Petak, 09.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Profesionalni vozači ne mogu da voze duže od devet sati

(Pixabay)

Agencija za bezbednost saobraćaja podsetila je danas da, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, profesionalni vozači ne mogu da voze duže od devet sati i da su u obavezi da posle prva četiri i po sata prave pauzu od najmanje 45 minuta.

Agencija u saopštenju navodi i da je prema tom zakonu, pri organizovanom prevozu dece, propisana brzina autobusa ograničena na 70 kilometara, a na auto-putu na 90.

Profesionalni vozač koji upravlja autobusom mora da nosi sa sobom fotokopiju lekarskog uverenja o sposobnosti, koje nije starije od godinu dana, kao i da ima dokaz o aktivnosti za tekući dan i prethodnih 28 dana. Osim toga, i dokaz da je pre započinjanja radnog dana u kojem se obavlja prevoz koristio odmor u trajanju od najmanje 11 časova. Da bi vršio organizovani prevoz dece, vozač mora da ima najmanje 27 godina i stečenu početnu kvalifikaciju, odnosno periodičnu obuku, koju dokazuje posedovanjem kvalifikacione kartice.

Vozač je i u obavezi da poseduje lekarsko uverenje da je zdravstveno sposoban, koje ne može biti starije od tri godine, a kod organizovanog prevoza dece ne starije od godinu dana.

Navode i da se po zakonu obavljanje organizovanog prevoza dece vrši autobusom koji poseduje potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila koja nije starija od 30 dana, osim u slučaju novoproizvedenog autobusa kojem od datuma prve registracije u Srbiji nije proteklo više od dve godine, te ne mora posedovati ovu potvrdu.

U saopštenju se podseća i da policijski službenik vrši kontrolu uslova i alkotestiranje vozača neposredno pre otpočinjanja organizovanog prevoza dece.

Ukoliko posumnja na tehničku ispravnost autobusa, vozilo se upućuje na kontrolni tehnički pregled, a ako se utvrdi da neki od uslova nije ispunjen, organizovani prevoz dece neće započeti do otklanjanja utvrđenih nedostataka.

Navode i da je potrebno da uz grupu do 30 dece bude prisutan najmanje jedan grupni pratilac u saobraćaju, dok je za veću grupu potrebno da budu prisutna najmanje dva grupna pratioca.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

vojo
uvek je kriv onaj naj donji a to je vozac a ovi gore se izvuku to ti je tako u svakom sektoru
Демос Кратеин
Два пута у недељи могу да возе 10 сати али не смеју два дана узастопно.
Vozač
Kada sam počeo da radim prvo što sam rekao je da ima da radim sve po zakonu. Odmah mi dali nov kamion na koji ne može da se manipuliše magnetom i sl. Radio skoro celu zapadnu Evropu. U Srbiji jedva zaradim poštenim radom 800 evra. Kolege mi kažu da nije gazda kriv nego ja, jer ne želim da radim "kako treba", tj. granice da prelazim na pauzi i sl. Krenem i ja da vozim na dve kartice, plata plafon 1,200 evra. Na kraju dam otkaz i odem u Slo. da radim pošteno za 2,000 evra. Problem su plate vozača.
dusan1
Ako neko misli da su 2,000 € mnogo u odnosu na 800 samo da zna da šoljica kafe u EU može biti i 5€ a maleni sendvič i 10€ ! Jedino je u Srbiji policija mnogo vrednija sa naplatom kazni ali i to je po sistemu 'Mož da bude al ne mora da znači' jer u EU ima mnogo više video nadzora pa policija i ne mora da zaustavlja vozila i ugrožava saobraćaj da bi se punio budžet !
Majstor
Zakon kaže i da ne smeju vozači da rade vikendom, tj da svake nedelje mora da se pravi pauza od 45h odnosno ako je skraćena da se svake druge nadoknadi (72h) a ipak amss i policija dozvoljavaju firmama, posebno građevinskim, da krše ovo i teraju vozače da voze bez kartice vozača tj na "out" režim ili da cepaju tahografske listiće.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.