Petak, 09.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U Bugarskoj „zarobljeno” više od milion tona uglja za Srbiju

(Pixabay)

Zbog tronedeljne obustave plovidbe na Dunavu u Bugarskoj, na sektoru Belane, zarobljeno je više od milion tona uglja iz bugarskih rudnika koji treba da stigne u Srbiju.

Pomoćik ministra građevinarstva, saobracaja i infrastrukture Veljko Kovačević izjavio je da su u toku pregovori sa nadležnima u Bugarskoj da se u Belane spusti naša mehanizacija, kako bi se omogućio prolaz brodovima ka Srbiji i dodao da vodni saobraćaj kroz našu zemlju funkcioniše bez smetnji iako su na snazi mere ograničenja zbog niskog vodostaja.

„Nizvodno od Srbije na sektoru Belane pre tri nedelje je došlo do potpune obustave plovidbe, rumunska mehanizacija je izašla na teren kako bi uradila bilo koje preventivne radove da bi se određeni nivo plovnosti stvorili u Belanama, a trenutno mi pregovaramo sa Bugarima da i mi spustimo pomoć i deo mehanizacije. Jer, se pojavljuju u tom delu još dva kritična sektora gde može da dođe do potpune obustave plovidbe”, objasnio je pomoćnik ministra, prenosi Tanjug.

Kada je reč o našoj zemlji, Kovačević kaže da su na snazi mere ograničenja, ali da za sada nema obustave plovidbe na vodotokovima kroz Srbiju.

Ocenio je da obustava vodnog saobraćaja u Bugarskoj mnogo utiče na našu ekonomiju, jer ne samo da je ometen transport energenata, već je obustavljen i ka luci Konstanca izvoz i uvoz naših žitarica i đubriva, kao i sirovina koje koriste železare.

Dodao je da je dobra stvar što velike količine uglja iz Rumunije dolaze u našu zemlju Dunavom iz luka Orsava i Tunu Severin.

Kako je rekao, kada se naša mehanizacija spusti u sektor Belane u Bugarskoj, Srbija više neće zavisiti od prirodnih nepogoda, niti od bugarske administracije.

Kada je u pitanju plovnost reka kroz Srbiju, Kovačević je istakao da su kritične tri deonice: kod Čortanovaca gde je došlo do suženja širine plovnog puta sa 180 na 120 metara, Futoga gde se pojavio sprud koji je ušao u kinetu plovnog puta i Baričke ade na Savi.

Prema njegovim rečima, na sva tri mesta je postavljena mehanizacija kako bi se preventivno obezbedio plovni put, ukoliko dođe do dodatnog pada vodostaja.

Na pitanje kakve su prognoze i kada će se vodostaj stabilizovati, Kovačević je rekao Tanjugu da je situacija neizvesna iako je palo dosta kiše u poslednjih par dana, koji je povoljno uticao na srednji tok Dunava kod Mađarske.

„Potrebne su padavine malo duži vremenski period, kako bi došlo do dugoročne stabilizacije jer je Dunav ogromna reka, nama je potrebna stabilizacija hidrološkog stanja od Nemačke do Bugarske da bi se podigao nivo vode”, rekao je Kovačević.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Продубљени маркетинг
Нису "Белане, Орсава и Туну Северин", него Белене, Оршава и Турну Северин. Што се тиче чишћења пловног пута на Дунаву у Бугарској, пошто је Дунав граница између Бугарске и Румуније, половина пловног пута је румунска, а половина бугарска. Пошто они вероватно не могу да се договоре који део ће ко да копа багерима и продуби да би натоварене барже могле да плове, још им само фале наши багери да направе још већу збрку. Што се тиче Баричке Аде, пре 3 дана од те механизације не беше ни трага ни гласа.
slobodan
Za koga se cuva nas ugalj? Onog koga nema. Kao sto ni zlata nije bilo u Boru. I da li je nekome izgleda verovatno da ceNemci da se smrzavaju a kod nas sve bajka???
PSA
Ne čuva se već nisu pripremani otkopi na vreme. Po principu neće valjda nas. Problem je što je čitava Evropa izgleda bila u tom stanju. U Francuskoj godinama kubure sa korozijom u nuklearkama, bilo ih žao da daju pare a sad kuku lele. I eto... Savršena oluja. A u Boru bilo zlata uvek, samo što se prihodi od njega nisu videli jer je bio stalno u gubicima iz drugih razloga. Zlato uopšte ne čini niti je činilo neki veliki deo prihoda, praktično nusproizvod proizvodnje bakra.
nikola andric
Otvoreni Balkan poceo (?) da radi.
Ivan Ivanovic
Zasto se uvozi ugalj kada ga ima u Kolubari koliko hocete?! Pitajte Zoranu Mihailovic.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.