. Zato se trenutno u ovom delu Obilaznice oko Beograda saobraćaj odvija u dvosmernom režimu na nizvodnoj konstrukciji, odnosno preko drugog, pre dve godine u saobraćaj puštenog mosta preko Save kod Ostružnice.

„Blizanac” u saobraćaj pušten u junu 2020.

Gradnja drugog ostružničkog mosta, svojevrsnog „blizanca” prvom, započeta je krajem 2016. i prvobitno je trebalo da bude okončana za 26 meseci, odnosno u toku 2018. On je u saobraćaj pušten ipak tek krajem proleća 2020. Rokove je pomerila naknadna promena tehnologije gradnje i montaže, a ta odluka doneta je kada je utvrđeno da postoji mogućnost da se naiđe na neeksplodirane mine u okolini mosta. U međuvremenu, rokove su naknadno pomerile i neplanirane havarije. To se dogodilo u toku gradnje novog mosta kada je rečni šlep, koji se okretao u zoni radova, oštetio čelični segment težak 550 tona uoči njegove ugradnje u most.

Zbog toga je ovaj segment morao da se popravlja na reci, ali onda i posle same ugradnje. Na sve to, pred kraj izgradnje novog mosta, za koju je bio zadužen „Štrabag” sa podizvođačima, izbila je korona.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ivan djukic
novi zivot novog mosta.
dusan1
Od kada sam prvi put prolazio tim putem i mostom bilo mi je nejasno zašto nisu dva metra širi i bolje iscrtani tako da ima 4 trake .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.