Petak, 30.09.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Za sada bez poskupljenja prevoza u Beogradu

(Фото Н. Марјановић)

Na sutrašnjoj sednici Skupštine Grada Beograda, pred odbornicima će se naći više odluka, među kojima i dogovor Grada i privatnih prevoznika o većoj ceni rada na osnovu koje privatnici obavljaju prevoz putnika, ali to povećanje neće značiti i veću cenu karte u gradskom prevozu.

Pred odbornicima će se naći i predlog odluke o zabrani postavljanja reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane vozila, kao ni sa unutrašnje strane prozora.

Odbornici će razmatrati i usvojiti odluku o realizaciji lokalnog Plana upravljanja otpadom za prošlu godinu, kao i izveštaj o bezbednosti saobraćaja u gradu tokom 2021. godine.

Kada je reč o javnom prevozu, predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević pojašanjava za Tanjug da, zbog poremećaja cene goriva na svetskom tržištu, koji nije zaobišao ni Srbiju, Beograd za GSP, kao i privatni prevoznici u sistemu javnog prevoza, plaćaju znatno veću cenu goriva nego pre šest ili sedam meseci.

„Zato Grad sada povećava cenu rada koju plaća privatnim prevoznicima, po kilometru, kako bismo uspeli da održimo stabilnost javnog prevoza u gradu”, rekao je Nikodijević ranije Tanjugu.

To je, naglašava, velika borba, jer su cene „skočile” gotovo 30-40 odsto u odnosu na poslednjih nekoliko meseci, ali se, dodaje, nadležni trude da održe kvalitet i nivo javnog prevoza u teškim okolnostima.

Privatni prevoznici su, inače, u proteklom periodu isticali da su zbog rasta cene evrodizela, već duže u problemu.

Na ovaj način, Grad im pomaže da nastave da voze, a veća izdvajanja za „privatnike”, neće dovesti do porasta cene karte u javnom gradskom prevozu, već bi, ističe Nikodijević, bilo značajno da se poboljša naplata, odnosno da se prekine sa praksom „švercovanja” putnika u prevozu.

„Činimo napore da pored teške situacije na tržištu energenata i goriva, odrižimo cene u gradu, kada je u pitanu prevoz. Bilo bi dobro da se poveća nivo naplate, i mislim da bi to u ovom trenutku bio način da prevazidemo ovu situaciju”, rekao je Nikodijević.

Ako bude povećana naplata, nećemo biti u situaciji da povećavamo cene, podvukao je Nikodijević i dodao da se Grad trudi da očuva stabilnost i da što manje nametima optereti građane, koji moraju da shvate da javni prevoz mora da se plaća.

„Ukoliko budemo disciplinovani, odgovorni, ako se budemo pridržavali propisa, verujem da nećemo povećavati cene javnog prevoza”, rekao je Nikodijević.

Odbornici će razmatrati odluku po kojoj autobusi, gradski i privatni, neće moći da imaju reklame na spoljašnosti vozila, što, kaže Nikodijević, ne znači da u budućnosti neće na drugačiji način biti uređena mogućnost reklamiranja na vozilima.

„Sada je stav da su vozila previše išarana, bez ozbiljne standardizacije u oglašavanju na spoljnom delu vozila. U budućnosti ćemo se truditi da obezbedimo standard oglašavanja – da autobusi ne budu šareni, bez kriterijuma. Ideja je da uvedemo red u tu oblast, a ne da zabranimo reklamiranje samo po sebi”, rekao je Nikodijević.

Na dvenom redu biće i odluka o realizaciji Plana upravljanja otpadom za prošlu godinu u Beogradu, a Nikodijević kaže da Grad uveliko sprovodi Strategiju upravljanja otpadom, kako bi se taj posao obaljavo efikasnije, smanjili nepovoljne efekte na životnu sredinu, a povećao procenat reciklaže otpada.

„Reciklaža je u 21. veku, pre svega, prihod, a ne trošak. Zato opremamo naša komunalna preduzeća, nove reciklažne stanice, edukujemo najmlađe, trudimo se da povećavamo svest građana o odlaganju otpada i reciklaži”, rekao je Nikodijević.

Cilj je, kaže, da se iz godine u godinu povećava procenat reciklaže otpada, budući da je Srbija još vek ispod proseka EU, iako ima napretka u poslednjih pet, šest godina, koji, dodaje, samo treba nastaviti.

Podeća i na javno-privatno partnerstvo u „Vinči”, gde posle mnogo decenija nemamo više nesanitarnu, već je to sada sanitarna deponija na kojoj se otpad bezbednije odlaže.

Odbornici će razmatrati i godišnji izveštaj o bezbednosti saobraćaja.

Prema rečima Nikodijevića, najvažniji efekat Strategije o bezbednosti saobraćaja je da u poslednjih pet godina u Beogradu nema stradale dece u zonama šokla.

„To znači da su mere dale rezultate, pa sada moramo da ih proširimo na čitavu teritoriju grada. Isplatilo se što smo posebno obeležavali zone škola, stavljali posebne znakove, ograde da deca ne bi izletela na ulicu, ležeće policajce kako bi vozači usporili... Te zone treba da širimo”, rekao je Nikodijević.

Bezbednost saobraćaja je jedan od aspekata života u gradu kojim su nadležni zadovoljni, rekao je Nikodijević i dodao da je, po pitanju bezbednosti dece u saobraćaju naša statistika na nivou razvijenih zemalja, iako imamo lošiju infrastrsukturu i manje poštujemo propise.

Na dnevom redu će se naći i predlog odluke o načinu i postupku dodele stambene podrške ratnim vojnim invalidima i porodicama palih boraca sticanjem svojine na stanu izgrađenog sredstvima donacije Vlade Japana, kao i Predlog odluke o izmeni odluke o utvrđivanju kategorija korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga. Odbornici će odlučivati i o izmeni rešenja o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritorijo Grada Beograda, te o davanju saglasnosti na odluku o izmeni i dopuni Statuta Javnog komunalnog preduzeća „Gradska čistoća” i promeni osnivačkog akta Ustanove socijalne zaštite „Prihvatilište za odrasla i stara lica”.

U skraćenom postupku sednice naći će se predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju v.d. direktora u jednom broju preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Beograd, kao i predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju članova upravnih i nadzornih odbora i članova školskih odbora.

Treća sednica gradskog parlamenta, prva „radna” posle konstituisanja novog saziva i izbora gradonačelnika, biće održana uz poštovanje preporuka o preventivnim merama u cilju sprečavanja širenja zarazne bolesti kovid-19, koje je preporučio Gradski zavod za javno zdravlje.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.