Subota, 01.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Poremećaj pažnje mogući uzrok jučerašnje nesreće u Bugarskoj

(фото Танјуг/В. Спорчић)

Jučerašnjoj nesreći u Bugarskoj, kada se prevrnuo autobus iz Srbije, verovatno je doprineo ljudski faktor odnosno poremećaj pažnje vozača, izjavio je za Tanjug master inženjer saobraćaja i predsednik Udruženja za bezbednosti saobraćaja „Sigurne staze” iz Bora Igor Velić.

Dodao je da se prema svetskim istraživanjima, poremećaj pažnje prepoznaje kao uzrok u 25 odsto saobraćajnih nezgoda i da je veoma često izazvan upotrebom mobilnog telefona.

„Vozač je iz najbolje namere hteo da pomogne ocu i detetu kome je pozlilo ali je dovoljno da se on sklonio na jednu sekundu. Ako je išao recimo 80 kilometara na sat za jednu sekundu prelazi 22 metra i stvara se mogućnost da vozač izgubi kontrolu nad vozilom”, objasnio je Velić.

Dodao je da je prema izjavi Stanimira Staneva iz Ministarstva unutrašnjih poslova Bugarske i kolovoz bio klizav pa je time i rizik da dođe do izletanja i gubljenja kontrole nad vozilom bio znatno veći.

Velić je istakao i da bi bilo dobro proveriti da li su sva sedišta autobusa koji se prevrnuo imala pojaseve, što je, kako je naveo obaveza poslednjih godina.

„Ne znam da li je taj autobus imao pojaseve, ali da su ljudi u njemu bili vezani u momentu nesreće, verovatno bi manji broj ljudi bio povređen i bio bi manji stepen povreda. Činjenica je da je pojas spasio mnogo više ljudskih života nego bilo koja inženjerska mera”, naglasio je Velić.

Naveo je i da bi ljudi kada kreću na duži put trebalo da budu opremljeni hranom i vodom, a naročito ako putuju sa decom, jer vozač ne može zaustaviti vozilo kada god neko od putnika zatraži, naročito ne na auto-putu.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

pitanje
Gde je tu suvozač? Velike ture, posebno dece, ne sme da vozi jedan šofer.
Milen
Kakav poremećaj pažnje kada je vozač tokom vožnje podešavao pomoćno sedište? Nije mogao da stane ili zamoli nekog drugog, a vozi decu?! Šteta što će na robiju u Bugarskoj.
Паркирај се па намештај седиште
Не мора да има сигурносне појасеве аутобус који није стриктно намењен за превоз деце (нпр. на школској екскурзији). Али зато, по закону, не може један возач аутобуса да вози туру од преко 850 километара, од Несебара до Батајнице (Београда). То је више од 10 сати вожње. Осим тога, поремећај пажње возача и губљење контроле над воланом услед устајања са возачког седишта и намештања седишта сувозача нису иста ствар.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.