Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Teški dani za nemačku auto industriju

U ovoj godini, zbog raznih problema, proizvedeno je oko 700 hiljada automobila manje nego što je bilo planirano
Фабрика аутомобила "Порше" (ЕПА ЕФЕ - Р.В.)

Za automobilsku industriju Nemačke, koja zapošljava više od 800 hiljada ljudi, dolaze loši dani. U ovoj godini, zbog raznih problema, proizvedeno je oko 700 hiljada automobila manje nego što je bilo planirano. To je siguran znak da se nemačka auto industrija neće brzo oporaviti od šoka koji je zadesio tokom pandemije koronavirusa.

Rast cena energije, kašnjenje isporuka delova, poremećeni lanci snabdevanja, nestašica mikročipove, pad prodaje automobila.., samo su neki od problema koji pogađaju auto industriju u celom svetu.

Nemačka je četvrta zemlja u svetu po proizvodnji automobila koji su glavni izvozni proizvod nemačke privrede. Od 15 do 20 odsto nemačkog izvoza čini automobilska industrija.

U 2020. godini proizvedeno 3.5 miliona automobila, a 2021. godini joša manje, samo 3.1 milion. To je daleko ispod nekadašnjih brojki, koje su iznosile skoro šest miliona vozila godišnje.

Ove godine se očekivao oporavak, ali po svemu sudeći, do njega neće doći.

Problemi su počeli i pre pandemije koronavirusa, a razlog pada proizvodnje u 2019. godini bila je slaba potražnja za vozilima na svetskom tržištu. Još tada je opao izvoz za 13 odsto ali je broj registracija novih automobila u Njemačkoj porastao pet 5 procenata, prenosi nemački mediji.

U prvoj godini pandemije proizvedeno je tri i po miliona vozila što je najmanja proizvodnja još od ujedinjenja dve Nemačke, 1990. godine. Fabrički pogoni su nedeljama bili potpuno ugašeni, ostatak godine su radili sa umanjenim kapacitetom.

Automobilska industrija bila je jedna od najpogođenijih privrednih grana za vreme pandemije.

Dok je 2020. godine godine padale prodaja i proizvodnja automobila, rasla je proizvodnja i potražnja za računarima i laptopovima jer su ljudi uglavnom vreme provodili kod kuće.

To je dovelo do toga da su se proizvođači čipova preorijentisali da zadovolje taj  segmenta tržišta, smanjujući proizvodnju čipova za automobilsku industriju.

Današnji automobili koriste dosta elektronike, pa zahtevaju i puno čipova.

Radikalne promene potražnje i proizvodnje dovele su do nestabilnosti u dobavljačkim lancima, čime su stvorena „uska grla" i nestašica čipova, zbog čega su fabrika automobila morale da smanje ili čak zaustave pogone.

Auto industriju sada pogađaju i drugi problemi, pre svega visoke cene energenata i smanjena potražnja za novim automobilima.

 

Komentari13
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Борис М. Бања Лука
Све разлоге наводе, али биједне плате већине грађана, никада. Јадни власници ауто концерна.
Beogradjanin-Istrijan-Schwabenländle
Будите без бриге, аутоиндустрија ради, људи купују кола, велика и мала, наравно нешто мање него пре две године, али код нових три милиона регистрованих аутомобила индустрија ће то преживети. И нису скупљи ни 50 ни 100%, и не производе никакве тенкове него још увек најтражениjа кола, како у Европи тако и у Србији, AUDI, BMW, FORD, MERCEDES / Maybach, OPEL, PORSCHE ( из рекорда у рекорд ), Volkswagen. И ћерке, SEAT и нарочито SKODA се одлично продају.
nikola andric
Teski dani za Nemacku''= teski dani za Zajednicu. Beze krave muzare nece komisija moci da izigrava Bozic Batu sa milijardama poreskih obaveznika. Veca mogucnost je deoba na SEVER- i JUG nego prosirivanje na zapadni Balkan.
vojo
to je cena koju moraju da plate da oslabe rusiju zarad amera
boza
Bila je hiperprodukcija na tudjim resursima i energiji. Vreme je da se svedu na realnu meru.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.