Utorak, 29.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Na daleki put idu i po četiri vozača autobusa

Prema važećim propisima prevoznici na dugačkim linijama moraju da angažuju nekoliko vozača kako bi bili u svakom trenutku odmorni za vožnju
(Фото Д. Јевремовић)

Autobus jednog velikog auto-prevoznika iz Beograda koji je sinoć redovnom linijom krenuo za Francusku čekao je 12 sati na granici sa Hrvatskom. Iako prema važećim propisima prevoznici na ovim dugačkim linijama imaju po nekoliko vozača koji se smenjuju tokom puta, ipak su ovo ekstremni uslovi u kojima zadržavanja na granicama prave velike probleme i potencijalno nose rizik za putnike koje bi prevoznik pre svega trebalo da doveze bezbedno na destinaciju.

Poslednjih dana desilo se više saobraćajnih nesreća u kojima su autobusi sleteli sa puta i dok istraga ne pokaže šta je bio uzrok, neminovno se nameće pitanje koliko su bezbedni autobusi koji prevoze putnike iz Srbije, posebno tokom letnje sezone, i koje sve uslove i kontrole moraju da prođu da bi obavljali ovaj posao.

U kompaniji čiji autobus je čekao sinoć na granici 12 sati navode za naš list da većina prevoznika u Srbiji poštuje propise i da se na našim putevima u ovom trenutku voze „mladi” autobusi, ali da su, prema njihovom mišljenju zadržavanja na granicama najveći problem.

– Sa naše strane, u pravcu granice sa Hrvatskom, u zaustavnoj traci su parkirani kamioni, dok u Hrvatskoj to kontroliše policija, te redovne linije imaju prednost i upravo tom trakom autobusi granicu prelaze bez većih zadržavanja. Jedan vozač koji je krenuo na tako dalek put u prvih 100 kilometara je za volanom proveo mnogo vremena i zbog toga na put šaljemo i po četiri vozača, kako bi bili u svakom trenutku odmorni za vožnju – kaže naš sagovornik.

Kako objašnjava, propisi su vrlo strogi, autobusi prolaze tehničke preglede na šest meseci (u slučaju dečijih ekskurzija tehnički ne sme da bude stariji od pet dana), a i vozila su uglavnom novija.

– Nesreće se dešavaju iz mnogo razloga. Dogodi se to i kada je autobus nov, ali ozbiljni prevoznici koji imaju redovne linije ni u kom slučaju ne dovode u pitanje poštovanje svih pravila koje nalažu domaći propisi – navode iz ove kompaniji za „Politiku”. Dodaju da su kazne drakonske svuda u svetu, informacije o vozaču mogu da se provere u svakom trenutku i niko ne rizikuje pre svega život putnika, a onda i svoj posao.

U turističkim agencijama napominju da oni savesno i na osnovu dugogodišnje saradnje i iskustva biraju svoje partnere za prevoz putnika i uglavnom je to i kada je reč o starosti vozila i usluge sve na zadovoljavajućem nivou. Ljubiša Nešovanović, vlasnik agencije „Robinzon” kaže da oni biraju partnere i potpisuju ugovore, a da su prevoznici u obavezi da im omoguće sve uslove za bezbedan prevoz putnika.

– Svi biramo dugogodišnje partnere i tražimo novije autobuse, ali i vozače koji mogu biti na usluzi putnicima, zatim imamo vodiče koje putnici mogu da konsultuju za sve što im treba. U Srbiji postoje odlični prevoznici, to su kompanije sa velikim iskustvom budući da cele godine voze putnike na međunarodnim linijama i u unutrašnjem saobraćaju – objašnjava Nešovanović. Dodaje da su ove godine neuobičajeno duga čekanja na granicama i da to svima pravi probleme.

Poslovni odnos turističkih agencija i saobraćajnih preduzeća reguliše se ugovorima, koji imaju različite sadržaje, s obzirom na različite karakteristike prevoznika i ulogu koju agencija ima pri obavljanju posla. Ugovor koji agencija sklapa sa saobraćajnim preduzećem najčešće ima oblik sporazuma o prevozu putnika i to kroz prodaju karata putnicima ili poveravanje prevoza različitim prevoznicima. U prvom slučaju se potpisuje ugovor o prodaji karata gde je turistička agencija ovlašćena da ih prodaje i time je ona zastupnik prevoznika. U drugom slučaju kada je agencija organizator putovanja potpisuje različite ugovore o zakupu vozila i čartera. Agencije se obraćaju profesionalnom prevozniku iako danas pojedine imaju svoja vozila za prevoz putnika. Agencija za svoje putnike prevoz naručuje na redovnim linijama (po redovnom voznom redu), ali to može učiniti i na specijalnim linijama koje nisu predviđene voznim redom. U poslovnom smislu važno je navesti da prevoznik odobrava agenciji nižu cenu prevoza nego što za istu relaciju dobija individualni putnik.

 

 

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sale
četri vozača na jedan autobus. to možete samo da sanjate. dva su klasika bilo i biće. i to već ekstra. kad se pogleda i sama vožnja jednog vozača autobusa ima njih dosta koji su bahati u saobraćaju.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.