Nedelja, 02.10.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
NA DANAŠNjOJ SEDNICI SKUPŠTINE GRADA

Usklađuje se cena prevoza, reklame odlaze sa autobusa

Zasedanje gradskih odbornika će faktički od zimus biti prvo na kojem će se raspravljati o raznim oblastima, pošto je na prve dve junske sednice novog skupštinskog saziva fokus bio na izboru novih čelnika grada
(Фото Н. Марјановић)

Nedavno obznanjena želja gradonačelnika Aleksandra Šapića da se sa javnih vozila proteraju reklame biće danas zvanično ispunjena na sednici Skupštine grada. Odbornici će glasati o izmenama Odluke o javnom prevozu, kao i o aneksu ugovora sa prevoznicima u kojima će jedan od članova upravo biti i stavka koja predviđa da ubuduće nema reklamiranja na spoljašnjosti vozila i na staklima. Izuzetak će biti unutrašnjost vozila i to tačno određena mesta za reklame. Ako se zna da je, kako su nedavno podsetili prevoznici, izdavanje prostora za reklamiranje na javnim vozilima pravo i izvor zarade koje su oni stekli ugovorom sa gradom, jasno je da su gradska vlast i prevoznici postigli dogovor da se postavljanje reklama ukine. Jer, da je grad isključivo na svoju ruku zabranu reklamiranja na vozilima uneo u gradska akta to bi značilo da krši postojeći ugovor sa prevoznicima. Kako stoji u izmenama odluke, prevoznici imaju rok da se usklade sa ovim izmenama do 1. oktobra.

Današnja sednica Skupštine grada će faktički od zimus biti prva na kojoj će se raspravljati o raznim oblastima, pošto je na prve dve junske sednice novog skupštinskog saziva fokus bio na izboru novih čelnika grada. Upravo zbog toga tek danas na dnevni red prestoničkog parlamenta stiže martovski zahtev prevoznika za usklađivanje jedinične cene prevoza po pređenom kilometru (reč je o takozvanoj ceni prevozne usluge koja se reguliše između grada i prevoznika, a ne ceni prevoza koju plaćaju putnici). Prevoznici dva puta godišnje, u martu i septembru, imaju prvo da traže da se ta cena promeni u skladu sa promenama cena troškova, ali da bi ta izmena stupila na snagu nju mora da izglasa Skupština.

Nova cena po pređenom kilometru, kako nam je juče pojašnjeno, kao i sve prethodne, određena je na osnovu jasno određenih parametara koji se inače obračunavaju kada se ova cena utvrđuje ili menja. Ni grad ni prevoznici nisu mogli na svoju ruku, otprilike, da odrede koliko će biti to povećanje, nego je to urađeno isključivo na osnovu jasno utvrđenih stavki za obračun. Na dnevnom redu danas će zato biti razmatrani aneksi ugovora za linije koje drži Konzorcijum privatnih prevoznika, ali i za linije koje su pod ingerencijom „Laste” i grupe „Avala bus 500”. Za sve ove grupe prevoznika razmatraće se nova cena po pređenom kilometru i ona će, ukoliko bude izglasana, u zavisnosti od vrste vozila, ali i u zavisnosti od grupacije sa kojom se sklapa aneks ugovora biti drugačija, odnosno neće biti jedinstvena za sve njih. Na umu treba imati i to da, kako su nam u toku leta pojasnili prevoznici, u prethodnom periodu nisu svima koji učestvuju u gradskom i prigradskom prevozu istovremeno korigovane cene po pređenom kilometru, pa je to još jedan od razloga što će i posle ove korekcije one da se razlikuju. Nisu ni svi prevoznici ugovore sa gradom sklapali u isto vreme, a osim toga i cene prevozne usluge po pređenom kilometru koje su prevoznici sa gradom utvrdili na početku primene ugovora nisu bile identične. Jedna od važnijih stvari kada je reč o obračunavanju ove cene i razlikama koje postoje u ceni prevozne usluge u zavisnosti od grupe prevoznika sa kojom se ona utvrđuje jeste i to što nisu sve linije jednako zahtevne i jednako „skupe”. Kao teže za opsluživanje i skuplje važe gradske linije na kojima vozila moraju da savladavaju brojne uspone i probijaju se kroz, za saobraćaj, nezahvalne uske ulice i gde postoji zaustavljanje na brojnim semaforima. To, između ostalog, zahteva i veću potrošnju goriva. Zato, kada se sve ovo sabere, uvećana cena prevozne usluge po kilometru, posle najnovijih izmena, u zavisnosti od grupe prevoznika sa kojom se sklapa aneks, za jedno solo vozilo biće između 150 i 200 dinara bez PDV-a, odnosno za 15 do 20 dinara više u odnosu na dosadašnje.

Među predloženim aneksima ugovora nema i aneksa za GSP „Beograd”, najvećeg gradskog prevoznika. Ali, pošto je reč o gradskom preduzeću koje prestonica godinama subvencioniše, očekuje se da grad ponovo, na nekoj od narednih sednica, izglasa novu finansijsku injekciju ovom preduzeću.

Povlašćen prevoz za slobodne umetnike

Izmene odluke, ako dobiju zeleno svetlo, omogućiće da se ubuduće po povlašćenoj ceni voze i slobodni umetnici, a posle inicijative koju su za to podneli Sekretarijat za kulturu i 18 udruženja iz oblasti kulture.

Novim izmenama Odluke o javnom prevozu dodatno je pojašnjeno koje oznake moraju da budu istaknute na svakom delu javnih vozila. Tako se naglašava da na prednjoj strani mora da bude ispisan broj linije i odredište ka kome ide vozilo. Vreme će pokazati da li će konačno ovo u praksi zaživeti jer godinama smo svedoci da, iako se ovako nešto i ranije podrazumevalo, neretko se dešava da na vozilu piše da ide ka jednoj okretnici, a u stvari se kreće u potpuno drugom smeru.

Odluka predviđa da jasno na vozilu mora da bude naznačeno ako je u kvaru ili ide u garažu, kao i da u zoni vrata obeleženih oznakom ULAZ vozilo mora biti opremljeno uređajem za poništavanje karata.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

абвгдђ
Што се тиче реклама, довољно је да се скину с прозора, јер је у неким аутобусима као у тунелу. Хоће ли се коначно доследно поштовати (српски) језик у називима линија, или ће и то зависити од (ниског, очигледно) образовног и културног нивоа оних који о томе одлучују ...
alisa
Odlicna vest za skidanje reklama sa stakla. Bas su bili preterali, kao da se vozis u kamionu.
Radovan
Znaci poskupljenje,kad se prevede na nas jezik.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.