Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Traže se projektanti i izvođači za linijski park

Prostor od Beton hale do Pančevačkog mosta više od 50 mladih inženjera, izabranih na pozivnom konkursu 2020, osmislilo je kao višenamensku oazu za odmor i zabavu
(Фото Фејсбук /M. Стојчић)

Tender za projektovanje i izvođenje preostalih osam od ukupno 10 faza linijskog parka trebalo bi konačno da bude raspisan do kraja meseca, potvrdili su juče za naš list u Gradskoj upravi. Izgradnja prve faze jednog od najznačajnijih gradskih projekata, uređenje prostora u dužini od 4,6 kilometara između Beton hale i Pančevačkog mosta kojim su do 2018. godine prolazili vozovi, još traje.

Za deo priobalja između Beton hale i Bastiona Svetog Jakova čija je obnova započeta krajem januara angažovano je Javno komunalno preduzeće „Zelenilo – Beograd” koje održava to područje. „Zelenilo” će raditi i drugu fazu linijskog parka koja još nije počela – od Bastiona Svetog Jakova do SRC „Milan Gale Muškatirović”.

Prostor od Beton hale do Pančevačkog mosta više od 50 mladih inženjera, izabranih na pozivnom konkursu 2020, osmislilo je kao višenamensku oazu za odmor i zabavu koja će zameniti prugu i stihijski podignute objekte, oplemeniti deo grada uz industrijska postrojenja i omogućiti bolju vezu grada i reke.

Linijski park po uzoru na njujorški Haj lajn imaće pešačke i biciklističke staze, platoe za izložbe, festivale, klizanje, dečja igrališta, sportske terene na otvorenom, trim-staze, skejt park, kafiće, restorane, umetničke paviljone, edukativne centre...

Ali korist od njegove izgradnje imaće i brojni investitori koji su se našli na njegovoj trasi. Planski dokument koji je osnov za izgradnju linijskog parka, usvojen prošlog avgusta, na velika vrata ugurao je i gradnju stanova i komercijalnih sadržaja. Od ukupno 66 hektara, koliko je obuhvaćeno planom detaljne regulacije linijskog parka, 22,8 hektara priobalja pripada novom zelenom koridoru.

Vrednost linijskog parka, trogodišnjeg projekta, iznosi između 55 i 60 miliona evra i finansiraće se iz budžeta grada.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aleksandar
Ne znam zašto se toliko svi prizivaju na njujorški High Line, linijski parkovi odavno postoje, onaj kod Bastilje u Parizu je star najmanje četvrt veka.
рекламна блокада
Потез од Бетон-хале до Ка-дистрикта нема везе с парком, јер је шеталиште с дрворедом понегде. То се нигде не зове парком. С Хај-лајном у Њујорку, исто тако, нема много сличности. Тамо је реч о издигнутој траси старе, давно укинуте пруге која вијуга уза саме зграде у густом градском ткиву.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.